تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها

تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها ، جدیدترین دستاورد محققین

مدت زمانی زیادی از تولید اولین پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین کوچک می‌گذرد و هنوز که هنوز است، مشکل باتری آنها حل نشده است. در واقع یک پهپاد با هر بار شارژ شدن، به صورت میانگین می‌تواند تا 7 دقیقه پرواز کند. شاید این زمان کوتاه در صورتی که بخواهید از آنها برای تفریح استفاده کنید قابل قبول باشد، اما اگر بخواهید آنها را در پروژه‌های حرفه‌ای‌تر به کار گیرید، این زمان کوتاه کمی آزاردهنده خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا محققین دانشگاه سلطنتی لندن با توسعه تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها ، به دنبال راهی برای حل این مشکل باشند.

بر اساس صحبت‌های دکتر Samer Aldhaher، یکی از اعضای دانشکده مهندسی برق و الکترونیک این دانشگاه، محققین موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شده‌اند که به واسطه آن، نیازی به خارج کردن باتری برای شارژ کردن نخواهد بود. در واقع پهپاد می‌تواند با پرواز در محل مشخص شده، انرژی مورد نیاز خود را از طریق این تکنولوژی دریافت کند.

به منظور نشان دادن نحوه عملکرد تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها ، محققین با خریداری یک کوآدکوپتر، تغییرات گسترده‌ای همچون خارج کردن باتری را بر روی این پهپاد اعمال کردند. Aldhaher در این مورد اشاره کرد: “ما باتری را خارج می‌کنیم تا مطمئن شوید که هیچ گونه تلقبی در این روش وجود ندارد”.

در ادامه آنها به چیزی شبیه به یک آنتن برای پهپاد نیاز داشتند که با استفاده از یک حلقه فویل مسی، این مشکل برطرف شد. بر روی زمین نیز یک فرستده با اتصال به دستگاه‌های الکترونیکی و منبع برق، مسئولیت ایجاد میدان مغناطیسی را بر عهده داشت. در نهایت پس از تنظیم فرکانس آنتن و پرواز پهپاد در منطقه‌ی مشخص شده، شاهد ارسال جریان متناوب (AC) در فضا، دریافت آن توسط پهپاد و تبدیل این جریان به ولتاژ مستقیم (DC) بودیم.

اگر بخواهیم به صورت تئوری به این موضوع نگاه کنیم، می‌توان گفت حتی بدون وجود باتری هم پهپاد می‌تواند به صورت نامحدود در فضا بماند. هر چند در نسخه نمایشی این سیستم، کوآدکوپتر نمی‌توانست از میدان مغناطیسی خارج شود.

از آنجایی که محققین با روش القایی نزدیک، به دنبال منتقل کردن انرژی هستند، پهپاد در فاصله‌ای حداکثر 12 سانتی‌متری می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند و امکان افزایش برد فرستنده با اتکا بر این سیستم نیز وجود ندارد. اما اگر بخواهیم پهپاد را از فاصله دورتری شارژ کنیم (چیزی که محققین نیز به دنبال انجام آن هستند)، فرستنده‌ها و گیرنده‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتری مورد نیاز خواهد بود. در ادامه می‌توانید عملکرد تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها را مشاهده کنید:

نحوه عملکرد تکنولوژی شارژ بدون سیم برای پهپادها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*