سرما در آمریکای شمالی

چرا سرما در آمریکای شمالی به تاخیر افتاده است؟

معمولا در این زمان از سال یعنی اواسط ماه نوامبر، میانگین دما در آمریکای شمالی باید 30 درجه سانتی‌گراد کمتر از الان باشد. محققان با انتشار یک تصویر، علت تاخیر سرما در آمریکای شمالی را توضیح داده‌اند و اعلام کردند که احتمالا تا دو هفته‌ی آینده هوا کمی سردتر خواهد شد.

دانشمندان تصویری را منتشر کرده‌اند که یک نقشه از دمای سیاره‌ی زمین در روز 14 نوامبر سال 2016 است. با بررسی این نقشه می‌توان متوجه شد که چرا سرما در آمریکای شمالی به تاخیر افتاده اما اروپا تا این اندازه گرم نیست.

یکی از دلایل گرمای بیش از حد هوا نسبت به این فصل از سال، وجود منطقه‌ای پرفشار و پایدار است که بر فراز کانادا تشکیل شده و از حد معمول گسترده‌تر است. این منطقه‌ی پرفشار جلوی ورود هوای سرد قطبی را گرفته و باعث گرم باقی ماندن هوا می‌شود. الگوهای آب و هوایی دلایل بنیادین و پیچیده‌ای دارند ولی تصور می‌شود که پدیده‌ی ال نینو در زمستان سال گذشته موجب به وجود آمده این منطقه‌ی پایدار بر روی کانادا شده باشد. ال نینو در زمستان سال 2015، دمای سطح اقیانوس آرام را بیش از اندازه بالا برده بود.

سرما در آمریکای شمالی

این منطقه‌ی پرفشار با نام بادچرخند (Anticyclone) شناخته می‌شود که در آن جهت حرکت هوا مخالف جهتی است که در مراکز کم‌فشار وجود دارد. در این حالت جهت حرکتی توده هوا در نیمکره شمالی برعکس جهت حرکتی آن در نیم کره جنوبی است.

سرما در آمریکای شمالی تا دو هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود

محققان معتقدند که این گرمای هوا خیلی دوام نمی‌آورد و احتمالا تا دو هفته‌ی آینده، دمای پایین‌تر از میانگینی که اکنون در میانه‌ی اقیانوس آرام ثبت شده، کم‌کم بر الگوهای باد و دمای آمریکای شمالی تاثیر خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*