گیگافکتوری تسلا در اروپا

گیگافکتوری تسلا تا سال 2020 در اروپا احداث می‌شود

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا پس از تصاحب یک شرکت رباتیک آلمانی، اکنون قصد دارد تا یک گیگافکتوری جدید را در اروپا بسازد. گیگافکتوری تسلا در اروپا می‌تواند باتری و خودرو را تولید کند و حجم تولیدات این کمپانی را افزایش دهد.

ایلان ماسک (Elon Musk) تصمیم دارد تا پس از شروع تولید «مدل 3» (Model 3s) تسلا، سالانه 600 هزار خودرو را به بازار عرضه کند. در حال حاضر این حجم تولید 6 برابر ظرفیت فعلی تسلا است و به همین منظور و برای تحویل به موقع نمونه‌های «مدل 3» در سال آینده، این کمپانی گروه «مهندسی گرومان آلمان» (German Grohmann Engineering) را خریداری کرده است. این گروه به عنوان یک متخصص در تکنولوژی خط تولید اتوماتیک فعالیت می‌کند.گیگافکتوری تسلا در اروپا

کمپانی تسلا با استخدام حدودا یک هزار نفر، این شاخه را توسعه خواهد داد و در نظر دارد تا بیشتر از آنکه خودش یک محصول باشد، بتواند محصولات خود را به تولید برساند. هنوز در خصوص محل ساخت گیگافکتوری تسلا در اروپا تصمیمی گرفته نشده و مسئولان تسلا در سال آینده انتخاب خود را انجام خواهند داد.

گیگافکتوری تسلا در زمینی به مساحت 400 هکتار ساخته می‌شود

تسلا برای ساخت این گیگافکتوری به زمینی با مساحت 400 هکتار با تابش آفتاب و وزش باد کافی برای تامین نیروی پنل خورشیدی در تمام قسمت‌های سقف کارخانه و همچنین توربین‌های بادی بزرگ در نزدیکی آن نیاز دارد.گیگافکتوری تسلا در اروپا

وظیفه‌ی گیگافکتوری تسلا در اروپا، تولید باتری و وسایل نقلیه است. ایلان ماسک پیش‌بینی کرده است که در برنامه‌ی طولانی‌مدت، این کمپانی تنها در اروپا دو یا سه کارخانه خواهد داشت. وی همان کسی است که ساخت قطار هایپرلوپ در دبی را به پایان رسانده و در تلاش است تا با «اسپیس ایکس» (Space X) افراد را به مریخ بفرستد؛ بنابراین نمی‌توان هیچ یک از برنامه‌های تسلا را جاه‌طلبانه دانست.

از نظر لجستیکی، وجود کارخانه‌های اروپایی با قابلیت تولید خودروهای تسلا، می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای این کمپانی در رقابت با دیگران به همراه داشته باشد. در صورتی که «مدل 3» بتواند در بازار به موفقیت برسد، آنگاه تسلا به یک ظرفیت اضافی در خط تولید نیاز خواهد داشت. تسلا مدل 3 یک خودروی الکتریکی است که در سال 2017 در بازار عرضه می‌شود.

گیگافکتوری تسلا در اروپا

تسلا مدل 3

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*