اپلیکیشن مسنجر لایت فیسبوک برای اندروید رونمایی شد

اپلیکیشن مسنجر لایت فیسبوک برای اندروید رونمایی شد

فیسبوک از برنامه جدید خود با نام مسنجر لایت (Messenger Lite) رونمایی کرد. این برنامه که برای پلتفرم اندروید طراحی شده است قرار است دسترسی کاربرانی که از گوشی ها و همچنین ارتباطات اینترنتی ضعیف تری برخوردار هستند را آسانتر کرد. بنابراین استفاده از اپلیکیشن مسنجر لایت فیسبوک برای اندروید را بیشتر در کشورهای در حال توسعه خواهیم دید. 

اولین هدف فیسبوک به جهت عرضه این برنامه، کاستن از میزان ترافیک مصرفی (دیتا) اینترنت کاربران است. به این دلیل که معمولا در کشورهای در حال توسعه، قیمت اینترنت نسبتا گران بوده و از این رو امکان صرف هزینه های زیاد به جهت خرید ترافیک وجود نخواهد داشت. بر اساس موارد ذکر شده از سوی فیسبوک، برنامه مسنجر لایت در ابتدا در پنج کشور رسما قابل دانلود خواهد بود؛ کنیا، مالزی، سری لانکا، تونس و ونزوئلا. هر چند توسعه دهندگان این برنامه اعلام کرده‌اند در آینده ای نزدیک شاهد عرضه آن به دیگر کشورها نیز خواهیم بود.

یکی دیگر از دلایل فیسبوک به جهت عرضه نسخه سبکتر اپلیکیشن مسنجر این بود که معمولا کاربرانی که در این دسته از کشورها زندگی می‌کنند، از گوشی های هوشمندی اندرویدی ضعیفی بهره‌مند هستند که علاوه بر حافظه کم داخلی و حافظه رم، قدرت پردازشی CPU تراشه موجود در آنها نیز نسبتا ضعیف است. به همین دلیل اپلیکیشن مسنجر لایت فیسبوک برای اندروید عرضه شد تا این دسته از کاربران بتوانند به سادگی از آن استفاده کرده و با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشند. مسنجر لایت به شکلی طراحی شده است که در سطوح پایین پهنای باند اینترنت نیز کیفیت خود را داشته باشد و بتواند نیازهای کاربران را برآورده سازد.

حالا شاید سوالتان این باشد که چرا فیسبوک اول این پنج کشور را انتخاب کرد؟ فیسبوک در این باره می‌گوید، کشورهای مذکور بیشترین کاربران برنامه مسنجر اصلی را داشته و از طرفی از قابلیت های ارتباطی ضعیفتری نیز برخوردار بودند. به همین دلیل این کشورها در اولویت قرار گرفتند. اما همان طور که قبلا توضیح داده شد، به زودی در دیگر کشورهای در حال توسعه نیز شاهد عرضه رسمی این اپلیکیشن خواهیم بود.

البته بهتر است بدانید که این اولین بار نیست که شرکت فیسبوک به فکر کشورهای ضعیفتر و در حال توسعه می‌افتد. بلکه قبلا هم شاهد ارائه برنامه ای سبک با نام “فیسبوک لایت” بودیم. همانند مسنجر لایت این اپلیکیشن نیز به طور پایه دارای قابلیت هایی است که استفاده از آن را در کشورهایی با گوشی های هوشمند ضعیفتر و همچنین خطوط ارتباطی کند مهیا می‌کند.

هنوز اطلاعاتی خاصی در مورد عرضه این برنامه تحت پلتفرم iOS منتشر نشده است. اما در هر صورت همگی می‌دانیم که گوشی و تبلت های شرکت اپل به طور قطع قدرت برنامه مسنجر اصلی را دارند و از این رو نیازی به عرضه نسخه لایت آن نخواهد بود. هر چند ممکن است به دلایلی همچون شبکه های اینترنتی ضعیف، این نسخه برای سیستم عامل iOS نیز ضروری باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا عرضه برنامه مسنجر لایت فیسبوک برای اندروید را ایده ای مناسب برای افزایش کاربران این پیام رسان محبوب می‌دانید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*