مرسدس بنز Generation EQ

مرسدس بنز Generation EQ معرفی شد؛ خودروی شاسی بلند الکتریکی در پاریس

غول آلمانی صنعت خودروسازی از کانسپت خودروی جدید خود رونمایی کرد. مرسدس بنز Generation EQ نام خودروی شاسی بلند الکتریکی است که پروژه محصولات الکتریکی مرسدس بنز را کلید خواهد زد.

کمپانی مرسدس بنز در نظر دارد تا پروژه‌ای را با نام EQ راه اندازی کند که به محصولات الکتریکی آینده این کمپانی اختصاص دارد. در همین رابطه خودروی Generation به عنوان اولین عضو خانواده EQ شناخته می‌شود. این خودرو که از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 402 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد، توسط مرسدس بنز در جریان نمایشگاه خودروی پاریس 2016 معرفی شد. به گفته مسئولین ارشد این شرکت خودروساز آلمانی، خودروی Generation EQ قادر است 500 کیلومتر مسافت را بدون آلایندگی طی کند.

مرسدس بنز Generation EQ

مرسدس بنز Generation EQ آینده این غول خودروسازی را رقم خواهد زد

مدیرعامل گروه خودروسازی دایملر اعتقاد دارد که خودروهای پاک آینده حمل و نقل در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. به گفته دکتر دیتر زچه (Dieter Zetsche) خودروی Generation EQ تلفیقی از مؤلفه‌های رانندگی خودران، ارتباط بین خودروها، اشتراک گذاری و سیستم تولید توان الکتریکی است که این مسئله آینده مرسدس بنز را رقم خواهد زد.

کمپانی مرسدس بنز پلتفرم جدیدی را برای خودروهای الکتریکی خود ارائه داده است. در این پلتفرم که خودروی Generation EQ نیز بر اساس آن ساخته شده، فاصله طولی و عرضی چرخ‌ها و فضای باتری متغیر بوده و امکان تولید خودروهای کوپه، شاسی بلند و سدان را فراهم می‌سازد.

در طراحی مرسدس بنز Generation EQ از فولاد سبک، فیبر کربن و آلومینیم استفاده شده و ظاهر متفاوتی را نسبت به سایر محصولات مرسدس بنز مشاهده می‌کنیم. قرار است چهره Electro Look را در محصولات الکتریکی آینده مرسدس بنز نیز ببینیم. نخستین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند جلو پنجره مشکی با چراغ‌های LED است که در قسمت عقب خودرو نیز آن را مشاهده می‌کنیم. این چراغ‌ها در هنگام حرکت به رنگ آبی در آمده و پس از توقف و یا در هنگام گرفتن ترمز به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد.

مرسدس بنز Generation EQ

طراحی داخلی Generation EQ نیز بی نظیر است. چهار صندلی مجهز به تکیه گاه آرنج و قرار گرفتن بلندگوها در پشتی سر صندلی‌ها از جمله نکات قابل توجه درون کابین است. کلیدهای لمسی بر روی فرمان و کنسول وسط و بهره‌مندی از نقشه‌های سه بعدی Here از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی این خودرو است.

مرسدس بنز Generation EQ

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مرسدس بنز Generation EQ حذف آینه‌های بغل است. به جای این آینه‌ها از دوربین‌هایی استفاده شده که فضای بغل و پشت راننده را در نمایشگری که داخل درها قرار گرفته شده نشان می‌دهد.

یکی از مسائلی که کمپانی مرسدس بنز اهمیت بسیاری برای آن قائل شده توان الکتریکی موتور است. به واسطه قدرت 402 اسب بخاری موتور Generation، این خودرو در کمتر از پنج ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. همچنین با سیستم‌های شارژ 300 کیلوواتی که برای باتری خودرو در نظر گرفته شده، این امکان فراهم می‌شود که با تنها 5 دقیقه شارژ کردن باتری بتوان مسافت 100 کیلومتر را طی کرد. سیستم ناوبری خودران مرسدس بنز Generation EQ نیز نسبت به خودروهای مشابه پیشرفته‌تر بوده و توانایی شناخت مسیر جاده و محاسبه پیچ‌ها را دارد.

کمپانی مرسدس بنز مصمم است که تا سال 2025، ده مدل خودروی الکتریکی را روانه بازار کند و برای این پروژه بودجه یک میلیارد یورویی در نظر گرفته است. قرار است خودروی مرسدس بنز Generation EQ تا 3 سال آینده وارد بازار شود و به گفته مسئولان این کمپانی قیمتی برابر با مدل GLC خواهد داشت.

تیزر تبلیغاتی مرسدس بنز Generation EQ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*