کاهش خریداران سامسونگ

40 درصد خریداران سامسونگ دیگر هیچ گوشی با این برند کره‌ای نخواهند گرفت!

در یک نظرسنجی جدید مشخص شده که 40 درصد خریداران سامسونگ دیگر قصد خرید یک گوشی هوشمند با این برند کره‌ای را نخواهند داشت. این در حالیست که در یک نظرسنجی مشابه که پیش از اتفاقات اخیر صورت گرفته بود، این آمار 36 درصد بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پرچم دار بعدی سامسونگ (گلکسی اس 8) می‌تواند این افتضاح به بار آمده را از یاد خریداران ببرد یا خیر!

دقیقا همان چیزی که سامسونگ از آن می‌ترسید اتفاق افتاد. علیرغم این که سامسونگ همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان شناخته می‌شود، اما مشکلات این کمپانی با دومین سری از بازگشت گوشی‌های گلکسی نوت 7 می‌تواند بسیاری از خریداران سامسونگ را از این برند ناامید کرده و از خرید محصولاتی با این نام پشیمان کند.

به عنوان مثال باید به نظرسنجی جدیدی اشاره کرد که بین روزهای 11 و 12 اکتبر انجام گرفته است. در این نظرسنجی که 1020 نفر از خریداران سامسونگ شرکت کرده بودند سوالی مبنی بر این پرسیده می‌شود که چگونه گلکسی نوت 7 می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری آن‌ها در خرید گوشی هوشمند جدید در آینده تاثیرگذار باشد.

با توجه به آمار به دست آمده از این نظرسنجی، چیزی حدود 40 درصد از خریداران سامسونگ عنوان کرده‌اند که دیگر گوشی هوشمندی با این برند خریداری نخواهند کرد. این آمار دقیقا پس از نظرسنجی به دست می‌آید که در ماه سپتامبر گذشته و پیش از اتفاقات اخیر انجام گرفت. در آن نظرسنجی پس از فراخوان نخست شرکت سامسونگ مبنی بر خرابی گوشی‌های گلکسی نوت 7، حدود 34 درصد مصرف‌کنندگان عنوان کرده بودند که هیچگاه گوشی با برند سامسونگ نخواهند خرید.

30 درصد خریداران سامسونگ از گوشی های اندرویدی زده شده‌اند

از این 40 درصدی که در نظرسنجی جدید گفته‌اند دیگر قصد خرید گوشی سامسونگی را نخواهند داشت، 8 درصد گفته‌اند که قصد خرید گوشی‌های جدید پیکسل برند گوگل را خواهند داشت. به طور کلی نیز 70 درصد افراد حاضر در این نظرسنجی مطرح کرده‌اند که همچنان قصد خرید یک گوشی اندرویدی را دارند، اما جالب توجه است بدانید که 30 درصد آن‌ها از تمایل خود برای خرید یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل آی او اس یا همان آیفون اپل سخت گفته‌اند.

23 سپتامبر و پس از نخستین دوره بازگشت گوشی‌های گلکسی نوت 7، اولین نظرسنجی با حضور 1000 نفر از خریداران سامسونگ انجام گرفت. در آن بین، 77 درصد از این هزار نفر عنوان کرده بودند که همچنان به سامسونگ متعد خواهند ماند و قصد ندارند ببینند که سایر گوشی‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند. البته این متهد بودن آن‌ها دلایل دیگری نیز داشت که 52 درصد آن مربوط به طراحی این کمپانی، 44 درصد گزینه‌های شخصی‌سازی، 39 درصد عمر باتری، 35 درصد قیمت و 28 درصد تنفر از گوشی‌های هوشمند سایر برندها است.

مدیرعامل شرکت Branding Brand که تدارک‌دهنده‌‌ی این نظرسنجی‌ها بوده است در این‌باره می‌گوید:

خریداران سامسونگ می‌گویند که عمر باتری نقش کلیدی را در وفاداری آن‌ها بازی می‌کند. هرچند که دقیقا دلیل مشابهی موجب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

آیا سامسونگ می‌تواند آب رفته را به جوی بازگرداند؟ تا چندین ماه دیگر شاهد رونمایی از گلکسی اس 8 خواهیم بود و این فرصت خوبی برای سامسونگ است تا بار دیگر بتواند خریدارانش را متقاعد به بازگشت و خرید این محصول کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*