سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی

سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی راه اندازی خواهد شد

معاون محتوای موسسه تبیان از ایجاد سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی خبر داد. بخش عمده محتوای مذهبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود آمیخته با شبهات و خرافات است که به وسیله این سامانه به آنها رسیدگی خواهد شد.

به گفته معاون محتوای فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، محتوایی که توسط کاربران در فضای مجازی تولید می‌شود نسل جدیدی از محتوا در کل دنیاست و با آمدن شبکه‌های اجتماعی تعاملی میزان انتشار محتوا را نمی‌توان برآورد کرد. در شبکه اجتماعی تبیان روزانه ده‌ها هزار مطلب منتشر می‌شود و برای جلوگیری از انتشار مطالب غیر معتبر، این شبکه به صورت روزانه رصد خواهد شد.

حسین خسروی اعلام کرد که تیمی در تبیان وظیفه رصد محتوای منتشر شده در تلگرام را با هدف بررسی شبهات مربوط به دین و مذهب بر عهده دارد و محتوای پربیننده و مطالبی که بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود را شناسایی خواهد کرد.

وی همچنین از طراحی سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی خبر داد و گفت:

قرار است یک مرکز رسمی با همکاری بخش خصوصی در تبیان تأسیس شود تا حوزه فرهنگ و مذهب را در شبکه های اجتماعی پوشش دهد. این سامانه شبکه های اجتماعی مختلف را زیر نظر می‌گیرد و شبهات و خرافات منتشر شده در خصوص دین را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی با نهادهای مخنلف دینی هماهنگ است

خسروی در خصوص محتوایی که در مورد ایام محرم منتشر می‌شود نیز بیان کرد که متأسفانه بیشتر این مطالب تحریف و شبهه بوده و دایره رصد محتوا در شبکه های اجتماعی در حال پیگیری این موضوع است. مجموعه‌های مرتبط با رصد محتوای منتشر شده در راستای سازماندهی این موضوع با نهادهای مختلفی از جمله مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی هماهنگ هستند تا از تحریف دین جلوگیری به عمل آید.

در گذشته رصد محتوای منتشر شده در فضای مجازی به صورت پراکنده انجام می‌گرفت و خلأ یک برنامه سازماندهی شده احساس می‌شد. به این ترتیب با راه اندازی سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی، نظارت بهتر و دقیق‌تری بر روی شبکه های اجتماعی صورت می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این همه بودجه مملکت که باید صرف فرهنگ سازی بشه تا خرافات ریشه کن بشه رو میریزن تو حلق فیلترینگ از قدیم گفتن “عقل نباشد جان در عذاب است”