دوچرخه Aerovelo Eta

تماشا کنید: رکوردزنی دوچرخه Aerovelo Eta با سرعت 144 کیلومتر بر ساعت

دو سال پیش بود که اولین اطلاعات در رابطه با ساخت سریع ترین دوچرخه جهان توسط شرکت کانادایی Aerovelo منتشر شد و حالا پس از گذشت مدتی طولانی، در مسابقات سرعتی که در کوه‌های Battle Mountain واقع در ایالت نوادا آمریکا برگزار شده بود، دوچرخه Aerovelo Eta با رسیدن به حداکثر سرعت 144.17 کیلومتر بر ساعت (89.59 مایل بر ساعت)، رکورد سریع ترین دوچرخه دنیا را شکست.

دوچرخه Aerovelo Eta موفق به شکستن رکورد جهانی شد

با اینکه سازندگان با توسعه این دوچرخه، رکورد جهانی را شکستند، اما همه چیز آنطور که مهندسین می‌خواستند پیش نرفت، چرا که هوا در کوه‌های نِوادا (Nevada) علاوه بر داشتن وزش باد، سرد بود. در کنار آن فاکتورهای دیگری وجود داشت که می‌توانست بر روی سرعت دوچرخه تخم مرغی شکل Eta تأثیر گذارد، به همین جهت آزمایش روز جمعه به کل خراب شد.

بالاخره زمانی که هوا در حال گرم شدن بود، سازندگان برای مقابله با برخی از موانع پیش رو، با کشیدن پوشش محافظ ضد حشرات بر روی بدنه و اضافه کردن روغن بیشتر به موتور، Eta را برای شکستن رکورد جهانی آماده کردند. در نهایت تلاش دو ساله مهندسین نتیجه داد و دوچرخه Aerovelo Eta موفق شد تا با رسیدن به سرعت بالای 144.17 کیلومتر بر ساعت، رکورد قبلی را 4.73 کیلومتر بر ساعت جا به جا کند. در ادامه می‌توانید ویدیوی رکوردزنی Eta را مشاهده کنید:


مدیران Aerovelo اذعان داشته‌اند که طراحی این دوچرخه، پایان کار نبوده و سال آینده نیز نسخه بهبود پیدا کرده از Eta با توانایی رسیدن به سرعتی بیشتر، به کوه‌های نوادا باز خواهد گشت. پیشتر مهندسین شرکت Aerovelo تجربه ساخت هلی‌کوپتر را نیز داشته‌اند و شاید همین موضوع بتواند پای آنها را به عرصه‌های دیگر باز کند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا عکس‌های دوچرخه Aerovelo Eta را مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اخررر فیلم چی شد؟؟ غیب شد؟؟