شکایت صدا و سیما از سایت آپارات

شکایت صدا و سیما از سایت آپارات

سازمان صدا و سیما از سایت آپارات، آپارات کودک و سایت سینمای خانگی آپارات فیلمیو شکایت کرده است. شکایت صدا و سیما از سایت آپارات در حالی اتفاق افتاده که در سیاست‌های رسمی کشور بر لزوم حمایت از شبکه‌های اینترنتی داخلی تاکید شده است.

با وجود اینکه مسئولین کشوری مکرراً از لزوم حمایت از شبکه‌های اینترنتی داخلی سخن میگویند، برخی از جریان‌های داخلی به دنبال ایجاد محدودیت در این زمینه به نفع شبکه‌های مجازی خارجی هستند. گفته می‌شود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سایت آپارات، آپارات کودک و سایت سینمای خانگی آپارات فیلمیو شکایت کرده است. شکایت صدا و سیما از سایت آپارات در حالی اتفاق افتاده است که محتوای مورد شکایت در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت‌های مشابه خارجی در بین کاربران دست به دست می‌شود. آپارات و سرویس‌های پخش کننده ویدیوی مشابه با آن زمینه را برای استفاده از محتوای داخلی مناسب بر بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌کردند اما اکنون صدا و سیما قصد دارد با این تصور که انحصار صوت و تصویر را در اختیار دارد، از فعالیت آپارات جلوگیری کند.

سؤال اینجاست که چه کسانی برخورداری از فضایی با محتوای سالم را به حذف این رسانه‌ها ترجیح می‌دهد و چه کسانی برای تضعیف سرویس‌های داخلی و حمایت از شبکه‌های مشابه خارجی تلاش می‌کنند؟ آیا در این زمان، مردم به شبکه‌های صدا و سیما روی خواهند آورد و یا از شبکه‌های خارجی و بی نام و نشان به عنوان گزینه جایگزین استفاده می‌کنند.

شکایت صدا و سیما از سایت آپارات ضربه مهلکی به تحقق شبکه ملی اطلاعات خواهد زد

امروزه مبحث جامعه شبکه‌ای مطرح است و درک این موضوع و تلاش بیشتر برای بهره بردن از محتواهای مناسب داخلی بسیار مهم و حیاتی است و سنگ اندازی در راه تحقق شبکه ملی اطلاعات به عنوان بستر تولید محتوای بومی به این مسئله ضربه مهلکی خواهد زد. بهتر است که مسئولان صدا و سیما به اقتضای روز جامعه توجه کرده و شان خود را با حمایت از فعالان این عرصه حفظ کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. موج روسایی که چند سال اخیر در بخشهای مختلف صدا و سیما مدیریت میکنن در یک جمله صدا و سیما رو به گند کشیدن و برنامه های بی محتوا و عاریه ای و خالی از اعتبار و با بیکار کردن خیل عظیمی از هنرمندان سرشناس و خونه نشین کردن اونها وادارشون کردن تا به ترکیه برن این هنر مدیران صدا و سیما بوده حتی زمان ضرغامی میتونم بگم اوضاع بهتر بود اما الان …

  2. یکی نیست به خود صدا و‌سیما شاه دزد دنیاست، فوتبالشو‌رو از الجزیره میدزده. از آهنگ مدرن تاکینگ گرفته تا شهرام ناظری هویجوری پخش میکنه. نصف اخبارشو از یورو نیوز‌و‌سی ان ان‌ کش میره بعد روش برچسب میزنه. اخوی‌ بجای شگایت از دیگرون بری کلانتری خودتو معرفی کنی جرمت سبکتر‌ میشه….

  3. گند زده شد . رفت . حالابایدبیشتر از یوتویب استفاده کنیم . اونم که فیلتره . . کشور ما کشور نیست .