آغاز حیات در زمین

چگونگی آغاز حیات در زمین با تحقیق بر روی انقراض دایناسورها بر ملا می‌شود

دانشمندان زمین‌شناسی تحقیقات جدیدی را در خصوص نحوه‌ی آغاز حیات در زمین انجام دادند و به نتایج جالبی دست یافتند. این سرنخ‌ها با بررسی بقایای به جا مانده از شهاب سنگی که باعث انقراض دایناسورها شد، به دست آمد.

تقریبا 65 میلیون سال پیش، کره‌ی زمین شاهد انقراض یک نسل بود. با برخورد یک شهاب سنگ بزرگ به زمین، شرایط در این سیاره به شکلی پیش رفت که گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری نابود شدند. از جمله‌ی این گونه‌ها، دایناسورها بودند که در مدت زمان کوتاهی منقرض شدند.

بر اثر این برخورد شدید، قسمت‌هایی از پوسته زمین سر از بیرون در آورد. اکنون دانشمندان زمین‌شناسی قصد دارند تا از دل این موضوع، سرنخ‌هایی را در مورد چگونگی آغاز حیات در زمین پیدا کنند.

نتیجه‌ی این تحقیقات می‌تواند نظریه‌ی جدیدی را در مورد چگونگی آغاز حیات در زمین ارائه دهد

دانشمندان در گودال Chicxulub در اطراف سواحل مکزیک، حفاری کردند و به نتایجی نیز دست یافتند. آنها پس از آنالیز دقیق ترکیبات موجود در این منطقه، اطلاعات جدید و جالبی را کسب کردند که می‌تواند نحوه‌ی پیدایش حیات در محیط سخت و خشن ابتدایی زمین را توضیح دهد و در قالب یک نظریه‌ی جدید مطرح شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، لایه‌هایی از زمین بر اثر برخورد سهمگین شهاب سنگ در مدت چند دقیقه به طول 30 کیلومتر جمع شد و حفره‌هایی از این دست شکل گرفت. محققان برای دستیابی به این کشفیات، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود در سکوهای نفتی، به عمق 506 تا 1335 متری زیر بستر اقیانوس نفوذ کردند.

آغاز حیات در زمین

دانشمندان بر این باورند که با توجه به نمونه‌های به دست آمده، در دوران ابتدایی کره‌ی زمین، ارگانیسم‌های ساده از گرمای پوسته زمین و مواد مغذی موجود در آب‌ها برای رشد خود استفاده می‌کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*