درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016

در بازار داغ فروش گوشی‌های هوشمند، وضعیت کنونی شرکت HTC چگونه است؟

اچ تی سی (HTC) یک کمپانی نوپا و تازه‌کار نیست و قدمت آن به پیش از سال 2000 میلادی بازمی‌گردد. نام این کمپانی که در سال ۱۹۹۷ در تایوان تأسیس شد، مخفف عبارت High Tech Computer Corporation به معنی شرکت کامپیوتری با تکنولوژی بالا است و هم‌اکنون در زمینه ساخت تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید، ویندوز موبایل و ویندوز فون فعالیت می‌کند. برای پی بردن به قدمت این شرکت و اصل و نصب‌دار بودن آن کافی است بدانید که نخستین گوشی که 8 سال قبل برای اولین بار به سیستم عامل اندروید مجهز شد، محصولی از HTC بود، اما متاسفانه درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 هنوز نشان از افت این شرکت همانند چند سال اخیر دارد.

گزارش درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016

این شرکت اخیرا نتایج مالی خود در سه ماهه سوم سال 2016 را منتشر کرده است. در حالی که HTC هنوز در وضعیت مناسبی از لحاظ مالی به سر نمی‌برد، گزارش جدید از درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 ، از پیشرفت قابل توجه شرکت هم از لحاظ سرمایه کلی و از لحاظ حاشیه عملیاتی خبر می‌دهد. برای سه ماهه سپتامبر، سرمایه کلی این شرکت برابر با رقم 700 میلیون دلار تعیین شد که این رقم نشان از پیشرفت 18% در بازه‌های زمانی سه ماهه و همچنین 4% در بازه‌های زمانی سالیانه دارد، اما متاسفانه هنوز این درصد پیشرفت برای توقف فرآیند از دست رفتن سرمایه شرکت کافی نیست.

در گزارش درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 شرکت به از دست دادن 63 میلیون دلار سرمایه، در حدود 9% از ارزش کلی، اشاره کرده است، اما ممکن است که شروع فرآیند سوددهی و خروج از بحران از دست دادن سرمایه، در سه ماهه بعدی سال اتفاق بیفتد، چرا که شواهدی از پیشرفت‌های جزئی در نتایج مالی دیده می‌شوند. در نظر داشته باشید که کاهش میزان ضرردهی در بازه‌های زمانی مشخص خود یک نوع پیشرفت محسوب می‌شود، چون نرخ از دست دادن سرمایه، برابر با 23.1% برای شرکت HTC در سال گذشته بود.

در گزارش درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 اعلام شده که نجات دهندگان اصلی شرکت دو محصول HTC 10 و HTC Vive بوده‌اند، که بعد از عرضه، سمت و سوی بازار را به میزان قابل توجهی به این شرکت بازگرداندند. گفتنی است HTC با ذکر رقم مشخص نکرده که هر یک از این محصولات به چه میزان در پیشرفت وضعیت مالی شرکت تاثیر داشته‌اند. در نظر داشته باشید که در گزارش درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 ، هیچ اشاره‌ای به پتانسیل بالای همکاری شرکت در پروژه گوگل پیکسل نشده است، پس با گذر زمان و عرضه گوشی جدید گوگل به بازارهای جهانی می‌توان انتظار داشت تا 3 ماهه چهارم سال، تبدیل به زمان سوددهی بالای HTC شود.

HTC با تمرکز بر روی صنعت ساخت هدست واقعیت مجازی، امید زیادی به کسب سود از محل ساخت هدست‌ Vive و همچنین دیگر متعلقات آن دارد. این شرکت امیدوار است تا بعد از معرفی Viveport در مدت اخیر، به عنوان فروشگاه محتوای مرتبط با هدست‌های واقعیت مجازی، سود خوبی به جیب زده و کاربران بیشتری را به همین بهانه به خرید هدست Vive جذب کند. اگرچه هیچکسی انتظار ندارد تا HTC از محل راه اندازی Viveport، کسب درآمدی به اندازه گوگل پلی استور و همچنین اپل استور داشته باشد، اما در هر صورت با گذر زمان و افزایش محبوبیت هدست‌های واقعیت مجازی، این فروشگاه تبدیل به یک منبع مطمئن سوددهی خواهد شد. در ادامه ارائه گزارش درآمد HTC در سه ماهه سوم سال 2016 ، چر ونگ (Cher Wang) رئیس و مدیر عامل این شرکت گفته:

بسیار خوشحالیم که پرچمداران ما، HTC 10 به عنوان یک گوشی هوشمند و همچنین HTC VIVE به عنوان یک سیستم عرضه کننده واقعیت مجازی، به این میزان توسط بازار جهانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این اتفاق بدون شک به تمرکز ما بر روی طراحی، مهندسی و در آخر تولید قدرت خواهد داد. دراین سه ماهه، HTC فروشگاه خود تحت عنوان VIVEPORT را معرفی کرده است، فروشگاهی که محل دسترسی به محتوای مورد نیاز هدست‌های واقعیت مجازی بوده و بسیاری از افراد در سراسر جهان را قادر می‎سازد تا به تجربه ارزنده‌ای در زمینه واقعیت مجازی دست پیدا کنند و قدرت تخیل خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی رها سازند. با این اتفاق، یکی از اهداف ما از توسعه هدست Vive برآورده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*