کنفرانس 5 ابان مایکروسافت
کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

هر آنچه که در کنفرانس 5 آبان مایکروسافت گذشت

چند ساعتی از برگزاری کنفرانس ویندوز 10 مایکروسافت در نیویورک می‌گذرد که در آن، مایکروسافت، محصولات نرم افزاری و سخت افزاری جذابی را معرفی کرد. هر یک از این محصولات در قالب یک مقاله اختصاصی در گجت نیوز، پوشش داده شد. حالا در این مقاله به مرور کنفرانس 5 ابان مایکروسافت خواهیم پرداخت. گجت نیوز را همراهی کنید…
رویداد امروز ثابت می‌کند مایکروسافت به دنبال جلب نظر هنرمندان و خالقان محتواست. این کمپانی، چندین محصول خلاقانه، مانند آپدیت ویندوز ۱۰ Creators و سرفیس استودیو را معرفی کرد. اگرچه اکثر رونمایی‌های رویداد امروز، از جنس آینده بودند، اما مایکروسافت با عرضه آپدیتی برای برنامه خاطره انگیز Paint، نشان داد همچنان به اصالت خود وفادار است. هر آنچه که در کنفرانس 5 ابان مایکروسافت گذشت را با هم مرور می‌کنیم.

آپدیت ویندوز ۱۰ Creators

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

ویندوز 10، در اوایل سال 2017 میلادی، آپدیت جذابی به نام Creators را دریافت خواهد کرد. شاخص‌ترین ویژگی‌های این آپدیت، افزودن قابلیت ابزارهای خلق اشکال سه بعدی، لایو استریم یا پخش زنده و مسابقات سفارشی برای اپلیکیشن Xbox است. مایکروسافت در آپدیت creators بر ارتباط با مخاطبان نزدیک تمرکز کرده است. ردموندی ها می گویند می‌خواهند ویندوز 10، اثری مانند چاپ گوتنبرگ بر نسل بعدی محاسبات داشته باشد.

پرینت سه بعدی

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

مایکروسافت، اپلیکیشن خاطره انگیز خود، یعنی paint را با رنگ و لعاب تازه‌ای معرفی کرد. این اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی عکس‌ها را به خاطرات سه بعدی، تبدیل کنند. کاربران قادر خواهند بود کارهایشان را روی هولولنز و بسیاری از هدست های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده تماشا کنند. کاربرانی که تمایل به خرید سخت افزار جدیدی نداشته باشند، می‌توانند کارهایشان را مستقیما در فیسبوک به اشتراک بگذارند.

هدست های واقعیت مجازی ویندوزی

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

علاوه بر پلتفرم هولولنز، مایکروسافت، نخستین محصول خود در حوزه واقعیت مجازی را با نام “هدست های واقعیت مجازی برای ویندوز 10” معرفی کرد. این هدست ها دارای همان پلتفرم هولوگرافیک ویندوزی هولولنزها بوده و پایه قیمت آنها 299 دلار است. اگرچه هنوز تاریخ قطعی برای عرضه این هدست ها، مشخص نشده، اما مایکروسافت، اعلام کرد شرکت‌های اچ پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر، سازنده این هدست ها خواهند بود.

پخش زنده ایکس باکس

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

در آپدیت Windows 10 Creators، امکان پخش زنده تلویزیونی در داخل اپلیکیشن ایکس باکس، قرار داده شده است. این پخش زنده به عنوان بخشی از ایکس باکس لایو عمل می کند و شما می توانید دوستان خود را در ایکس باکس لایو، دنبال کنید. همچنین در بازی ها، امکان ثبت نظرات و پیشنهادات ببیندگان به طور مستقیم وجود دارد. از طرفی مایکروسافت پلتفرم آرنای خود را آپدیت خواهد کرد که به بازیکنان اجازه می دهد چالش ها و مسابقات سفارشی خودشان را بسازند. آپدیت Creators، صدای دالبی اتمسفر (Dolby Atmos) را به ایکس باکس اضافه می کند.

Windows People

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

مایکروسافت بر تعامل کاربرانش با مهم‌ترین افراد مانند همسر، دوستان و خانواده، تاکید بسیاری کرده است. با آمدن آپدیت Creators، کاربر می‌تواند به طور مستقیم و از طریق نوار وظیفه یا همان تسک بار  با این افراد کلیدی، ارتباط برقرار کند. این کار از طریق تسک بار و با کشیدن و رها کردن محتوا انجام می‌شود. مایکروسافت همچنین ویژگی جدیدی به نام “taps” را معرفی کرد که مشابه با قابلیت “poke” در فیسبوک است و به افراد اجازه می‌دهد استیکرهای سه بعدی را برای یکدیگر ارسال کنند.

سرفیس استودیو

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

مایکروسافت، آخرین عضو خط تولید سخت افزاری سرفیس، یعنی سرفیس استودیو را معرفی کرد که یک کامپیوتر دسکتاپی “all in one” یا بدون کیس به حساب می‌آید. سرفیس استودیو، فقط 12.5 میلی متر ضخامت دارد. تازه‌ترین عضو سرفیس ها، دارای نمایشگر 28 اینچی پیکسل سنس، گرافیک جی فورس 980M، پردازنده اینتل i7، رم 32 گیگابایتی و حافظه داخلی 2 ترابایتی است. سرفیس استودیو، دارای لولایی با گرانش صفر است که به کاربر اجازه می‌دهد نمایشگر را تا زوایایی با شیب بسیار زیاد، خم کند. پیش خرید این محصول از امروز و با قیمت 2999 دلار و البته با تعداد محدود آغاز می‌شود.

 سرفیس Dial

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

سرفیس Dial یک دستگاه ورودی جدید برای تازه‌ترین محصولات سرفیس به شمار می‌رود. این دستگاه، بازخوردهای لمسی را امکان پذیر کرده و کاربران می‌توانند آن را برای انتخاب گزینه‌های منوی نمایشگر، مثلاً انتخاب رنگ، بچرخانند. در سرفیس استدیو، شما می‌توانید با گذاشتن Dial روی نمایشگر، نرم افزارهای پیچیده‌تر را کنترل کنید. Dial در ماه نوامبر و با قیمت 99.99 دلار عرضه خواهد شد.

 سرفیس بوک i7

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

مایکروسافت، سرفیس بوک جدیدی را معرفی نکرد، اما در عوض، آخرین مدل سال گذشته خود را به پردازنده i7 و باتری بزرگتر مجهز کرد. سرفیس بوک i7، در ماه نوامبر و با قیمت 2399 دلار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود سرفیس بوک i7 با وجود قدرت گرافیکی بیشتر و یک فن اضافی، دارای طول عمر باتری 16 ساعتی است.


مایکروسافت در آینده …

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

کنفرانس 5 ابان مایکروسافت

مایکروسافت با عرضه محصولات امروزش نشان داد، ارزش زیادی برای خلاقیت، قائل است و به نظر می‌رسد که این روند را در آینده هم ادامه دهد. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا گفت می‌خواهد واقعیت‌های پیچیده را از طریق محتوای سه بعدی، واقعیت افزوده و آشتی ویندوز با آفیس و بازی، به زندگی روزمره وارد کند.

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*