بزرگترین گودال های روی زمین + عکس

شاید این مطلب بیشتر از جذابیت تصویری که دارد نشانگر عمق فاجعه ای است که بشر در حال ایجاد آن بر روی زمین است.این گودال های عظیم و غول پیکر بوسیله انفجار و ماشین آلات عظیم تراشیدن پوسته ی زمین بوجود آمده اند که تنها برای غارت منابع طبیعی زمین، تأثیر نامطلوبی روی چهره ی زمین گذاشته اند. در ادامه ما ۱۰ تا از بزرگ ترین گودال های زمین را برای شما آماده کرده ایم که بازسازی آن سال ها طول خواهد کشید و شاید هم غیر ممکن باشد.

1-Kalgoorlie Super Pit


 

Kalgoorlie Super Pit

این چاله ی غول پیکر در استرالیای غربی، در حال حاضر بزرگترین معدن طلای دنیا بوده و ۳٫۵ کیلومتر طول، ۱٫۵ کیلومتر عرض و ۳۶۰ متر عمق دارد که انتظار می رود تا سال ۲۰۱۷ تولید آن متوقف شود.


 

Threatening to devour the town: The Super Pit, Kalgoorlie

در حالیکه این گودال برای گردشگران جالب و سرگرم کننده است، اما آلودگی هوا، استفاده از آب های زیر زمینی، سر و صدا و ارتعاش و فاضلاب معدن، برای ساکنین مشکل آفرین شده است. ۵۵۰ کارگر در سال حدود ۳۰ تن طلا از این گودال استخراج می کنند.

2-The Big Hole – آفریقای جنوبی

The Big Hole, South Africa

Big Hole یکی دیگر از گودال های باز جهان است که در کیمبرلی آفریقای جنوبی قرار دارد و گفته می شود که بزرگترین گودال حفر شده به دست انسان است. ۵۰٫۰۰۰ کارگر با استفاده از بیل و کلنگ و ماشین های مکانیکی، ۲۲٫۵ میلیون تن از خاک زمین را حفاری کرده اند. این معدن برای کارفرمایان خود حدود ۳ تن الماس در سال را به ارمغان می آورد.

Water-filled earth wound: The Big Hole, Kimberley

Big Hole 463 متر عرض و ۲۴۰ متر عمق دارد که تنها ۱۷۵ متر آن قابل مشاهده است و بقیه عمق آن توسط آب پوشیده شده است.

3- معدن الماس Diavik – کانادا

Diavik Diamond Mine

معدن الماس Diavik در کانادا واقع شده است و حدود ۷۰۰ کارگر دارد. این معدن روباز شبیه به هیچ کدام از معادن دیگر نیست. در یک جزیره که ۲۰۰ کیلومتر مربع گستردگی دارد و ۲۲۰ کیلومتر از دایره ی قطب شمال فاصله دارد. حتی فک ها هم هنگامی که آب های اطراف مسدود هستند، از این نقطه ی سرد صرف نظر می کنند.

Snow hole: The Diavik Mine encircled by ice

این معدن از طریق جاده ی یخی در دسترس است. با طول عمر ۱۶ تا ۲۲ سال و با تولید ۸ میلیون قیراط (۱۶۰۰ کیلوگرم) الماس کارفرمایان خود را خوشحال خواهد کرد.

4- معدن الماس Ekati – کانادا

Ekati Diamond Mine, Canada

یکی دیگر از چاله های غول پیکر در کانادا، معدن الماس Ekati است که معدن الماس تجاری شمال آمریکا می باشد و در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده است. معدن Ekati نسبت به معدن Diavik، تنها ۲۰ کیلومتر به دایره ی قطب شمال نزدیک تر است.

Iced up: The Ekati Mine in freezing winter temperatures

مانند معدن Diavik، معدن Ekati هم از طریق جاده ی یخی در دسترس است. ۴۰ میلیون قیراط (۸۰۰۰ کیلو گرم) الماس در سال از این معدن استخراج می شود.

5- معدن Grasberg – اندونزی

Grasberg Mine, Indonesia

معدن Grasberg بزرگ ترین معدن طلای جهان و سومین معدن بزرگ مس جهان است که در سال ۱۹۷۳ افتتاح شده است. این چشم انداز صنعتی در کوه های Papua قرار دارد و ۱۹٫۵۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند که اکثرا تابعه ایالات متحده هستند.

Putting things in scale: Astronaut photo of the Grasberg Mine

در سال ۲۰۰۶ معدن Grasberg 610.800 تن مس و ۵۸ تن طلا تولید کرده است. اما آلودگی محیط زیست، آب و لغزش ها بسیار نگران کننده اند.

6- Chuquicamata – شیلی

Chuquicamata, Chile

Chuquicamata با تولید ۲۹ میلیون تن مس، با وجود ۱۰۰ سال استثمار شدید رکورد دار است و در میان بزرگ ترین منابع بزرگ مس شناحته شده است. ۴٫۳ کیلومتر طول، ۳ کیلومتر عرض و ۸۵۰ متر عمق دارد.

Strangely beautiful sight: Chuquicamata Mine from high in the air

جالب است بدانید در سال ۱۸۹۸ یک مومیایی متعلق به سال ۵۵۰ میلادی، در محور معدن باستانی کشف شده است.

7- Escondida – شیلی

Escondida, Chile

یک معدن دوقلوی روباز در شیلی که در سال ۱۹۹۰ ساخت آن آغاز شد و به تازگی بعنوان بزرگ ترین تولید کننده ی مس شناخته شده است. در سال ۲۰۰۷، ۱٫۴۸ میلیون تن به ارزش ۱۰٫۱۲ میلیارد دلار آمریکا مس از این معدن استخراج شده است.

Escondida from space: The mine is at the bottom of the picture

اگر اثرات زیست محیطی را کنار بگذاریم، Escondida به بخش کلیدی در اقتصاد شیلی تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۶ کارگران بدلیل سود فوق العاده بالا در رکورد قیمت مس و عدم پاداش و افزایش حقوق، اعتصاب کردند.

8- معدن الماس Udachnaya – روسیه

Udachnaya Diamond Mine, Russia

معدن روباز Udachnaya  در روسیه، معدن الماس غول پیکری است که بیش از ۶۰۰ متر در پوسته ی زمین فرو رفته است. در منطقه ی وسیع و کم جمعیت Sakha در جمهوری روسیه واقع شده است.

Into the depths: The Udachnanyay Mine from its southern side

این معدن در سال ۱۹۹۵، تنها چند روز پس از Mirny (در پایین) کشف شد. بزرگ ترین معدن الماس روسیه که در سال ۲۰۱۰ برای ذخیره ی معادن زیر زمینی متوقف شد.

9- معدن الماس Mirny – روسیه

Mirny Diamond Mine, Russia

بزرگ ترین معدن الماس روباز جهان که ۱۰۲ کیلومتر قطر و ۵۲۵ متر عمق دارد.

Earth vortex: The Mir looks as if it might suck in houses as well as helicopters

این معدن در سال ۲۰۰۱ پس از استخراج ۱۰ میلیون قیراط (۲ تن) الماس، فعالیت خود را متوقف کرد.

10-معدن Binghamcanyon – ایالات متحده امریکا

Bingham Canyon Mine, USA

Bingham Canyon در ایالت یوتا، بزرگ ترین گودال ساخته دست انسان است. این معدن به گستردگی ۴ کیلومتر و ۱٫۲ کیلومتر عمق، در سال ۱۸۶۳ فعالیت خود را آغاز کرد. بیش از ۱۷ میلیون تن مس و ۷۱۵ تن طلا تا بحال از این معدن استخراج شده است.

The biggest yet: Bingham Canyon Mine laid bare

 در حال حاضر ۱٫۴۰۰ نفر در این معدل کار می کنند و ۵۰٫۰۰۰ تن از مواد آن در روز حذف می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*