سرفیس استودیو معرفی شد: به اولین کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت سلام کنید

بالاخره پس از مدت‌ها شایعه شرکت مایکروسافت از اولین کامپیوتر بدون کیس خود با نام سرفیس استودیو (Microsoft Surface Studio) رونمایی کرد. از مهم‌ترین مشخصات این کامپیوتر باید به دارا بودن یک صفحه نمایش 28 اینچی لمسی اشاره کرد که به ادعای ردموندی‌ها باریک‌ترین مانیتور آل سی دی ساخته شده خواهد بود. لازم به ذکر است که هدف اصلی مایکروسافت از عرضه این کامپیوتر، کاربران حرفه‌ای دسکتاپ‌ها بوده است.

خانواده سرفیس مایکروسافت رسماً صاحب یک کامپیوتر دسکتاپی شد. این شرکت طی کنفرانس خبری خود در شهر نیویورک از کامپیوتر سرفیس استودیو رونمایی کرد. «پانوس پانای» (Panos Panay) مدیر بخش تیم دیوایس های مایکروسافت در این راستا عنوان کرد:

ما کاملاً به این قضیه اعتقاد پیدا کردیم که سرفیس راه تولید، ساخت و یادگیری شما را تغییر خواهد داد. محصولی که من قصد دارم آن را را معرفی کنم همه چیز خواهد بود؛ البته یک گام جلوتر به نظر می‌رسد. هرچند این چیزی آشناست اما احساسی متفاوت را به وجود خواهد آورد.

کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت

او سپس از استودیو جذاب مایکروسافت به عنوان میزبان باریک‌ترین مانیتور ال سی دی ساخته شده تا به حال با ضخامت تنها 12.5 میلی‌متر اشاره کرد. این صفحه نمایش لمسی در یک قاب 28 اینچی آلومینیومی قرار گرفته است. خروجی این صفحه 13.5 میلیون پیکسل بوده که 63 درصد بیشتر از یک تلویزیون 4K خواهد بود.

کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت

کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت، گزینهای ایده آل برای کاربران حرفه‌ای

کامپیوتر سرفیس استودیو از خروجی رنگ گسترش یافته‌ای پشتیبانی خواهد کرد که این ویژگی حیاتی برای عکاسان، فیلمبرداران و طراحان خواهد بود. مایکروسافت از آن به عنوان “TrueColor” یاد می‌کند.این صفحه همچنین نسبت ابعاد 3:2 را همراه با 192 پیکسل در هر اینچ ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، کامپیوتر همه کاره Surface Studio از گزینه‌های مختلف ارتباطی همچون درگاه صوتی، اس دی کارت، پورت Mini Display، اترنت و 4 درگاه USB 3.0 بهره می‌برد.

کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت

تمرکز اصلی مایکروسافت برای ساخت این کامپیوتر همه کاره، خلاقیت با تمرکز ویژه بر روی حوزه سه بعدی بوده است. این ویژگی‌ها همراه با آپدیت جدید Windows 10 Creators در اوایل سال 2017 میلادی خودنمایی خواهند کرد. آپدیت آینده ویندوز 10 با هدف ساخت محتوای سه بعدی با سرعت بالا و آسان برای میلیون‌ها کاربر این سیستم عامل عرضه خواهد شد. این به‌روزرسانی بزرگ‌ترین تجدید طراحی نرم افزار کلاسیک پینت خواهد بود که نام آن به پینت 3 دی (Paint 3D) تغییر کرده و در راه است.

کامپیوتر سرفیس استودیو مایکروسافت

بخش سخت افزاری مایکروسافت تصمیم گرفته تا با رونمایی از کامپیوتر سرفیس استودیو (Microsoft Surface Studio) رقابت سختی را برای سایر سازندگان کامپیوترهای همه کاره به وجود آورد. از بزرگ‌ترین کامپیوترهای این حوزه باید به آی مک شرکت اپل اشاره کرد که یک انتخاب مناسب برای کاربران حرفه‌ای دسکتاپ به شمار می‌رود. تری مایرسن (Terry Myerson) یکی از مدیران مایکروسافت در این باره می‌گوید:

ما این فرصت را پیدا کردیم تا بخش جدیدی را در دیوایس های خود ایجاد کنیم. ما این لحظات را صرف معرفی محصولی خواهیم کرد که درواقع بیش از یک محصول خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تکنولوژی برای انسان است و بایست در خدمت انسان باشد، نه انسان در خدمت تکنولوژی!

  2. اولین کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت به شما سلام میکند