ساخت gif در تلگرام

چگونه بدون اپلیکیشن جانبی ، در خود تلگرام فایل تصویری GIF بسازیم؟

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های پیام رسان‌های تحت موبایل امروزی، امکان ارسال فایل، مخصوصا فایل‌های چند رسانه‌ای به دیگر کاربران است که سبب می‌شود تا دایره استفاده از آن‌ها بیشتر و بیشتر شود. تنها نکته منفی در اینجا، پهنای باند بالای مورد استفاده توسط این گروه از فایل‌ها بوده که در ویدیوها به مراتب بیشتر از تصاویر است. در بسیاری از مواقع، صوت فایل ویدیویی بدون کاربرد بوده و به جز بالابردن حجم کلی فایل، ثمره دیگری ندارد، از همین رو بهتر است تا با حذف آن، در کاهش حجم کلی فایل سهیم باشیم. یکی از بهترین راهکارها به این منظور، تبدیل فایل ویدیویی به گیف (GIF) است. این فرمت اگرچه در دسته‌بندی تصاویر قرار می‌گیرد، اما می‌توان از آن برای ساخت ویدیو استفاده کرد. تا پیش از این برای ایجاد این نوع از فایل‌های چند رسانه‌ای نیازمند اپلیکیشن‌های جانبی بودیم، اما از مدتی قبل امکان ساخت gif در تلگرام نیز فراهم شده است.

ساخت gif در تلگرام و بی‌نیازی از اپلیکیشن‌ها

Graphics Interchange Format مشخص‌کننده‌ی بافت پرونده‌های گرافیکی ثابت یا متحرک بوده و سال‌ها‌ست که برای نمایش تصاویر متحرک در دنیای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرمت تصویری در سال 1987 توسط استیو ویل‌هایت (Steve Wilhite) ابداع شد و با گذر زمان، استفاده از آن به اندازه رونق گرفت که در سال 2012 به عنوان کلمه سال انتخاب شد. برای پی بردن بیشتر به محبوبیت این فرمت کافی است بدانید در سال 2015، فیس بوک پس از مدت‌ها ردکردن پشتیبانی از gif، رسما پشتیبانی از آن را پذیرفت.

پیام رسان محبوب ایران زمین نیز بعد از مشاهده میزان محبوبیت این فرمت در ادامه یک به‌روز‌رسانی امکان ساخت gif در تلگرام را فراهم کرد. در نظر داشته باشید خطاب کردن gif به عنوان “فرمت تصویری بدون صدا و کم حجم” ستم بزرگی است، چرا که کاربرد این فرمت بسیار بیشتر از مواردی است که در پیام رسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه از گیف می‌توان برای پویانمایی‌های کوتاه و کلیپ‌های کوتاه ویدیویی با رزولوشن پایین بهره برد.

ساخت gif در تلگرامبعد از فراهم‌شدن امکان ساخت gif در تلگرام ، دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی نبوده و همه چیز در دل خود این پیام‌رسان صورت خواهد گرفت.
به این منظور در صفحه‌ی چت یک کاربر به ارسال ویدیو به همان روش سابق اقدام کنید، بدین معنی که گیره پایین سمت راست را لمس نموده و سپس Video را انتخاب کنید؛ البته این امکان وجود دارد تا یک ویدیو جدید را خودتان ضبط نمایید.

قدم بعدی برای ساخت gif در تلگرام، لمس آیکونی شبیه به بلندگو است. با لمس این آیکون، فایل در وضعیت بی‌صدا قرار گرفته و عملیات ساخت gif در تلگرام با موفقیت به اتمام می‌رسد. فراموش نکنید بعد از انجام این کار حتما دکمه ارسال را لمس نمایید، وگرنه فایل ساخته شده از بین رفته و باید مجددا نسبت به ساخت gif در تلگرام اقدام نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا یک راه برای تبدیل ویدیو به گیف در پی سی بدید

    #Crack_Bomb

  2. سلام چ طوری اون قسمت ویدیو که میخوام گیف بشه چون کل ویدیو فقط بی صدا گیف میشه

  3. ممنون عالی بود استفاده کردم 🙂

  4. چه مسخره، این GIF نیست، فقط بستن صدای فیلم هس