پس‌زمينه پيش فرض ويندوز اکس‌پي پربازديد ترين عکس تاريخ!

اگر چه با آمدن ويندوز 7 و اخيرا هم 8 ،  تصوير پس ضمينه پيش فرض ويندوز ايکس پي يا همان Bliss رفته رفته از خاطره ها فراموش شود اما آيا مي دانستيد اين تصوير پربازديد ترين عکس تاريخ است؟ موناليزاي داوينچي به طور قطع يکي از معروف ترين تصاويري است که بسياري در اقصي نقاط جهان با هر فرهنگ و زبان و مليتي با آن آشنا هستند. اما از آن جالب تر اثر چارلز اورير (Charles O'Rear) است که عنوان پربازديدترين عکس را به خود اختصاص داده است.

Bliss به معنی «برکت و سعادت» نام تصویری است که چارلز اوریر آن را در یک سفر تفریحی در نزدیکی روستای ناپا در ایالت کالیفرنیا به ثبت رساند. نه چندان بعد در سال ۲۰۰۲ این عکس به عنوان تصویر زمینه میزکار ویندوز Xp منتشر شد. هنوز معلوم نیست مایکروسافت از قبل خریداری حق امتیاز این تصویر چه مبلغی را پرداخت کرده و اوریر نیز تنها به ذکر «مبلغی خارق العاده و چشم گیر» بسنده کرده است.

عکسی که او گرفت زمانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که دوشنبه گذشته یکی از وبلاگ‌های عکاسی با انتشار دوباره این عکس مدعی شد این تصویر بیش از یک میلیارد مرتبه بازدید شده است. پس از آن، این مطلب در شبکه اجتماعی گوگل پلاس دست به دست چرخید و موج‌های اجتماعی ایجاد کرد.

جالب اینجاست خود چالز که مدت‌ها از عکاسان حرفه‌ای مجموعه مجلات نشنال جئوگرافیک بود، از صحت و سقم این عدد اطمینان کافی ندارد و با فروتنی تمام تنها معتقد است که تصویری چشمگیر و قابل توجه را ثبت کرده است.

آیا عکس دیگری سراغ دارید که بیشتر مورد بازدید قرار گرفته باشد؟ اگر بله، حتماً آن را به ما معرفی کنید.


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*