نسل جدید اپل واچ

نسل جدید اپل واچ ، مجهز به طراحی گرد و توانایی تشخیص اندام (شایعه)

هیچ شکی نیست که اپل واچ یک شاهکار فوق‌العاده مهندسی است. این ساعت ضد آب است، به عنوان مثال می‌تواند ضربان قلب و یا مکان شما را نمایش دهد. اما اگر پتنت‌های تازه به ثبت رسیده از نسل جدید اپل واچ (Apple Watch) را در نظر بگیریم، این ساعت هوشمند قرار است امکانات به مراتب بیشتری را نیز به کاربرانش ارائه کند.

یک پتنت جدید نشان می‌دهد که نسل جدید اپل واچ از سنسورهای تشخیص اندام برخوردار است و می‌تواند مواردی همچون شدت شوت زدن توپ توسط یک فوتبالیست را اندازه گیری کند. اپل یک راه حل الگوریتمی پیشنهاد داده است. اطلاعات از طریق دستگاه‌های سنجش موقعیت نظیر شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج به یک دستگاه پردازنده نظیر تلفن منتقل شود.

در اینجا ثبت اختراع دومی نیز به نام «دیوایس الکترونیکی حاوی نمایشگر لبه خمیده» وجود دارد که توضیح می‌دهد نسل جدید اپل واچ از بدنه‌ای گرد برخوردار خواهد بود. مهندسین اپل نیز در مورد این پتنت می‌گویند:

آرایش پیکسل‌ها اغلب به شکل مستطیلی است. با این حال، این آرایش مستطیلی در یک دیوایس گرد چندان هم موثر نخواهد بود. نمایشگرهای گرد می‌توانند حاوی قسمت‌های باریکی باشند که خطوط ارتباطی در آنجا تجمع کرده تا از مناطق ناکارآمد صفحه نمایش استفاده بهینه‌ای شود. این دقیقا همان دلیلیست که باعث می‌شود نمایشگرهای گرد و یا لبه خمیده عملکرد بهبودیافته‌تری را ارائه کنند.

البته اپل نخستین شرکتی نیست که قصد دارد ساعت هوشمند گرد را روانه بازار کند. شرکت‌هایی نظیر ال جی، موتورولا، هواوی، سامسونگ و چندین شرکت چینی و گمنام دیگر، برای مدت طولانی است که قبل از کوپرتینویی‌ها به این مهم دست یافته‌اند. اما اپل قصد دارد راه حل متفاوتی را نسبت به سایر رقبا ارائه کند؛ یک نمایشگر که در قاب احاطه شده توسط یک مدار پنهانی غیرفعال در حاشیه، حسگرها و همچنین سخت افزارهای دیگر قرار دارد. پیکسل‌ها می‌توانند در ستون‌ها و ردیف‌هایی با طول متفاوت قرار گرفته‌ تا با فریم دایره‌ای شکل و خطوط الکترونیکی به عنوان یک دروازه عمل کنند.

نسل جدید اپل واچ

نسل جدید اپل واچ می‌تواند به فروش بیشتر این گجت های پوشیدنی کمک کند

اپل استناد می‌کند که تا پیش از این تنها به خاطر نگرانی‌های قابلیت استفاده از آن بوده است که در ساعت های هوشمند خود از طراحی دایره‌وار استفاده نمی‌کرده است. شاید فروش گوشی های هوشمند، اپل را به تجدید نظر وا داشته باشد. این درحالیست که اپل همچنان در بازار گجت‌های پوشیدنی امسال نیز از رقبایی نظیر گارمین، سامسونگ و لنوو پیشی گرفته است. به نقل از یک گزارش، اپل 1.1 میلیون ساعت هوشمند را طی سه ماهه سوم امسال به فروش رسانده که نسبت به سال گذشته و فروش 3.9 میلیونی، همچنان با کاهش فروش 72 درصدی همراه بوده است.

به طور کلی فروش ساعت‌های هوشمند با کاهش همراه بوده است. مصرف کنندگان گجت های پوشیدنی طی سه ماهه سوم 51.6 درصد و یا به طور دقیق‌تر 2.7 میلیون کمتر شده‌اند. اپل نیز سوار بر این موج رو به پایین به طور کلی با 41 درصد کاهش فروش کلی و 41 درصد فروش تنها در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته، این کاهش را تجربه کرده است.

البته که پتنت‌های جدید نمی‌تواند تعیین کننده این باشد که به طور حتم نسل آینده اپل واچ از طراحی گرد برخوردار است؛ اما قطعا اضافه شدن این مشخصه همراه با ردیاب‌های جدید می‌تواند کمک بهتری به فروش آن‌ها کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*