نتایج جستجوی موبایلی گوگل بهتر می شود

نتایج جستجوی موبایلی گوگل بهتر می شود

شاید شما هم متوجه شده باشید که اخیرا نتایج جستجوی موبایلی با گذشته تغییراتی داشته است. از جمله این تغییرات می توان به تفاوت نتایج جستجوی موبایلی با نتایج جستجو در کامپیوتر اشاره کرد.

در راستای گسترش و بهبود خدمات برای کاربران موبایل، گوگل قصد دارد نتایج بدست آمده حاصل از جستجوی موبایلی را از جستجوهای کامپیوتری جداگانه طبقه‌بندی کند تا کاربران بتوانند به مطالب بهتر و مرتبط‌تری دست پیدا کنند.

بر این اساس، نوعی الگوریتم برای طبقه‌بندی نتایج جستجوی گوگل روی کار می آید که به عنوان اولین متد برای موبایل ها استفاده خواهد شد. البته طبقه‌بندی نتایج بر اساس الگوریتم قبلی و استاندارد که در کامپیوترها صورت می پذیرفت نیز همچنان ادامه خواهد داشت اما آپدیت جدیدی برای آن ارائه نخواهد شد.

گری ایلیس –تحلیلگر خدمات و فناوری‌های گوگل- گفته است که در آینده ای نه چندان دور نتایج جستجوی موبایلی از نتایج کامپیوتری به طور کامل جدا خواهد شد. او همچنین بیان داشته است که گوگل سال گذشته الگوریتم جدیدش را مورد آزمایش قرار داده و حال قصد دارد نسخه کامل آن را برای کاربران موبایل فراهم آورد.

گفتنی است گوگل سال گذشته اقدامات مختلفی برای بهتر و موثر کردن خدماتش برای کاربران موبایلی انجام داده است.

تغییرات جدید گوگل برای جستجوی موبایلی

در سال 2015 میلادی، گوگل الگوریتم های مخصوصی را به کار گرفت و سایت‌های بهینه شده برای موبایل را در اولویت نتایج جستجوی خود قرار داد. اخیرا نیز این شرکت خارق العاده یک فناوری با نام «صفحات موبایل سریع» (AMP) را در نتایج جستجویش به کار گرفته است که سایتهای سریع در لود شدن صفحات وب، در اولویت نمایش به کاربران قرار خواهند گرفت.

بدون شک طبقه‌بندی نتایج جستجو باید هر روز بهتر از دیروز شود تا کاربران موبایلی تجربه بهتر و راحت تری در وبگردی داشته باشند. چرا که تعداد کاربرانی که از موبایل برای وبگردی استفاده می کنند در حال گسترش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*