سرفیس Dial

سرفیس Dial ، ابزار مرموز مایکروسافت برای کنترل سرفیس استدیو

دقایقی پیش شاهد رونمایی کامپیوتر بدون کیس سرفیس استدیو (Surface Studio) از سوی مایکروسافت بودیم و حالا سازندگان با معرفی وسیله‌ای جدید با نام سرفیس Dial ، قابلیت های بیشتری از سرفیس استدیو را پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

با سرفیس Dial می‌توانید کامپیوتر جدید مایکروسافت را حتی از راه دور هم کنترل کنید

زمانی که شما سرفیس Dial را روی صفحه سرفیس استدیو قرار می‌دهید، پنجره‌ای کوچک در کنار آن نمایان شده و امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که در حال استفاده از اپلیکیشن نقاشی هستید، منوی نمایان شده، قلموها و رنگ های متفاوتی را پیش رویتان قرار می‌دهد. با اینکه مایکروسافت به چنین موردی اشاره نکرده، اما احتمال می‌رود زمانی که کاربران، سرفیس Dial را به هنگام استفاده از اپلیکیشن های دیگر بر روی سرفیس استدیو قرار می‌دهند امکانات مخصوص آن نرم افزار را مشاهده کنند.

یکی از ویژگی های جالب سرفیس Dial امکان انتخاب رنگ های مختلف تنها با چرخاندن آن است. چنین ایده‌ای می‌تواند برای طراحان فوق‌العاده کاربردی باشد؛ تصور کنید با یک دست در حال کشیدن یه خط بزرگ و با دستی دیگر در حال تغییر مداوم رنگ باشید، در این صورت نتیجه نهایی کارتان چه خواهد شد؟

سرفیس Dial

البته این، تمام قابلیت‌هایی نیست که مایکروسافت برای سرفیس Dial در نظر گرفته بلکه کاربران می‌توانند با این وسیله جدید، از سرویس‌هایی همچون پندورا (Pandora) و اسپوتیفای (Spotify) استفاده کرده یا حتی صدای کامپیوتر خود را نیز تنظیم کنند. هر چند شاید نتوانیم چنین مواردی را به عنوان ویژگی‌هایی جدید در سرفیس Dial در نظر بگیریم، اما این موضوع نشان می‌دهد که مایکروسافت تا چه اندازه می‌خواهد سرفیس Dial را به وسیله‌ای همه کاره تبدیل کند. همچنین باید اشاره کنیم که برای استفاده از این وسیله، نیازی به قرارگیری مستقیم آن بر روی نمایشگر سرفیس استدیو نبوده و کاربران می‌توانند از راه دور هم از آن استفاده کنند.

سرفیس Dial

اگرچه مایکروسافت این قابلیت جدید را تنها بر روی سرفیس استدیو نمایش داده، اما انتظار می‌رود دیگر محصولات این شرکت یعنی سرفیس پرو 3، سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک نیز از این وسیله پشتیبانی کنند.

مایکروسافت قصد دارد سرفیس Dial را از تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) و با قیمت 99 دلار به فروش برساند. البته افرادی که سرفیس استدیو را (که خود 2،999 دلار قیمت دارد) پیش‌خرید می‌کنند، به صورت رایگان Surface Dial را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*