تلفن هوشمند اندرويدي آمازون در راه است

به نظر مي رسد اين روزها کمتر شرکتي در عرصه ديجيتال پيدا مي شود که سوداي توليد تلفن هاي هوشمند را در سر نداشته باشد! براساس گزارش بلومبرگ، آمازون در حال ساخت تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد تلفن هوشمند آمازون وجود ندارد اما منبع این خبر اعلام کرده که کارخانه چینی فاکس‌کان – تولیدکننده آیپد و آیفون اپل – قرار است تلفن جدید آمازون را نیز تولید کند. اگر این اتفاق رخ دهد، اندروید و آيفون شاهد رقیب جدی خواهند بود.

آمازون با طراحی و معرفی تبلت Kindle Fire که به همراه نرم‌افزار ویرایش شده اندروید عرضه شد نشان داد که طرفداران زیادی دارد. آمازون می‌تواند همان روشی که برای تبلت خود بکار گرفته بود را برای تلفن هوشمند خود نیز به استفاده کند. چون در حال حاضر فروشگاه نرم‌افزار آمازون به اندازه کافی غنی شده که نیاز کاربران را مرتفع کند.

فروشگاه نرم‌افزار آمازون علاوه بر بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی دارای برخی از عناوین اختصاصی آمازون برای موزیک، فیلم و کتاب و غیره است که در تشویق کاربران برای خرید تبلت Kindle Fire موثر بوده است. در واقع آمازون اکوسیستم اختصاصی و مستقل خود را برای مشتریان محصولات‌اش در نظر گرفته است تا بطور کامل از مارکت گوگل مستقل باشد.

همانطور که می‌دانید بیشترین سود گوگل از اندروید مربوط به سهم این شرکت از فروش اپلیکیشن‌ها در اندروید مارکت (گوگل پلی) است که آمازون با راه‌اندازی فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی خود این سود را از گوگل سلب کرده است.


منبع : bloomberg

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*