رده بندی جهانی اینترنت

جدیدترین رده بندی جهانی اینترنت اعلام شد؛ فکر می‌کنید ایران چندم باشد؟

اتحادیه بین‌المللی مخابرات به تازگی آماری از وضعیت اینترنت در سراسر جهان منتشر کرد و بر این اساس مشخص شد که بیشتر از 50 درصد مردم جهان تا پایان سال جاری نیز به اینترنت دسترسی نخواهند داشت. جدیدترین رده بندی جهانی اینترنت که توسط این اتحادیه منتشر شد. اما فکر می‌کنید کشورمان ایران در رتبه چندم از این رده بندی قرار داشته باشد ؟

اتحادیه بین‌المللی مخابرات، نقشه‌ای را از وضعیت اینترنت در کشورهای جهان منتشر کرد و در آن، شرایط هر کشور با رنگ خاصی مشخص شده است. کشور ما از جمله کشورهایی است که شرایط مطلوبی ندارد و با رنگ زرد نمایش داده می‌شود. رنگ زرد در این نقشه‌ به کشورهایی تعلق گرفته که بین 51 تا 75 درصد از ساکنان آن به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

رده بندی جهانی اینترنت

در این گزارش، ایران با کسب نمره‌ی 4.99 از 10، یک پله نسبت به سال گذشته صعود داشته و در مکان هشتاد و نهم رده بندی جهانی اینترنت جای گرفته است. درصد کاربران اینترنت در ایران (44.08 درصد)، میزان اشتراک اینترنت پرسرعت از طریق خطوط ثابت (10.86 درصد) و میزان اشتراک فعال اینترنت پرسرعت از طریق فناوری‌های همراه (20.02 درصد) از جمله شاخص‌هایی هستند که کشور ما در آنها ضعف داشته است. از سوی دیگر، ایران در بخش‌های تحصیل، کسب مهارت‌های حرفه‌ای، درصد مشترکان تلفن ثابت و همراه، میزان پهنای باند و درصد خانواده‌های دارای رایانه و متصل به اینترنت، از شرایط متوسطی برخوردار است.

کره جنوبی در صدر جدول رده بندی جهانی اینترنت ایستاد

بر اساس رده بندی جهانی اینترنت در سال 2016، کره جنوبی از بهترین وضعیت اینترنتی در جهان بهره می‌برد و کشورهای ایسلند، دانمارک، سوییس، بریتانیا، هنگ‌کنگ، سوئد، هلند، نروژ، ژاپن، لوکزامبورگ، آلمان، نیوزلند، استرالیا و آمریکا در رده‌های دوم تا پانزدهم این جدول قرار گرفته‌اند.

کشورهای اطراف ایران نیز شرایط بهتری نسبت به کشور ما در جدول رده بندی جهانی اینترنت دارند. طبق این جدول، بحرین در رده 29، امارات در رده 38، روسیه در رده 43، عربستان در رده 45، قطر در رده 46، کویت در رده 53، آذربایجان در رده 58، عمان در رده 59، ترکیه در رده 70 و ارمنستان در رده 71 جای گرفته‌اند و از این میان تنها کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق وضعیت بدتری در مقایسه با ایران دارند.

در این گزارش، درصد کل جمعیت آنلاین جهان 47.1 درصد عنوان شده است. این رقم در سال 2015 حدود 43 درصد بوده و به این ترتیب به علت رشد استفاده از خدمات مخابراتی سیار، شاهد پیشرفت 4 درصدی در این موضوع بوده‌ایم. این شبکه‌ها حدود 84 درصد از کل مساحت کره‌ی زمین را پوشش داده‌اند اما به دلیل هزینه‌ی بالای استفاده از خدمات آن و برخی از مشکلات دیگر، کمتر از 50 درصد مردم جهان توانسته‌اند وارد دنیای دیجیتال شوند. زنان، افراد سالخورده، فقیران و اهالی مناطق روستایی، بیشتر افراد آفلاین در جهان را تشکیل می‌دهند و با این اوصاف چشم‌انداز روشنی برای دسترسی آنها به اینترنت وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. وطنم پاره ی تنم …

  2. بنظر عزیزان چرا کشورای مسلمون عقب افتاده ترین کشورها تو دنیای اینترنت و تکنولوژی هستن؟ عیب از کجاست؟!!!

  3. وایییی اصلا اشک تو چشمانم حلقه زده

    چه رده عالی داریم واقعا افتخار میکنم

  4. فکرکنم آمارتون دقیق نباشه..چون مالزی بعدازکره جنوبی پرسرعترین اینترنت رو داره…رومانی هم جز چندتای اول دنیاس…

  5. یک پله سعود 89 ام خخخخخخخخخخخخخخخخخ