بلک بری حق استفاده از کیبورد QWERTY را به سایر تولید کنندگان گوشی واگذار میکند

-بر اساس اخبار منتشر شده به واسطه برخی منابع نزدیک به شرکت بلک‌ بری، این شرکت کانادایی که این روزها زمزمه خروجش از بازار گوشی همراه به گوش می‌رسد، در نظر دارد حق استفاده از کیبورد QWERTY را به سایر تولید کنندگان گوشی همراه واگذار کند.

هرچند این روزها از اپل و سامسونگ به عنوان یکه تازان بازار گوشی همراه یاد می‌شود، با این حال تا پیش از مطرح شدن پلتفرم اندروید و برند شدن گوشی‌های آیفون، شرکت‌هایی همچون نوکیا و بلک ‌بری بودند که هر یک با تکیه بر امکاناتی که در گوشی‌هایشان تعبیه شده بود، بر این بازار حکمرانی می‌کردند.

در همین راستا به تازگی وب‌سایت crackberry گزارش داده است که بلک بری در نظر دارد حق استفاده از کیبورد QWERTY این شرکت را به سایر تولید کنندگان گوشی واگذار کند. در زمانی که اکثر گوشی‌های هوشمند به نمایشگرهای عظیم جثه تجهیز می‌شوند، تنها شرکت بلک‌ بری است که همچنان بر استفاده از کیبورد QWERTY پافشاری می‌کند و آن را مثل گذشته در دستور کار خود قرار داده است، به طوری که می‌توان از این کیبورد به عنوان امضای شرکت کانادایی بر روی گوشی‌های هوشمندش یاد کرد.

جان چن، مدیر عامل بلک بری، در جدیدترین مصاحبه خود با BNN، به این موضوع اذعان داشته که اگرچه شرکت متبوعش قصد خروج از بازار گوشی‌های اندرویدی را دارد، با این حال این موضوع بدان معنا نیست که دیگر شاهد عرضه گوشی هوشمندی با کیبورد QWERTY نخواهیم بود، زیرا زین پس حق استفاده از این کیبورد به شرکت‌های دیگری واگذار خواهد شد.

وی همچنین از مدل Bold 9900، سری BlackBerry Curve و بلک بری پاسپورت (BlackBerry Passport) به عنوان گوشی‌های مورد علاقه‌اش یاد کرده که تمامی آن‌ها به قابلیت مورد بحث تجهیز شده‌اند. به طور کلی ممکن است این خبر برای افرادی که علاقه‌مند به استفاده از کیبورد فیزیکی QWERTY هستند مسرت بخش باشد، زیرا با اعمال این سیاست ممکن است شرکت‌های مطرح بیشتری به تولید محصولاتی مجهز به کیبورد فیزیکی خاص بلک‌بری روی آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*