جریمه‌ی ۳۰۲.۴ میلیون دلاری اپل به دلیل نقض پتنت فیس تایم

شاید با خود تصور کنید که دعواهای حقوقی بین اپل و سامسونگ بر سر نقض پتنت‌های مختلف در طراحی آیفون و گلکسی، طولانی‌ترین پرونده‌ی این کمپانی کوپرتینویی باشد. اما جالب است بدانید که یک پرونده‌ی دیگر بر سر نقض پتنت توسط اپل در قابلیت فیس تایم (FaceTime) آی‌دیوایس‌های این کمپانی وجود دارد که حتی از ماجراهای بین آنها و سامسونگ هم طولانی‌تر است.

از سال ۲۰۱۰ تا کنون اپل بر سر پتنت‌‌های به کار رفته در قابلیت فیس تایم خود با کمپانی VirnetX درگیری دارد. این کمپانی معتقد است که اپل در ساخت و توسعه‌ی فیس تایم که کاربران از آن برای مکالمه‌ی تصویری بین محصولات مختلف اپل استفاده می‌کنند، از تکنولوژی‌های اختراع شده توسط این کمپانی سو استفاده کرده است و حالا باید به آنها جریمه بپردازد.

تاکنون چندین و چند دادگاه و جلسه‌ی بررسی مختلف بر سر این پرونده برگزار شده است و حالا در تازه‌ترین مرحله، هیئت ژوری دادگاه فدرال در منطقه‌ی شرق ایالت تگزاس رای خود را به نفع کمپانی VirnetX صادر کرده و اپل را متهم شناخته‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز حالا براساس حکم صادر شده توسط این هیئت، اپل باید ۳۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جریمه‌ی نقد را به این کمپانی بپردازد تا پرونده مختومه اعلام شود و حق و حقوق هر دو کمپانی در ماجراهای مربوط به پتنت‌های فیس تایم رعایت شود.

البته چند ماه پیش و در دادگاه دیگری، هیئت ژوری بار دیگر اپل را محکوم کرده و جریمه‌ای ۶۰۰ میلیون دلاری را برای آنها در نظر گرفته بودند. اما دادگاه تجدید نظری که مدت کوتاهی پس از آن تشکیل شد، حکم را باطل و اعلام کرد که اعضای هیئت ژوری ممکن است که به دلیل منابع موجود در تکرار اول این دادگاه، سردرگم شده و حکم اشتباهی را صادر کرده باشند.

طبق منابع اعلام شده توسط خبرگزاری بلومبرگ، حالا این حکم در انتظار تایید توسط دادگاه تجدید نظر ایالات متحده‌ی آمریکا است و اگر این دادگاه نیز جریمه‌ی مورد نظر را تایید کند، کمپانی VirnetX سرانجام می‌تواند به حقوق مورد ادعای خود در بحث فیس تایم و پتنت‌های به کار رفته در این تکنولوژی دست پیدا کند. جالب است بدانید که رویترز اعلام کرده است که این جریمه هم پایان ماجرا نخواهد بود و این کمپانی قصد دارد که به دلیل استفاده از چندین تکنولوژی امنیتی و البته موارد به کار رفته در سیستم پیام‌رسانی iMessage اپل، پرونده‌ی شکایت جدیدی را علیه آنها مطرح کند تا این پرونده به یکی از طولانی‌ترین پرونده‌های تمام تاریخ دنیای تکنولوژی تبدیل شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*