نمایندگی رنو

تخلف نمایندگی رنو در خصوص مدت زمان تحویل خودرو

شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی رنو در ایران در طرح جدید فروش خودروهای خود اقدام به فروش نقدی با زمان تحویل 50 روز کاری کرده است که این مسئله در زمینه تحویل فوری خودرو بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب می‌شود.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی خودروهای فروخته شده به روش فوری باید حداکثر ظرف مدت 30 روز تقویمی تحویل داده شود در صورتی که نحوه فروش و تحویل خودرو در نمایندگی رنو به گونه دیگری است. شرکت نگین خودرو محصولات خود را به صورت نقدی فروخته و تحویل آن پس از 50 روز کاری معادل بیش از 60 روز تقویمی صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، خودروسازان تنها در صورت فروش فوری می‌توانند تمام مبلغ خودرو را در ابتدا دریافت نمایند که در این صورت نیز خودروی فروخته شده می‌بایست ظرف مدت 30 روز تقویمی تحویل داده شود. اگر مدت زمان تحویل خودرو بیشتر از یک ماه طول بکشد یعنی اینکه خودرو به صورت پیش فروش عرضه شده و در این حالت خودروساز مجاز به دریافت تنها 50 درصد از قیمت خودرو در زمان عقد قرارداد خواهد بود.

تأخیر یک ماهه نمایندگی رنو در تحویل خودرو

اخیراً شرکت نگین خودرو فروش نقدی خودروی تلیسمان در سایت خود را آغاز کرده است. این خودرو به صورت نقدی (دریافت تمام مبلغ در هنگام عقد قرارداد) به فروش می‌رسد و تاریخ تحویل آن 50 روز کاری (بیش از 60 روز تقویمی) پس از انجام خرید عنوان شده است که به این ترتیب از تأخیر یک ماهه برخوردار بوده و مطابق قانون این شرکت باید جریمه دیرکرد را به خریدار پرداخت کند.

چندی پیش یکی از کارشناسان صنعت خودرو اظهار کرده بود که کسب و کار نمایندگی‌های خودروسازان خارجی از پیش فروش خودرو و استفاده از پول مردم چرخیده و این سرمایه خریداران است که به کار آنها رونق می‌بخشد.

قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و آیین نامه اجرایی آن به تمام خودروسازان و واردکنندگان ابلاغ شده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نظارت بر این قانون را بر عهده خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*