موبایل شیائومی می 5 سی

زمان رونمایی و مشخصات موبایل شیائومی می 5 سی مشخص شد

گوشی موبایل شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) نام یکی از جدیدترین گوشی‌های در دست توسعه شرکت چینی شیائومی است که احتمالا تا هفته آینده از آن رونمایی خواهد شد. امروز مشخصات سخت افزاری آن نظیر نمایشگر 5.5 اینچی، رم 3 گیگابایتی و پردازنده 8 هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی، به بیرون درز کرده است و بر اساس آخرین شنیده‌ها این شرکت در تاریخ 10 آذر از آن رونمایی خواهد کرد.

شیائومی اینک به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری چینی تبدیل شده است. در واقع شرکت‌های چینی ثابت کرده‌اند که قدمت زیاد و تجربه نمی‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای محصولات باشد و حتی با یکی دو سال فعالیت نیز می‌توان خود را به سطح بالای از عملکرد رساند. اگر بخواهیم از سازندگان با کیفیت دنیای فناوری نام ببریم، قطعا شیائومی جزو آن‌ها خواهد بود.

یکی از گوشی های هوشمندی که چندین روز است شایعات زیادی از آن شنیده می‌شود، گوشی موبایل شیائومی می 5 سی است. در تازه‌ترین خبرها، روز گذشته قیمت این محصول به نوعی افشا شد. اگر این شایعه درست باشد شیائومی قصد دارد تازه‌ترین گوشی اندرویدی خودش را با قیمت 144 دلار به فروش برساند. این قطعا یک قیمت مناسب خواهد بود، به خصوص اگر این گوشی عضوی از خانواده گوشی‌های می 5 باشد.

مشخصات موبایل شیائومی می 5 سی

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده، موبایل شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) از یک نمایشگر 5.5 اینچی با حاشیه‌ای بسیار کم و حداقلی بهره می‌برد. این دستگاه همچنین در زیر قابل خود از یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز میزبانی خواهد کرد که با 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و یک کیت NFC همراه خواهد بود. گفته می‌شود دوربین اصلی آن از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد، بنابراین خبری از دوربین دوگانه که در بین گوشی‌های چینی رایج شده خبری نخواهد بود. البته در پنل جلویی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز تعبیه شده که می‌توانید برای مکالمات تصویری و گرفتن تصاویر سلفی روی آن حساب کنید.

موبایل شیائومی می 5 سی

مشخصات موبایل شیائومی می 5 سی

احتمال می‌رود پردازنده موبایل شیائومی می 5 سی از هسته‌های Cortex-A53 بهره‌مند باشد و حتی این امکان وجود دارد شیائومی برای نخستین بار از یک چیپست ساخت خود در این گوشی هوشمند استفاده کند. بی‌تردید اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بازار موبایل صاحب یک سازنده جدید چیپ‌های موبایلی خواهد شد و نام شیائومی را نیز باید در کنار سایر سازندگان همچون سامسونگ، کوالکام، مدیاتک و هواوی درج کنیم. از این قضیه بگذریم، رابط کاربری MIUI 8 همراه با اندروید 6.0 مارشمالو نیز از کاربران این گوشی میزبانی خواهد کرد. تازه‌ترین شایعات همچنین ادعا می‌کنند که موبایل شیائومی می 5 سی اسکنر اثر انگشت را در پنل جلویی خود جای داده است و یک شیشه 2.5D نیز روی صفحه نمایش قرار خواهد داشت.

زمان رونمایی از موبایل شیائومی می 5 سی

اگر همه چیز طبق گفته‌ها و شایعات پیش رود، ما می‌توانیم در تاریخ 30 نوامبر (10 آذرماه) با این گوشی چینی ملاقات کنیم. این دقیقا روز یکسانی با رونمایی رابط کاربری جدید شرکت میزو به نام Flyme OS 6 است که همراه با یک گوشی جدید از آن پرده برداری خواهد شد. بنابراین هر طور که شده می‌خواهد این روز را از رقیب هموطن خود گرفته و توجه‌ها را به سمت خود بکشاند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*