خودروی الکتریکی اسمارت

سه خودروی الکتریکی اسمارت در نمایشگاه پاریس معرفی شد

از سه خودروی الکتریکی اسمارت (Smart) با نام‌های ForTwo Cabriolet ،ForTwo و ForFour در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی شد. بهبود شعاع حرکتی، عملکرد بهتر و سرعت شارژ باتری بیشتر از جمله مزایای این خودروها نسبت به مدل‌های قبلی است.

اسمارت سیستم‌های فنی و نیروی محرکه را ارتقا داده و شادابی و طراوت را به سری خودروهای الکتریکی بازگردانده است. این تغییرات موجب شده تا قسمت‌های فنی این خودروها با رنو Zoe مشترک باشند. این سه خودروی الکتریکی اسمارت در نمایشگاه پاریس 2016 معرفی شدند و قرار است در سال 2018 وارد بازار بریتانیا شود. هنوز جزئیاتی در مورد قیمت خودرو اعلام نشده اما به گفته مسئولین مرسدس بنز مدل ForTwo با قیمت 20 هزار پوند ارزان‌ترین آنها خواهد بود. این مدل از سیستم شارژ سریع با حجم 22 کیلووات بهره می‌برد.

خودروی الکتریکی اسمارت

در قلب این خودروهای الکتریکی یک سیستم نیروی محرکه الکتریکی قرار گرفته که توسط مالک واقعی اسمارت یعنی مرسدس بنز و شریک آن، رنو نیسان توسعه پیدا کرده است. این سه مدل به مانند خودروی رنو Zoe از موتور الکتریکی سه فاز همزمان استفاده می‌کنند که در بخش عقب خودرو قرار گرفته است. این موتور در کارخانه رنو Cleon در فرانسه ساخته شده و توانایی تولید قدرت 80 اسب بخار و گشتاور 159 نیوتن متر را دارد. به این ترتیب مدل‌های جدید اسمارت نسبت به گذشته از قدرت بیشتری به میزان 5 اسب بخار بهره می‌برد و گشتاور آن نیز 29 نیوتن متر افزایش داشته است. موتور الکتریکی استفاده شده در این خودروها حتی در مقایسه با موتور رنو Zoe نیز از قدرت و گشتاور بیشتری برخوردار است.

خودروی الکتریکی اسمارت

انرژِی الکتریکی لازم برای حرکت خودرو در باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 17.6 کیلووات ساعت که در کف خودرو قرار گرفته، ذخیره می‌شود. این باتری در شرکت Accumotive (یکی از زیر مجموعه‌های گروه دایملر) ساخته شده و ظرفیت آن به میزان 4 کیلووات ساعت از خودروی رنو Zoe کمتر است.

اسمارت ادعا کرده که شعاع حرکتی این خودروها نسبت به نسل قبل 14 کیلومتر بیشتر شده و در تست‌هایی که در اروپا از آن گرفته شد توانست شعاع حرکتی 160 کیلومتر را برای خود به ثبت برساند. قابل ذکر است که مدل ForTwo و ForFour به دلیل وزن بیشتر از شعاع حرکتی کمتری برخوردار خواهند بود.

در این سه خودروی الکتریکی اسمارت نیروی موتور الکتریکی توسط یک جعبه دنده تک سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. شتاب صفر تا صد مدل‌های ForTwo Cabriolet ،ForTwo و ForFour به ترتیب 11.5، 11.8 و 12.7 خواهد بود. حداکثر سرعت نیز 130 کیلومتر بر ساعت عنوان شده که نسبت به مدل‌های قبلی حدود 5 کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است.

خودروی الکتریکی اسمارت

نسل جدید خودروی الکتریکی اسمارت مجهز به سیستم شارژ سریع خواهد بود

سیستم شارژ جدید یکی از نکات قابل توجه خودروهای الکتریکی جدید اسمارت است. اسمارت برای مدل‌های 2017 خود دو سیستم شارژ متفاوت قرار داده است. یک سیستم قدرتمند 22 کیلووات ساعتی که باتری را در عرض 45 دقیقه شارژ می‌کند و یک سیستم معمولی که زمان شارژ باتری در آن 2 ساعت و نیم به طول می‌انجامد. این سیستم استاندارد در بازار بریتانیا عرضه نخواهد شد و انگلیسی‌ها از سیستم شارژ سریع استفاده خواهند کرد. همچنین نرم افزاری با نام Smart Control همراه با خودرو عرضه خواهد شد که بر روی گوشی تلفن همراه مالک خودرو نصب شده و امکاناتی چون نمایش میزان شارژ باتری و تنظیم سیستم تهویه مطبوع را در اختیار قرار می‌دهد.

خودروی الکتریکی اسمارت

مدل 2017 این خودروها به عنوان نسل سوم خودروهای الکتریکی اسمارت شناخته می‌شود و از یک موتور 3 سیلندر بنزینی توربو شارژ با حجم 800 سی سی استفاده می‌کنند. مدل‌های ForTwo و ForTwo Cabriolet در کارخانه اسمارت در Hambach فرانسه و مدل ForFour در کارخانه رنو در اسلوونی به نام Novo Meso تولید می‌شوند.

خودروی الکتریکی اسمارت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*