گوشی های کمیاب

نگاهی به گوشی های کمیاب و با کیفیت بازار؛ خورشیدهای پشت ابر

گاهی اوقات تلفن‌های هوشمند با کیفیت به دلایل گوناگون به فراموشی سپرده می‌شوند و فروشندگان نیز اقدام به عرضه آن‌ها نمی‌کنند. در این مقاله سعی داریم تعدادی از گوشی های کمیاب و ارزشمند بازار در آذر 95 را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

 بازار آی تی کشورمان تحت تاثیر تحریم‌های تکنولوژیک، گاهی دچار کمبودهایی در برخی زمینه‌ها می‌شود. اما جالب است بدانید برخی از نقص‌های بازار مربوط به استقبال کاربران از تلفن هوشمند خاصی است که در پی آن،‌ گروهی از اسمارت فون‌های با‌کیفیت بازار به حاشیه رانده می‌شوند و در دسته گوشی های کمیاب یا نایاب قرار می‌گیرند.

سناریوی مطرح دیگر دخیل در کمیاب شدن برخی گوشی‌ها، تقاضای بالای آن‌ها و کم‌کاری سازندگان تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود. بدین ترتیب گوشی‌های پیشرفته و پر‌قدرتی کنار گذاشته می‌شوند که در بازار جهانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند. در این مطلب نگاهی به برخی موبایل‌های با کیفیت اما کمیاب بازار کشور در آذر 95 خواهیم داشت.

گوشی های کمیاب بازار: Nexus 6P و Nexus 5X

گوشی های کمیاب

همان‌طور که می‌دانید، چندین هفته پیش گوگل از نسل جدید تلفن‌های هوشمند خود تحت عنوان پیکسل رونمایی کرد. با این وجود چیزی از ارزش‌های نکسوس 6 پی و  ایکس کم نشده، چرا که موبایل‌های گوگل از پشتیبانی چندساله نرم افزاری بهره می‌برند و زودتر از سایرین برایشان آپدیت‌های اندروید عرضه می‌شود. بخشی از علل کمیاب بودن این دو اسمارت فون با کیفیت در بازار ایران، ناشناخته‌ بودن آن‌هاست و همچنین فقدان تبلیغات گسترده این دو گوشی به فروش پایین نکسوس‌های قدیمی دامن می‌زند. درحال حاضر نکسوس 5 ایکس با قیمتی حدود یک میلیون و 100 هزار تومان و 6 پی یک میلیون و 700 هزار تومان پس از گشت و گذارهای فراوان یافت می‌شود.

گوشی های کمیاب بازار: S7 edge و Samsung Galaxy S7 (نسخه 64 گیگابایتی)

گوشی های کمیاب

شاید کمی باورش سخت باشد اما پرچمداران کنونی سامسونگ نیز در گروه کمیاب‌های بازار قرار گرفته‌اند! اس 7 و نسخه خمیده آن بیشتر با حافظه داخلی 32 گیگابایتی به فروش می‌رسند و کاربر در صورت لزوم می‌تواند این میزان را با استفاده از کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت ارتقا دهد؛ اما این تنها یک روی سکه است و در صورت نیاز به سیم کارت دوم، چنین کاری ممکن نخواهد بود. با توجه به ظرفیت محدود هارد دستگاه، بسیاری از دارندگان این گوشی‌ها به طور مداوم با مشکل کمبود حافظه دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه تعداد نسخه 64 گیگابایتی اس 7 و برادر بزرگترش در بازار بسیار پایین است. برخی فروشندگان نیز از کمیابی پرچمداران کره‌ای سواستفاده کرده و اس 7 و اس 7 اج 64 گیگابایتی را با قیمتی بیشتر از حد معمول و بدون گارانتی رسمی پشت ویترین مغازه قرار می‌دهند.

گوشی های کمیاب بازار: Huawei P9 Plus

گوشی های کمیاب

هواوی در بازار داخلی به محصولات مقرون‌به‌صرفه‌اش شهرت یافته و حتی پرچمدارانش نیز نسبت به پرچمداران شرکت‌های مطرح، برچسب قیمتی پایین‌تری دارند. اما پی 9 پلاس سنت شکنی کرده و در ابتدای ورودش به بازار با قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان همه را شوکه کرد. هم اکنون پس از گذشت چند ماه از ورود این گوشی به داخل کشور، هنوز قیمت آن افت چندانی به خود ندیده است. همین قیمت بالا به یکی از مهم‌ترین عوامل فروش بسیار پایین نسخه 5.5 اینچی پی 9 تبدیل و از لیست خرید بسیاری از کاربران حذف شد.

گوشی های کمیاب بازار: Sony Xperia X Performance

گوشی های کمیاب

پیش از معرفی اکسپریا ایکس زد، سری ایکس به دنبال بازاریابی مطلوب سونی طرفداران زیادی پیدا کردند و به فروش خوبی دست یافتند. پیشرفته‌ترین نسخه سری ایکس آن زمان، ایکس پرفورمنس شناخته می‌شد که البته قیمت گزافی داشت. با معرفی زودهنگام ایکس زد، گوشی مورد بحث از میدان به در شد و کسی خریدار این موبایل گران قیمت نبود. جالب است بدانید مدیر روابط عمومی سونی به هنگام معرفی رسمی پرفورمنس اعلام کرده بود این گوشی به طور رسمی وارد بازار ایران نخواهد شد و حتی در تبلیغات سطح شهر نیز نامی از این گوشی بالا رده برده نشد. همه این عوامل دست در دست هم دادند تا برای ایکس پرفورمنس در ایران طرفدار زیادی باقی نماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بابا کی گفته سامسونگ اس 7 کمیابه
    من هرکیو میبینم سامسونگ داره تو دستش گوشی هایی مثل اچ تی سی و موتورولا کم نیستن اونوقت قوطی حلبی سامسونگ کمیابه.

  2. من خودم پدرم در اومد تا گوشیمو که نکسوز ۶پی هست رو پیدا کنم، حداقل یه ماه دنبالش بودم، تا دست آخر اینترنتی اونم فقط یه رنگ مشکی بیشتر نداشتن.

    • داداش نکسوس سنپدراگون 810 هست نسبت به رقبا ضعیفه.هما هر کاری کردم نتونستم xperia xperformance رو پیدا کنم عاشقشم اوج طراحیه .
      اما در مورد اس7 انقدر زیاده که حتی سوپر مارکت ها هم دارن .اما سایت های ارانی سیاستشونه که تو هر پست اسمی از سامسونگ ببرن

      • محمدمصطفی آسیابی

        دوست عزیز ما به نسخه 64 گیگابایتی اس 7 اشاره داشتیم وگرنه کمیاب شدن پرچمدار سامسونگ در بازار ایران محاله!