سازمان فضایی امارات

آغاز همکاری ناسا و سازمان فضایی امارات بر روی کاوشگر مریخ

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اخیرا خبر همکاری تازه‌ای با سازمان فضایی امارات را علنی کرده است. به گفته‌ی مدیران این سازمان، ناسا قصد دارد امکانات مورد نیاز ارتباطی مریخ نورد امید امارات که تا پنج سال آینده به مریخ خواهد رسید را تامین کند.

دکتر گیل آلن (Gale Allen)، یکی از دانشمندان ارشد ناسا در مصاحبه‌ی تازه‌ی خود در نشریه خلیج نیوز عنوان کرده است که این تعامل، قسمتی از یک همکاری و توافق‌نامه حمایتی بین ناسا و سازمان فضایی امارات است. وی در این باره می‌گوید:

ما تصمیم داریم تا قابلیت‌های ارتباطی بهتری را در مریخ داشته باشیم و همکاری با کاوشگر سازمان فضایی امارات می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

همچنین شایان ذکر است بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان فضایی آمریکا در نظر دارد تا در ماموریت‌های فضایی آینده نیز به همکاری خود با این کشور حاشیه خلیج فارس ادامه دهد.

سازمان فضایی امارات

فضاپیمای امید سازمان فضایی امارات در جریان ماموریت جدید خود که حدود 9 ماه به طول خواهد انجامید، مسافتی بیش از 60 میلیون کیلومتر را طی خواهد کرد. گفتنی است که این ماموریت مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی خواهد شد. ماموریت فوق با نظارت سازمان فضایی امارات به اجرا در خواهد آمد و مرکز فضایی محمد بن راشد با همکاری شرکت‌های بین‌المللی، ساخت آن را بر عهده داشته است.

سازمان فضایی امارات پیشگام در بین کشورهای عربی

در صورت موفقیت عملیات مریخ نورد امید، این نخستین پروژه فضایی یک کشور عرب خواهد بود. گروه‌های علمی این مرکز فضایی، با دانشمندان دانشگاه کلرادو و مرکز ملی پژوهش‌های فضایی فرانسه همکای می‌کنند. پس از قرار گرفتن این کاوشگر در مدار، مطالعه در ارتباط با جو مریخ از جمله بررسی لایه‌های مختلف، اقلیم روزانه و سالانه، عناصر سازنده، انتشار اکسیژن و هیدروژن به فضا شروع می‌شود. دانشمندان بر این باورند که به دلیل افزایش دمای بیش از حد سیاره مریخ، آب تبخیر شده و مولکول‌های آن از طریق جو آن در فضا منتشر خواهد شد. گفتنی‌ست، نیمی از اعضای گروه علمی فعال در این پروژه ۷۵ نفره را بانوان تشکیل می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*