علارغم تحريم هاي آمريکا،محصولات اپل در بازار ايران به وفور يافت ميشود

وب‌سایت معتبر mashable طی یک مقاله اعلام کرد که علی‌رغم تحریم‌های امریکا، گجت‌های اپل به وفور در ایران یافت می‌شوند. تحریم‌های امریکا شامل محصولات کامپیوتری مدرن و پیچیده می‌شود یعنی کل محصولات اپل در چتر تحریم‌های امریکا قرار می‌گیرند. براساس گزارش این وب‌سایت در تهران بیش از ۱۰۰ فروشگاه اپل وجود دارد اما ما می‌دانیم که تعداد آن‌ها بیشتر از این حرف‌ها است. حال صرفنظر از اینکه چطور محصولات تحریم شده وارد بازار می‌شوند به نظر می‌رسد که تحریم‌های نرم‌افزاری فشاری بیشتری را برروی کاربران ایرانی وارد می‌کنند.

تقریبا هر محصولی تحریم شده، لااقل محصولات کامپیوتری به نوعی وارد بازار می‌شوند حتی سوپرکامپیوترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، چه برسد به محصولات اپل و شرکت‌های دیگر امریکایی مانند ایسر، دل یا اچ‌پی، اما نکته آزار دهنده در این میان عدم پشتیبانی درست و درمان از این محصولات است. یعنی محصولات اپل و بسیاری از شرکت‌های مشابه یا بدون گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شوند و یا از طریق شرکت‌های داخلی و با هزینه خود شرکت‌های ایرانی تحت گارانتی قرار می‌گیرند که متقابلا هزینه گارانتی نیز به قیمت کالا افزوده می‌شود. این موضوع باعث مشکلات فراوانی برای کاربران ایرانی و شرکت‌های وارد و توزیع‌کننده شده است اما به هر حال کالای مورد نیاز کاربران تامین می‌شود ولی مردم مجبورند محصولات را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت جهانی خرید کنند و از طرفی پشتیبانی قابل توجه‌ای نیز دریافت نمی‌کنند.

وب‌سایت مشبل اعلام کرده حتی یک وب‌سایت فارسی با نام اپل در ایران وجود دارد که اپل چندین بار سعی کرده تا آن را تعطیل کند که هنوز موفق نشده است. و همچنین نوشته: محصولات اپل با فاصله کمی پس از معرفی وارد بازار ایران می‌شوند.


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*