تعداد کاربران گوگل الو

تعداد کاربران گوگل الو از مرز 10 میلیون نفر گذشت

این روزها در هر گوشی هوشمندی می‌توان یکی از برنامه‌های پیام رسان را پیدا کرد. شاید حتی برخی کاربران از نرم افزارهای مختلفی همچون واتس اپ (WhtasApp)، تلگرام (Telegram)، لاین (Line) و بیشتر به صورت همزمان استفاده کنند و شاید برخی نیز با توجه به ویژگی‌های هر کدام، بهترین را برای خود نگه دارند. گوگل نیز با ورود به این حوزه، شانسش را برای عرضه پیام‌رسانی محبوب امتحان کرد و حالا تعداد کاربران گوگل الو (Google Allo) از مرز 10 میلیون نفر گذشته است.

شکی نیست که رسیدن تعداد کاربران به 10 میلیون نفر دستاوردی بزرگ برای یک نرم افزار پیام رسان محسوب می‌شود، اما به‌نظر راه زیادی به هدفی که مدیران گوگل داشته‌اند باقی مانده است. به‌علاوه آمار رسمی نشان می‌دهد که بیش از 5 میلیون نفر گوگل الو را در چهار روز اول عرضه دانلود کرده بودند. ولی حالا و بعد از گذشت نزدیک به 3 ماه، تنها 5 میلیون نفر به کاربران این اپلیکیشن اضافه شده که شاید راضی‌کننده نباشد.

همچنین نباید هایپ و تبلیغات بسیار زیاد پیرامون گوگل الو را فراموش کرد. شاید گفتن این موضوع کمی سخت باشد، اما گوگل الو شروع بسیار خوبی داشت و بعد از مدتی کوتاه نیز تعداد کاربران آن به‌سرعت کم شد. به همین جهت احتمالا آینده خوبی پیش روی این پیام رسان نخواهد بود.

تعداد کاربران گوگل الو

تعداد کاربران گوگل الو بعد از گذشت 3 ماه، نشانه شکست گوگل است

اگر بخواهیم چشم‌اندازی از عملکرد پیام‌ رسان گوگل داشته باشیم، می‌توانیم تعداد کاربران آن را با بازی پوکمون گو (Pokemon Go) مقایسه کنیم. براساس آمار رسمی، این بازی در هفته اول عرضه بیش از 50 میلیون بار دانلود شد و بعد از گذشت دو ماه، تعداد آن به 500 میلیون دانلود از طریق گوگل پلی رسید. حال اگر تعداد کاربران گوگل الو را با آن مقایسه کنیم، می‌توان گفت در آینده، کاربران کمتری نسبت به دریافت این اپلیکیشن ترغیب خواهند شد.

هرچند گوگل الو امکانات بسیار خوبی داشته و یکی از بهترین پیام رسان‌هایی است که تاکنون در اختیار کاربران قرار گرفته، اما با وجود مسنجرهای حرفه‌ای، محبوب و قدیمی در بازار نرم افزارها، می‌توان گفت گوگل خیلی دیر وارد این حوزه شده است. طی نظرسنجی ماه گذشته وب‌سایت فون آرنا (Phonearena)، تنها 43.3 درصد از کاربران به تست این اپلیکیشن تمایل داشته و از استفاده آن مطمئن نبودند.

به هر صورت شاید تعداد کاربران گوگل الو از مرز 10 میلیون نفر گذشته باشد اما با تبلیغات بسیار و پشتیبانی شرکتی بزرگ همچون گوگل، می‌توان آن را یک شکست زودهنگام در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*