خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R

معرفی اتومبیل مسابقه‌ای جدید کادیلاک با ظاهری مشابه ماشین بتمن

اگر تاکنون کادیلاک (Cadillac) را تنها به عنوان سازنده‌ خودروهای لوکس همراه با افکار و عقاید بلند‌پروازانه آمریکایی می‌شناختید، تفکر اشتباهی نداشته‌اید. این کمپانی که فروش و بازاریابی خود را سال گذشته به نیویورک منتقل کرد، نقش مهمی را در بخش اتومبیل‌های مسابقه‌ای ایفا می‌کند، هر چند کمتر این شاخه از فعالیت خود را به صورت علنی نشان می‌دهد. از قرار معلوم کادیلاک تصمیم گرفته تا توان خود در این بخش از صنعت خودروسازی را این بار به رخ همه بکشاند، چرا که در حال آغاز فعالیت پر‌جنب و جوش خود در یک سری جدید از محصولات مسابقه‌ای است. خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R (کادیلاک دی‌پی‌آی – وی آر) نخستین تولید از سری یاد شده بوده و بر اساس ضرب‌المثل “سالی که نکوست، از بهارش پیداست” شگفتی دیگر خودروهای ریس آینده کادیلاک را نشان می‌دهد.

معرفی خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R با ظاهری شگفت‌آور

کادیلاک در واقع یک نشان تجاری ساخت اتومبیل‌های لوکس بوده و اکنون در تملک شرکت جنرال موتورز (General Motors) قرار دارد. اتومبیل‌های کادیلاک به طور رسمی در بیش از 50 کشور دنیا فروخته می‌شوند، هر چند عمده فروش آن‌ها در ایالات متحده و کانادا است. گفتنی است هنری ام لیلند (Henry M Leland) مهندس کمپانی‌های فورد (Ford) و اولدز موبیل (Oldsmobile)، در سال 1902 شرکت کادیلاک را به افتخار بنیانگذار شهر دیترویت (آنتونی لامت کادیلاک) به عنوان قطب خودروسازی کشور آمریکا بنیان نهاد.

در روز چهارشنبه، خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R معرفی شد تا در لیست مسابقه‌ خودروهای پیش‌نمونه‌ی ودر تک (WeatherTech) قرار بگیرد. به طور پایه‌ای، دو گروه اصلی در این مسابقه به رقابت می‌پردازند: نمونه‌های اولیه و خودروهای اسپورت.

نمونه‌های اولیه همچون طرح خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R ، نامتعارف ولی جذاب‌ترین اتومبیل‌ها در مسابقات هستند. در واقع آن‌ها بستری برای آزمایش تکنولوژی‌های جدید و مسابقه استقامت هستند تا در ادامه با واقعی و تبدیل شدن به یک محصول تجاری، سخت‌ترین آزمون‌های خود را پشت سر بگذارند. به عنوان نمونه، خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R سال دیگر نخستین تست خود را طی 24 ساعت حرکت بی‌وقفه پشت سر خواهد گذاشت.

خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.Rخودروهای اسپورت به عنوان نسخه‌های مخصوص مسابقه و ارتقا یافته خودروهای جاده شناخته می‌شوند. شرکت‌کنندگان این مسابقه بدون شک به اندازه نمونه اولیه خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R و دیگر نمونه‌های اولیه سریع نیستند. با ورود طرح‌های اولیه به دنیای اتومبیل‌های اسپورت، برنده نهایی کاملا مشخص است، از همین رو این خودروها به دلیل آرمانی‌ بودن و فاصله داشتن از محصولات تجاری و عرف بازار، به صورت جداگانه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر دو سری در آخر ماه ژانویه سال 2017 (دو ماه دیگر) در پیست بین‌المللی دیتونا (Daytona) شرکت خواهند کرد. به عقیده اندرو اسمیت (Andrew Smith)، مدیر اجرایی بخش طراحی کادیلاک، خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R جلوه‌ای بارز از قدرت کادیلاک و توان طراحی تیم سازنده آن است.

خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.Rخودروی مسابقه‌‌ ای کادیلاک DPi-V.R دارای یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندره همانند موتورهای سری CTS-V است. در مسابقات، این موتور 600 اسب بخار توان به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند تا به این وسیله سریع‌تر از تمامی رقبا به خط پایان برسد. گفتنی است کادیلاک از بازگشت خود به مسابقات نمونه‌های اولیه در آمریکای شمالی بعد از 14 سال غیبت بسیار راضی و خشنود بوده و تصمیم ندارد تا به سادگی دست از پیشرفت و ارتقا بیشتر خودروی مسابقه‌ ای کادیلاک DPi-V.R بردارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*