اپل با محصولات و آیتم‌های ویژه‌ در اپ استور به سراغ روز جهانی ایدز می‌رود

اپل با محصولات و آیتم‌های ویژه‌ در اپ استور به سراغ روز جهانی ایدز می‌رود

مطابق هر سال و با فرا رسیدن روز جهانی ایدز ، کمپانی‌های بزرگ در جهان واکنش‌های ویژه‌ای نسبت به این پدیده‌ی مرموز نشان می‌دهند. اپل نیز یکی از آن برندهایی است که از سالیان پیش نسبت به این بیماری توجه‌ منحصر‌به‌فردی نشان داده است و می‌توانیم بگوییم که این کمپانی به عنوان یکی از سردمداران دنیای دیجیتال، در بحث آگاهی‌بخشی و کمک به تحقیقات برای مبارزه با بیماری ایدز شناخته می‌شود.

اپل از حدود یک دهه‌ی پیش، همکاری خود را با کمپین (RED) آغاز کرده است و با نام‌گذاری بخشی از وب‌سایت خود به نام Product RED، تلاش کرده است تا اهمیت شناساندن این بیماری به کاربران خود را نشان دهد. همه ساله علاوه بر این که اپل کمپین‌های تبلیغاتی و برنامه‌‌های میدانی ویژه‌ای را برای این روز مهم اجرا می‌کند، معرفی محصولات جدید نرم افزاری و سخت افزاری را نیز در برنامه‌ی کار خود قرار می‌دهد.

اپل با محصولات و آیتم‌های ویژه‌ در اپ استور به سراغ روز جهانی ایدز می‌رود

امسال نیز با فرا رسیدن روز جهانی ایدز ، ما شاهد قرمزپوش شدن صفحه‌ی اول اپ استور هستیم. تعدادی از برترین و محبوب‌ترین بازی‌های روز آی او اس به رنگ قرمز درآمده اند و علاوه بر تغییر آیکون و منوی آنها، داخل برخی از این بازی ها نیز آیتم‌های ویژه‌ای قرار داده شده است که تنها در این بازه‌ی زمانی مخصوص قابل دریافت هستند؛ در ضمن چندین پیشنهاد با فرصت محدود نیز به صورت بنری به چشم می‌خورند که قرار است نقش ویژه‌ای در افزایش آگاهی کاربران اپل درباره‌ی بیماری ایدز داشته باشند.

طی یک رویداد خبری متخصر که روز سه شنبه در شهر نیویورک آمریکا برگزار شد، لیسا جکسون (Lisa Jackson) یکی از مدیران ارشد کمپانی اپل اعلام کرد که “ما از ابتدا بخشی از کمپین (RED) بوده‌ایم.” و صحبت‌های خود را با این جمله که “این کمپین با هویت ما به عنوان یک کمپانی کاملا هم‌خوانی دارد.” تکمیل کرد. جالب است بدانید که کمپین (RED) علاوه بر اپل، با برند‌های بزرگ دیگری نظیر کوکاکولا، استارباکس و بانک آمریکا نیز همکاری مشترک دارد و به لطف اشتیاق کاربران و سرمایه‌داران خیر برای حمایت از این طرح انسانی، توانسته است سرمایه‌ای معادل ۳۶۰ میلیون دلار را جمع‌آوری کند که تمام آن از طریق مجاری مختلف به صندوق جهانی برای مبارزه با بیماری ایدز کمک شده است؛ اپل به همراه کمپانی بیتس توانسته است ۱۲۰ میلیون دلار از این کمک فوق‌العاده را تامین کند و نام خود را به عنوان بزرگترین مشارکت‌کننده‌ی شرکتی در این طرح بزرگ صندوق جهانی مبارزه با ایدز مطرح کند.

اپل با محصولات جدید می‌خواهد اهمیت روز جهانی ایدز را بالاتر ببرد

اپل با محصولات و آیتم‌های ویژه‌ در اپ استور به سراغ روز جهانی ایدز می‌رود

با این‌که رقم کمک اپل به این صندوق بسیار فوق‌العاده و تاثیرگذار است، اما مدیران این کمپانی کوپرتینویی به این میزان قانع نبوده و می‌خواهند سقف مشارکت کاربران را افزایش دهند. به گفته‌ی خانم جکسون، هدف اپل این است که با افزایش کمک‌های مالی و توجهات ویژه تا سال ۲۰۲۰ بتوانند تمام کودکان مبتلا به بیماری ایدز را درمان کنند و به هدف بزرگ «اولین نسل بدون بیماری ایدز» در قاره‌ی آفریقا دست پیدا کند؛ متاسفانه به دلیل آگاهی پایین مردم، فقر و امکانات بهداشتی ضعیف، ابتلا به بیماری ایدز در کشورهای داخل این قاره شیوع فراوانی داشته است.

اپل برای رسیدن به این هدف قرار است در چهار حوزه‌ی زیر فعالیت داشته باشد:

خرده‌فروشی‌های اپل: قرار است در ۴۰۰ خرده‌فروشی اپل در پنج قاره‌ی جهان، لوگوی اپل به رنگ قرمز دربیاید و یا علامت‌هایی با مضمون مبارزه با بیماری ایدز، روز جهانی ایدز و کمپین (RED) بر روی پنجره‌های آنها به نمایش درآورده شود.

اپ استور: ۲۰ بازی محبوب در اپ استور قرار است خریدهای درون برنامه‌ای مخصوصی را برای کمپین (RED) به فروش برسانند که ۱۰۰ درصد درآمد حاصله از این خریدها به این کمپین و برای مبارزه با بیماری ایدز اهدا خواهد شد.

اپل با محصولات و آیتم‌های ویژه‌ در اپ استور به سراغ روز جهانی ایدز می‌رود

محصولات جدید: اپل علاوه بر برنامه‌های نرم افزاری، چند محصول سخت افزاری جدید شامل کیس باتری‌دار هوشمند (RED) برای آیفون ۷، یک اسپیکر قابل حمل پیل پلاس (RED) با برند بیتس، هدفون‌های (RED) مدل Solo 3 بیتس و یک قاب چرمی (RED) مخصوص آیفون اس ای را نیز به فروش می‌رساند؛ البته محصولات قبلی که از کمپین‌های سال‌های گذشته وارد سبد محصولات اپل شده‌اند نیز در این فروش جدید وجود خواهند داشت.

سهمی از تمام خرید‌های انجام شده توسط اپل پی (Apple Pay): اپل در اقدامی جالب اعلام کرده است که از هر خریدی که توسط سیستم پرداخت موبایلی اپل پی در روز جهانی ایدز انجام شود، یک دلار به صندوق جهانی مبارزه با ایدز اهدا می‌شود و این روند تا زمانی که مبلغ جمع‌آوری شده به یک میلیون دلار برسد، ادامه خواهد داشت؛ بانک آمریکا (Bank of America) نیز طی اقدامی مشابه اعلام کرده است که از هر خریدی که توسط کارت‌های اعتباری این بانک و از طریق اپل پی انجام شود، یک دلار را به این کمپین اهدا خواهد کرد و این کار تا زمان رسیدن به هدف یک میلیون دلاری ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*