امنیت در اینترنت

بی توجهی مردم به هشدارهای متعدد در خصوص امنیت در اینترنت

بر اساس تحقیقات جدید، مردم از هشدارهای مداوم در مورد امنیت در اینترنت خسته شده‌اند. این احساس که از آن به عنوان خستگی امنیتی یاد می‌کنند موجب می‌شود تا مردم دیگر توجهی به اصول ایمنی در فضای سایبری نداشته باشند.

یک سازمان علمی دولتی در آمریکا به نام موسسه ملی فناوری و استانداردها (NIST) تحقیقات جدیدی را در این باره انجام داده و به این نتیجه رسیده که بیشتر مردم به هشدارهای دریافتی در خصوص امنیت در اینترنت اهمیتی نمی‌دهند. همچنین این افراد از به‌روزرسانی های مداوم نرم افزارها و کلمات عبوری که باید به یاد بسپارند خسته شده‌اند. محققان این موسسه اضافه کردند که ممکن است این رفتار، کاربران را در معرض خطرهای امنیتی قرار بدهد.

مری تئوفانوس، محقق علوم رایانه، نتایج این تحقیقات را تأیید کرد و گفت:

حجم هشدارهایی که درباره تهدیدهای دیجیتالی ارسال می‌شود موجب خستگی امنیتی مردم شده و بسیاری از کاربران از تعدد کلمات عبور و مسائل مربوط به ورود ایمن به سایت‌ها کلافه شده‌اند. در گذشته مردم تنها به یک رمز عبور احتیاج داشتند اما اکنون ممکن است تعداد آنها به 30 مورد هم برسد.

آمریکایی‌ها نسبت به مسئله امنیت در اینترنت خوش‌بین نیستند

این تحقیقات به صورت مصاحبه با جوانان 20 تا 26 ساله ساکن در روستاها و شهرهای آمریکا صورت گرفت. این جوانان آمریکایی وضعیت اجتماعی متفاوتی داشتند اما بسیاری از آنها این سؤال را مطرح کردند که چرا با وجود اینکه برای ادارات و شرکت های حساس دولتی کار نمی‌کنند باز هم هدف حمله هکرها قرار می‌گیرند؟ به علاوه این سؤال پیش می‌آید که وقتی شرکت های بزرگ با پول‌های زیادی که برای امنیت خود خرج می‌کنند، هدف حملات هکرها قرار می‌گیرند، مردم عادی چگونه می‌توانند در این شرایط امنیت اینترنتی خود را تأمین کنند؟

به گفته برایان استانتون، یکی دیگر از تهیه کنندگان این گزارش، وب سایت‌ها و ارائه کنندگان خدمات اینترنتی باید اطلاع رسانی بهتری در زمینه مسائل امنیتی داشته باشند. اگر مردم قادر به استفاده از امکانات امنیتی نباشند آنگاه کشور هم امن نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*