نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی وی 20

نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی وی 20 ؛ غول قدرتمند کره ای

تا چندی دیگر گوشی ال جی وی 20 (LG V20) روانه بازار ایران می‌شود. گجت نیوز تصمیم گرفت تا پیش از آن، نگاه نزدیکی به این گوشی هوشمند داشته باشد تا علاقه‌مندان به این حوزه به خصوص کمپانی ال جی، شانس آن را داشته باشند تا بیش از پیش با این محصول آشنا شوند.

در حالی که ال جی جی 5 را می‌توان نخستین گوشی هوشمند ماژولار دانست و اینکه این گوشی موفق شد در نمایشگاه MWC امسال جوایز متعددی را دریافت کند اما واقعاً نتوانست در بین عموم مردم به محبوبیتی که انتظارش را داشتیم برسد. با این حال همچنان ال جی سعی می‌کند تا با دستاوردهای بیشتر (حتی وقتی موتو زد به خوبی در این عرصه می‌درخشد) کاربران را به سمت خود جذب کند.

این شرکت کره ای این روزها به سختی مشغول تبلیغات گسترده تازه‌ترین گوشی هوشمند خود است. گوشی ال جی وی 20 تازه‌ترین هندست از سری وی محصولات این شرکت و دومین پرچم‌دار سال جاری آنها خواهد بود که چندی پیش شاهد رونمایی رسمی از آن بودیم. اینک فرصتی در اختیار گجت نیوز قرار گرفته تا بتوانیم نگاه نزدیکی را به گوشی ال جی وی 20 (LG V20) داشته و بررسی مختصری را از آن در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با نگاه نزدیک به فبلت قدرتمند تازه وارد شرکت ال جی همراه ما باشید.

جذاب‌ترین بخش برای شروع، طراحی این محصول است که تغییرات کلیدی را نسبت به نسل گذشته خود داشته. در پنل پشتی این محصول ما شاهد طراحی بسیار شبیه به ال جی جی 5 همراه با بدنه‌ای ترکیب شده از فلز و سیلیکون پلی کربنات هستیم. ال جی از آلیاژ AL 6013 در ساخت این بدنه استفاده کرده است که شما می‌توانید مشابه آن را در ساخت بدنه هواپیما مشاهده کنید.

برای من که به شخصه علاقه‌مند به طراحی جی 5 هستم این می‌تواند نکته خوبی باشد که وی 20 نیز به نوعی ورژن فبلت جی 5 خواهد بود. بنابراین اگر شما قصد دارید محصولی با قدرت جی 5 (البته پیشرفته‌تر) ولی اندازه‌ای بزرگ‌تر را در اختیار داشته باشید گوشی ال جی وی 20 کاملا نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی وی 20

دو دوربین پشتی به سبک ال جی جی 5

دو دوربین درست همانند مدل جی 5 در کنار یکدیگر و در داخل یک قاب قرار گرفته‌اند و زیر آن‌ها نیز شاهد حضور یک اسکنر اثر انگشت هستیم. علاوه بر این لوگو V20 نیز به سبک سایر گوشی های ال جی در قسمت پایینی این قاب قابل مشاهده است. قسمت چپ گوشی دو راکر مخصوص تنظیم ولوم صدا قرار دارد. این دو کلید بر خلاف ال جی جی 5 از یکدیگر مجزا هستند. اگر به خاطر داشته باشید کلید ولوم نسل گذشته این گوشی در بالا و پایین اسکنر اثر انگشت بر روی قاب پشتی ال جی وی 10 قرار گرفته بود که به شدت این قاب را شلوغ کرده بود و زیبایی را از آن محصول گرفته بود.

از گوشی ال جی وی 20 باید به عنوان نخستین دیوایس اندرویدی جهان نام برد که اندروید 7 نوقا به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب بوده و لذت استفاده از تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی گوگل را به کاربران ارائه می‌دهد. این سیستم عامل همراه با رابط کاربری LG UX 5.0 قابل ارائه خواهد بود.

صفحه نمایش دوم درست در بالای صفحه اصلی و کنار دوربین سلفی این گوشی قرار گرفته است. شما بر روی این صفحه می‌توانید به تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشید. صفحه نمایش اصلی گوشی ال جی وی 20 نیز بدون شک با اندازه 5.7 اینچ و رزولوشن 2K می‌تواند یکی از بهترین‌ها در بین گوشی های هوشمند حال حاضر بازار باشد.

سخت افزاری قدرتمند برای رفع تمامی نیازهای شما

گوشی ال جی وی 20 از یک تراشه اسنپدراگون 820، پردازنده 4 هسته‌ای (2 هسته 2.15 گیگاهرتزی کریو + 2 هسته 1.6 گیگاهرتزی کریو)، پردازنده گرافیکی آدرنو 530، رم 4 گیگابایتی، حافظه 32/64 گیگابایتی قابل ارتقاء توسط کارت حافظه میکرو اس دی تا 256 گیگابایت، یک باتری 3,200 میلی‌آمپری لیتیوم یونی جداشدنی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع و همچنین ورودی یو اس بی نوع C بهره می‌برد که این محصول را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

در انتها باید به بخش جذاب این گوشی، یعنی دوربین های آن اشاره کرد. دو دوربین پشتی این محصول کاملا شبیه به دوربین های به کار رفته در گوشی ال جی جی 5 است. یک لنز 16 مگاپیکسلی دیافراگم f/1.8 و یک لنز گسترده مجهز به سنسور 8 مگاپیکسلی دیافراگم f/2.4 که زاویه دید 125 درجه‌ای را ارائه می‌دهد. دوربین این گوشی هوشمند همچنین زوم اپتیکال 2 برابری را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای عکاسان حرفه‌ای گزینه بسیار جذابی به نظر برسد.

نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی وی 20

قابلیت عکاسی گسترده و تله فوتو تنها با یک لنز برای نخستین بار در گوشی ال جی وی 20

همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیافراگم f/1.9 نیز بر روی پنل جلویی نقش بسته است. دیگر خبری از دو دوربین سلفی مانند نسل گذشته نیست اما ال جی برای نخستین بار از تکنولوژی استفاده کرده که می‌تواند شما را قادر سازد تا تنها با یک دوربین به دو صورت معمولی و گسترده عکس برداری کنید. این یک قابلیت فوق‌العاده است که می‌تواند به شما امکان گرفتن عکس‌های سلفی دست جمعی را با زاویه دید بسیار بالا تنها با انتخاب یک گزینه بدهد.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین های اصلی گوشی ال جی وی 20

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین های سلفی گوشی ال جی وی 20

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. خیلی باحاله منم فردا میخوام برم گوشی بخرم و شدید بین دو گوشی اس 7 اج و ال جی وی 20 موندم ولی به احتمال زیاد ال جی رو میگیرم ازش خوشم اومده .

  2. الجی v20 یا s7edgeمسیله این است
    تو کل گوشیا این دوتا فقط
    کره اقتصاد داره مام اقتصاد داریم

  3. سلام . بین s7 edge و V20 موندم برای خرید. از یطرف باطری با ظرفیت بالا و طول عمر بیشتر و کیفیت عکس بهتر گلکسی اس 7 ادج (البته ادج بودنش کمی مشکله چون وقتی میخواهی خوابیده با گوشی کار کنی گوشی بیشتر اوقات لیز میخوره تو صورتت من قبلا داشتم و به دلایلی مالی فروختم و حالا دوباره میخوام یه گوشی پرچمدار بگیرم ) و از طرفی باطری قابل تعویض (شما فرض کن گوشیتون باطریش به هر دلیلی خراب شه گوشی های دیگه رو باید ببری شرکت مربوطه تا خودشون باز کنن و عوض کنن یه حس تعمیری بودن به ادم دست میده ولی V20 خودت راحت میتونی عوض کنی) کیفیت صدای بهتر رابط کاربری نسبتا با اختلاف کمی سبک تر V20 …خیلی سخته . شما بگین کدوم رو بخرم ؟ البته لطف کنین دلیلتونم بگین ممنون .

  4. فقط می نوت 2 شیائومی هرکی مخالفه یه عقده ایه بی خاصیته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. خارج از اینکه طرفدار الجی هستی یا ن واقعا این گوشی قابل احترامه

    • یکی نبوغ توی الجی موج‌میزنه و یکی کیفیت توی سونی، و‌ یکی زیبایی در اچ تی سی، اما متاسفانه سر هم جمع بشن به اندازه تبلیغات سامسونگ هم فروش ندارن….

  6. خیلی ممنون آقا معین.
    کاشکی از سیستم‌صوتی، نمایشگر‌دوم، سرعت گوشی‌و‌ رابط‌کاربریش هم‌صحبت می کردید.

  7. اقای کریمی میشه بفرمایید وی20نسخه دوسیم کارت داره یانه؟

  8. ال جی واقعا برای طراحیه محصولاتش وقت میذاره .

  9. ببخشید آقای نویسنده
    این گوشی غول نیست