فریز شدن برنامه ها در آیفون

دردسری تازه برای اپل ؛ فریز شدن برنامه‌ها در آیفون 7 ، آیفون 6 اس و آیفون 5 اس

وقتی که پرچمدار سامسونگ، گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) به یک مشکل اساسی برخورد کرده و چپ و راست در کشورهای فروخته شده منفجر می‌شد، آخرین آیفون اپل در نقش یک منجی برای نجات بخش بالا رده‌های بازار ظاهر شد. انتظار می‌رفت تا با خالی‌شدن بازار از جدیدترین مدل سری معروف نوت علاوه بر لکه‌دار شدن برند سامسونگ، آیفون 7 (iPhone) یک رکورد تاریخی در زمینه میزان فروش از خود ثبت کند، اما این اتفاق هرگز نیفتاد و شماره 7 آیفون به اندازه انتظارات ظاهر نشد. از جمله دلایل این موضوع را می‌توان انفجار چند مدل از این دستگاه و برخی دیگر از مشکلات نرم افزاری یاد کرد. فریز شدن برنامه ها در آیفون 7 (و دو مدل دیگر آیفون) جدیدترین مشکلی است که کاربران در فروم‌های تخصصی از آن گلگی می‌کنند.

فریز شدن برنامه ها در آیفون کاربران را کلافه کرده است

مدتی قبل کاربران آیفون 6 (iPhone 6) و آیفون 6 پلاس (iPhone 6 Plus) برای مدتی طولانی با مشکلی به نام بیماری تاچ (Touch Disease) دست و پنجه نرم می‌کردند، به حدی که عصبانیت آنان از این مشکل سبب به دادگاه کشیده‌شدن اپل شد. گفتنی است Touch Disease سبب می‌شد تا بعد از عدم پاسخ‌گو‌یی و کار نکردن ناگهانی تاچ اسکرین آیفون 6 و 6 پلاس، یک نوار خاکستری در قسمت بالایی رابط کاربری دستگاه به شکل چشمک‌زن به نمایش دربیاید.

با گذشت زمان و رسیدن به ماه سپتامبر و اکتبر (بین دو تا سه ماه پیش) عده‌ای دیگر از کاربران مشکل جدیدی را درباره برادر بزرگ‌تر با شماره 6 گزارش دادند. صاحبان آیفون 6 پلاس از یک مشکل اساسی شاید سخت افزاری گلگی داشتند که سبب خالی‌شدن شارژ باتری از 30 درصد به 0 درصد در یک چشم به هم زدن می‌شد تا به این وسیله گوشی به طور ناگهانی به علت فقدان انرژی خاموش شود. در جدیدترین مشکل برخی از گوشی‌های آیفون که در انجمن پشتیبانی وب سایت اپل ثبت شده، باز هم نام یک شماره 6 به چشم می‌خورد. عده‌ای از کاربران آیفون 7 ، آیفون 6 پلاس و حتی آیفون 5 اس (iPhone 5S) از فریز شدن برنامه ها در آیفون شکایت می‌کنند.

فریز شدن برنامه ها در آیفونفریز شدن برنامه ها در آیفون سبب می‌شود تا توانایی برقراری تماس از کاربر سلب شده و دیگر عملیات‌های مربوط به تلفن و برقراری ارتباط غیر قابل دسترس شوند. به نظر می‌رسد برای بسیاری مشکل فریز شدن برنامه ها در آیفون بعد از آپدیت به آی‌او‌اس 10.1.1 پدید آمده است. متاسفانه ریست فکتوری نیز برای این دسته از کاربران جوابگو نبوده است. یک کاربر درباره مشکل فریز شدن برنامه ها در آیفون گفته:

من یک دستگاه آیفون 7 جدید خریداری کرده‌ام. فریز شدن برنامه ها در آیفون گهگاه اتفاق افتاده و مجبورم تا با دابل کلیک‌کردن بر روی دکمه هوم و سپس به بالا کشیدن صفحه، اپلیکیشن را به بسته‌شدن مجبور کنم. آیا این یک مشکل شناخته‌شده و متداول است؟ کسی راه حلی درباره چگونگی برطرف کردن آن می‌داند؟ iOS گوشی من کاملا به روز بوده و به نسخه 10.1.1 به روز رسانی شده است.

اپل این مشکل را تاکتون تایید کرده، اما نباید فراموش کرد درباره بیماری تاچ نیز این کمپانی سریعا جوابیه‌ای از خود صادر کرد که در آن برطرف‌کردن مشکل تاچ را نیازمند پرداخت هزینه اعلام کرده بود. انتظار می‌رود آی‌او‌اس 10.2 مشکل فریز شدن برنامه ها در آیفون را حل کند. گفتنی است نسخه بتا این به روز رسانی هم‌اکنون توسط توسعه‌دهندگان در حال تست‌شدن بوده و از همین رو تا عرضه آن زمان زیادی باقی نمانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید یه سئوال:پسر من برنامه cameraرا از گوشیم حذف کرده ایفون 5sهست لطف میکنید واهنمایی بفرمایید چکارکنم قسمت ریست هم رفتم منتها رمز ۶رقمی اول را میزنم بعد رمز ۴رقمی میخواد که من فراموشم شده چند بوده لطفا کمکم کنید

  2. سلام
    مرسی دانیال جان.الان اپدیت 10.2 اومده خودم انجام بدم یا ببرم افلاین واسم انجام بدن؟؟ با اپدیت کردن این ورژن امکان داره باتری بهتر بشه؟؟

    • سلام و درود
      آپدیت آنلاین البته ارجحیت داره، احتمال زیاد حل میشه. اگر برطرف نشد احتمالا یعنی مشکل از آپدیت قبلا نبوده

      • سلام
        مرسی دانیال جان بابت راهنماییات
        مشکل باتری زمانی واسم اتفاق افتاد یعنی از وقتی شروع شد ک خودم انلاین از اینترنت یه گوشیه دگ از طریق hotspot وصل شده بودم و ب ورژن 10.1.1اپدیت کردم.از قبل اپدیت هیچ مشکلی نداشتم حتی بازی انلاین با حجم بالا انجام میدادم باتری مشکلی نداشت.امید وارم با اپدیت جدید مشکلم حل شه.البته میدم ب یه نفر ک مثل خودن بلده کار باشه.ممنون

  3. همین سیب گندیده ارزوی شماست

  4. سلام ببخشید یه ماهی میشه 7 پلاس دارم بعد از یه هفته خرید اپدیت واسم اومد ک خودم بدون اطلاعی اپدیتش کردم و الان یه کمی از شارژ باتری مصرف میشه.ایا راه حلی هست؟؟ ک برطرفش کنم؟؟؟از همون فروشگاهی ک خریدم گفتن باید اپدیت افلاین انجام بدیم واستون تا مشکل حل شه.همینطوره؟؟؟؟لطف میکنید کمکم کنید

    • سلام
      پدید اومدن مشکلاتی مثلی باتری خوره گرفتن و مصرف زیادی انرژی بعد از دریافت یک به روز رسانی چیز عجیبی نیست، چون همواره تو دنیای گوشی‌های دیده میشه. اگر قابلیت دان گرید و برگشت به نسخه قبلی براتون میسر نیست تا آپدیت بعدی منتظر بمونید یا اینکه آپدیت آفلاین انجام بدید.

  5. سلام…من خوم 5 اس دارم و بعضی وقتا با مشکل فریز شدن مواجه شدم..من هنوز به 10.1.1 آپ نکردم به دلل مشکل باتری که ایجاد میکنه….

    و الان از ورژن 10.0.2 استفاده میکنم…در باره فریز شدنم که توی برنامه مورد نظر فریز میشه که با صبر کردن مدتی خودش از برنامه خارج میشه..یا هم خودمون خارج کنیم…

    اما موضوعی که من بهش پی بردم….در زمان فریز شدن مقدار رم در دست رس من 1 مگ بود… که با مدیریت بهتر رم…مشکلم خیلی کم شده

  6. سیب گندیده داره به آخر راه میرسه