ایلان ماسک هم برای حضور در جلسه‌ی اسرارآمیز برج ترامپ دعوت شده است

ایلان ماسک هم برای حضور در جلسه‌ی اسرارآمیز برج ترامپ دعوت شده است

دونالد ترامپ به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده‌ی آمریکا انتخاب شده است و به همین دلیل دانستن مواضع او درباره‌ی غول های تکنولوژی آمریکایی برای کاربران دیگر نقاط جهان هم جذاب است. در همین راستا او قصد دارد جلسه‌ای را با حضور بزرگان تکنولوژی که حالا ایلان ماسک (Elon Musk) هم به آنها اضافه شده است، برگزار کند.

دونالد ترامپ مواضع سخت‌گیرانه و بعضا عجیبی را نسبت به کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی در آمریکا اتخاذ کرده است و احتمالا این مواضع در نهایت بر روی آینده‌ی تکنولوژی، قیمت و نحوه‌ی عرضه‌ی محصولات تولید شده توسط برندهای آمریکایی در سراسر جهان نیز تاثیرگذار خواهد بود. روز شنبه باخبر شدیم که او قصد دارد جلسه‌ی مهمی را با حضور سران دنیای تکنولوژی نظیر تیم کوک و شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) برگزار کند.

البته لیست کامل مهمانان حاضر در این جلسه‌ی اسرارآمیز که در برج طلاپوش‌شده‌ی ترامپ برگزار می‌شود، هنوز مشخص نیست، اما امروز نام یک نفر دیگر از مهمانان نیز رسانه‌ای شده است. به گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال آمریکا، مدیر دو کمپانی اسپیس ایکس و تسلا یعنی آقای ایلان ماسک نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای تاثیرگذاری دنیای فناوری در این جلسه حضور پیدا خواهد کرد.

هنوز از موضوع این جلسه و این که چرا دونالد ترامپ موفق‌ترین سران سیلیکون ولی را به قصر شخصی خود دعوت کرده است، هیچ اطلاعی نداریم، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در این جلسه بر روی مواردی نظیر انتقال تولید به داخل خاک آمریکا، اشتغال‌زایی برای مردم آمریکا و سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه‌ی تکنولوژی در این کشور بحث خواهد شد و مدیران بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی‌محور آمریکایی می‌توانند نظرات خود را با رئیس جمهور آینده به اشتراک بگذارند.

ایلان ماسک ، از مهمترین افراد حاضر در برج طلایی ترامپ

ایلان ماسک هم برای حضور در جلسه‌ی اسرارآمیز برج ترامپ دعوت شده است

در این گزارش، وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد که ایلان ماسک یکی از مهمترین اعضای حاضر در این جلسه خواهد بود و پیرامون مسائل مهمی با او صحبت می‌شود:

بزرگترین مشتری کمپانی اسپیس ایکس، سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا [ناسا] محسوب می‌شود که طی هشت سال گذشته، قراردادهایی را به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار با این کمپانی برای ارسال تجهیزات و در نهایت، فضانوردان ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین‌المللی منعقد کرده است. این کمپانی همچنین در پی بستن قراردادهای بیشتر با نیروی هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا برای کسب صدها میلیون دلار درآمد بیشتر در چند سال آینده خواهد بود.

تسلا نیز از اعتبارات مالیاتی دولت آمریکا بهره‌مند است که این اعتبارات باعث کاهش قیمت تمام شده‌ی خودروهای الکتریکی این برند می‌شوند. این سازنده‌ی خودروهای الکتریکی به تازگی تشکیلات SolarCity را خریداری کرده است؛ تشکیلاتی که توسط یکی از اقوام آقای ماسک راه‌اندازی شده است و در زمینه‌ی نصب پنل‌های خورشیدی فعالیت می‌کند و بخشی از هزینه‌اش توسط اعتبارات مالیاتی دولت فدرال پرداخت می‌شود.

شاید این جلسه به نوعی آینده‌ی روشنی داشته باشد و بتواند باعث بهبود اوضاع شود، اما به احتمال زیاد محتویات آن به گونه‌ای نخواهند بود که مورد پسند غول‌های سیلیکون ولی قرار بگیرند. “ببینید، این به طور واضح یک سیرک خواهد بود.” این را یکی از منابع ناشناس به خبرگزاری Recode گفته است. “تمام افراد حاضر در دنیای تکنولوژی در حال حاضر علاقه دارند که از دیدها خارج و نامرئی باشند، اما باید در این جلسه شرکت کنند، زیرا ما قبلا هم در چنین جلساتی شرکت کرده‌ایم.”

گفتنی است که حتی این احتمال وجود دارد که تمام محتویات این جلسه محرمانه باقی بمانند و صحبتی از آن به بیرون درز نکند، اما در صورت رسانه‌ای شدن مکالمات، شما عزیزان می‌توانید شرح کامل ماجرا را در گجت نیوز دنبال نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*