ژاپن دیسپلی هم در تولید آیفون با نمایشگر منحنی همکاری خواهد داشت

تلاش ژاپن دیسپلی برای سهیم شدن در تولید آیفون با نمایشگر منحنی

به تازگی خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد تولید آیفون با نمایشگر منحنی در حال انتشار است. در این اخبار، گمانه‌زنی‌های زیادی از تصمیمات شرکت اپل به منظور تولید پنل نمایشی این سری از گوشی های آیفون وجود دارد. به تازگی نیز صحبت‌هایی در زمینه فعالیت شرکت‌های ژاپنی در تولید و توسعه این دسته از پنل‌های نمایشی شنیده می‌شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بر اساس خبرهایی که قبلا منتشر کردیم، سامسونگ در تولید پنل‌های نمایشی خمیده به منظور تولید آیفون با نمایشگر منحنی در سال 2017 نقش پررنگی خواهد داشت. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سال آینده میلادی، دهمین سالگرد تولید گوشی های آیفون به حساب می‌آید. به همین دلیل انتظار داریم شرکت اپل سورپرایزهای خاص و ویژه‌ای را طی این سال ارائه کند. تولید و عرضه آیفون با نمایشگر منحنی یکی از این موارد خواهد بود.

ژاپن دیسپلی هم در تولید آیفون با نمایشگر منحنی همکاری خواهد داشت

اخیرا مینگ چیو کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مورد اعتماد و کهنه‌کار محصولات اپل که در موسسه KGI Securities فعالیت دارد، در این زمینه این‌طور اظهار کرد که در سال آینده میلادی، یک مدل از آیفون ها مجهز به نمایشگر منحنی OLED خواهد بود. از طرفی انتظار داریم طی سال 2018، تمامی گوشی های آیفون معرفی شده توسط اپل از این نوع پنل استفاده کنند.

اما ممکن است سوال بسیاری از کاربران این باشد که چرا اپل باید از LCD به OLED روی بیاورد؟ در جواب باید گفت که پنل‌های OLED علاوه بر ویژگی بارزی که در ظاهر دارند، مصرف برق بسیار کمتری نیز داشته و از سویی دیگر در این نوع از نمایشگر‌ها نیازی به نور پس‌زمینه (backlight) نیست. در نتیجه شرکت تولید‌کننده اسمارت فون می‌تواند گوشی موبایلی با ضخامت کمتر تولید کند.

ژاپن دیسپلی در تولید آیفون با نمایشگر منحنی به کمک اپل خواهد آمد

مسلما برای سال آینده میلادی، تولیدات پنل OLED سامسونگ و کمپانی‌های زیر‌مجموعه آن برای تولید آیفون با نمایشگر منحنی کافی خواهد بود. اما اگر خبر تولید تمامی آیفون‌ها با نمایشگر منحنی در سال 2018 حقیقت داشته باشد، در نتیجه تولیدات این کمپانی‌ کره‌ای به تنهایی برای رفع تمامی نیاز اپل کافی به نظر نمی‌رسد. از این رو شرکت اپل برای سال 2018 با شرکت‌های دیگری نیز در این حوزه وارد همکاری خواهد شد. شارپ (که هم‌اکنون شرکت فاکس کان صاحب امتیاز آن است)، ال جی دیسپلی و ژاپن دیسپلی بعضی نام‌های ذکر شده در این بخش به جهت تولید نمایشگر آیفون های 2018 هستند. در این بین، شرکت ژاپن دیسپلی تلاش دارد تا سهم خود را از تولید نمایشگرهای خمیده OLED برای آیفون های 2018 افزایش دهد. به همین دلیل به تازگی سهام خود را در شرکت ژاپنی Joled (که منحصر به تولید پنل‌های OLED است) تا میزان 50 درصد افزایش داده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کمپانی Joled در سال 2015 توسط دو شرکت سونی و پاناسونیک تاسیس و پایه‌گذاری شد. اما هم‌اکنون با افول دو شرکت نام‌برده، 15 درصد از سهام این شرکت در اختیار ژاپن دیسپلی و 75 درصد آن نیز به شرکت دولتی Innovation Network Corp. of Japan تعلق دارد. سونی و پاناسونیک نیز هر‌کدام 5 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. خرید سهام از این شرکت دولتی برای ژاپن دیسپلی نزدیک به 100 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. این شرکت دولتی قرار است در آینده نزدیک، 650 میلیون دلار بر روی شرکت ژاپن دیسپلی به منظور افزایش تولید در بخش پنل‌های LCD و OLED سرمایه‌گذاری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*