سهم سامسونگ از بازار موبایل

کاهش بی ‌سابقه سهم سامسونگ از بازار موبایل به‌دنبال شکست نوت 7

زمان زیادی تا پایان سال 2016 میلادی باقی نمانده و حالا شاهد انتشار آمار مربوط به میزان فروش گوشی های موبایل در سه ماهه سوم سال توسط گارتنر (Gartner) هستیم. همانطور که انتظارش می‌رفت، حتی با کاهش قابل توجه سهم سامسونگ از بازار موبایل ، باز هم این شرکت بر سکوی اول قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن های همراه شناخته می‌شود.

سهم سامسونگ از بازار موبایل با کاهش 14 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که توقف تولید گلکسی نوت 7، می‌تواند به نفع اپل و فروش بیشتر آیفون باشد. اما چنین اتفاقی رخ نداد و حتی گزارش منتشر شده، کاهش فروش 6 درصدی آیفون‌های اپل در سه ماهه سوم 2016 را نشان می‌دهد. با این وجود، سهم سامسونگ از بازار موبایل با 14 درصد کاهش همراه بوده و فروش کمتر 12 میلیون دستگاه نسبت به سال گذشته، رقبای چینی همچون هواوی و اوپو را در وضعیت بهتری قرار داده است.

تولیدکنندگان بزرگ تلفن های همراه حالا نمی‌توانند همانند قبل کاربران را راضی نگه دارند. مشکلات اخیر سامسونگ و اپل در عرضه موفق محصولات، به سود کمپانی‌های چینی همچون هواوی، ویوو و اوپو تمام شده و همانند دوره‌های قبلی، سهم این شرکت‌ها از بازار موبایل افزایش پیدا کرده است. به‌علاوه شرکت هواوی در کنار برند آنر (که از زیرشاخه‌های این شرکت محسوب می‌شود)، با افزایش قیمت پرچمداران خود، فاصله را با اپل کاهش داده و حتی می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، عنوان دومین تولیدکننده تلفن های همراه را از آن خود کند.

سهم سامسونگ از بازار موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*