گرند تور

نتفلیکس افشا کرد: ساخت گرند تور برای آمازون، 250 میلیون دلار آب خورده است

تد ساراندوس، ریاست بخش محتوای نتفلیکس ادعا می‌کند شرکت آمازون برای شو جدید جرمی کلارکسون به نام گرند تور (The Grand Tour)، چیزی حدود 250 میلیون دلار را هزینه کرده است.

در نخستین اپیزود فصل اول گرند تور ، شاهد تریلری از 12 اپیزود فصل نخست این سریال بودیم که نشان می‌داد جرمی کلارکسون و رفقایش برای هر چه جذاب‌تر شدن این برنامه، سنگ تمام گذاشته‌اند. بر اساس گزارش تازه منتشر شده، خرج 250 میلیون دلاری آمازون برای سه فصل گرند تور در هر چه جذاب‌تر شدن این برنامه تلویزیونی بی تاثیر نبوده است.

آمازون با گرند تور به دنبال تسخیر مقام نخست تولیدکنندگان محتوا است

در حال حاضر گرند تور ، یک موقعیت بزرگ برای آمازون است تا بتواند با شکست رقیب سنتی خود نت فلیکس، به عنوان تولیدکننده برتر محتوای با کیفیت در جهان خودنمایی کند. وال استریت ژورنال در گزارش ماه دسمابر خود عنوان کرده بود، آمازون قصد دارد با ارائه خدمات ویدیویی ساخت خود به بیش از 200 کشور در سراسر جهان، فراتر از رقبای قدرتمندی نظیر یوتیوب و نتفلیکس در جایگاه نخست حوزه تولید محتوا و استریمینگ قرار گیرد. حال این گزارش جدید افشا شده از سوی نتفلیکس مبنی بر خرج 250 میلیونی این کمپانی برای یک سریال تلویزیونی می‌تواند به خوبی اهداف بلند مدت آن‌ها را بازگو کرده و به نوعی هدف گذاری آن‌ها را مشخص کند.

بنابراین اگر گرند تور (The Grand Tour) کارت شانس آمازون در دنیای جاه طلبی‌های جف بزوس باشد، به هیچ عنوان این کارت ارزان نخواهد بود. اگر چه پیش از این، به اعتقاد برخی از کارشناسان، آمازون برای این ساخت برنامه بودجه‌ای 160 دلاری را اختصاص داده است، اما ساراندوس ادعا می‌کند این رقم بسیار بیشتر از این‌ها خواهد بود. در زیر می‌توانید متن کوتاهی از گفته‌های ساراندوس به تلگراف را مشاهده کنید:

این هزینه، حدود یک چهارم 1 میلیارد دلار است. ما می‌توانیم بعدها در خصوص ساخت این شو تلویزیونی بیش از پیش به کشف اطلاعات بپردازیم. اطلاعاتی در خصوص این که چه جمعیتی در سراسر جهان این مجموعه را مشاهده می‌کنند، چه شخصیت‌های بزرگی به آن علاقه‌مند هستند و چه المان‌هایی که مردم در تاپ گیر به آن علاقه داشتند، در این مجموعه تلویزیونی دیده نمی‌شود.

گرند تور

پیش از این برایان اولساوسکی از شرکت CFO عنوان کرده بود آمازون در نیمه دوم امسال، نسبت به سال گذشته هزینه دو برابری را صرف محتوای ویدیویی کرده است. خود این کمپانی نیز اخیرا میزان سرمایه گذاری در حوزه محتوای ویدیویی در سال 2014 را حدود 1.3 میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

به گفته ساراندوس، نتفلیکس هم به دنبال حق پخش این سریال بوده است، اما آن‌ها نمی‌دانستند آمازون چه هزینه‌ای را برای این سریال خواه کرد:

ما قطعا این شو را می‌ساختیم، اما ما دوست داشتیم هر فصلی که می‌سازیم شبیه به تاپ گیر باشد چرا که مخاطبان نتفلیکس آن را بیشتر می‌پسندیدند. از آنجایی که کاربران ما در اکثر مناطق جهان علاقه‌مند به تاپ گیر بودند، ما ارزش این کار را بیشتر می‌دانستیم.

بد نیست بدانید شرکت نتفلیکس نیز با پرداخت پول‌های کلان بیگانه نبوده و آن‌ها قصد دارند در سال 2017 میلادی، سرمایه 6 میلیارد دلاری را به حوزه محتوای ویدیویی تزریق کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من قسمت اول اش رو دیدم
    خیلیافتتاحیه با شکوهی داشت
    فکر کنم هیچی کم تر از تاپ گیر نداشته باشه
    من که خیلی حال کردم
    مخصوصا با فراری لافراری