لی اکو لی پرو 3

اولین نگاه به گوشی لی اکو لی پرو 3؛ کپی بهتر از اصل!

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش شرکت چینی لی اکو از گوشی لی اکو لی پرو 3 (LeEco Le Pro 3) رونمایی کرد. پرچمدار جدید این شرکت جزو اولین گوشی‌های است که به تراشه اسنپدراگون 821 مجهز شده و همین امر نیز آن را به محصولی ایده آل برای کار با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream تبدیل می‌کند. بد نیست بدانید که این گوشی از نظر طراحی یک کپی تمام عیار از موبایل هواوی هانر 5 ایکس است، اما جالب آنجاست که گوشی لی اکو لی پرو 3 تقریبا از همه نظر بهتر از آنر 5 ایکس ظاهر شده است.

 مشخصات گوشی  لی اکو لی پرو 3

صفحه نمایش5.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
چگالی تصویر  403 پیکسل در اینچ
پردازنده2.3 گیگاهرتز – هشت هسته‌ای – اسنپدراگون 821
رم4 و 6 گیگابایت
حافظه داخلی64، 128 گیگابایت
دوربینعقب: 16 مگاپیکسلی با دریچه f/2.2 مجهز به فلاش ال ای دی دوگانهه
جلو: 8 مگاپیکسل و گشودگی دریچه f/2.2
باتری4070 میلی‌آمپر ساعت غیر قابل جابجایی مجهز به فناوری Quick Charge 3.0
شبکه ارتباطیوای فای 802.11b/gn/acبلوتوث نسخه 4.2جی پی اس / AGPS / سیستم ماهواره‌ای BeiDou
حسگرهاسنسور اثر انگشت سنسور مجاورت نور محیطقطب نماشتاب‌سنجشناسایی وضعیت گوشیژیروسکوپ
نرم افزاراندروید 6.0 مارشمالو
رابط کاربری eUI 5.8
رنگرز گلد، طلایی، نقره ای و خاکستری
ابعاد و وزن151.4 در 73.9 در 7.5 میلی‌متر 175 گرم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت لی اکو (LeEco) در اصل یک تولیدکننده تلویزیون، خودروهای الکتریکی و حتی دوچرخه‌های هوشمند (Superbike‌) در کشور چین بوده و تقریبا از ماه آوریل سال گذشته به طور رسمی وارد بازار پتانسیل بالای گوشی‌های هوشمند شده است.

به طور کلی LeEco را می‌توان یک شرکت چند وجهی یا چند شیوه‌ای چینی دانست که کسب و کار خود را با نیاز کاربران امروزی تطبیق داده است. در سوی دیگر شاید جالب باشد که بدانید تقریبا تمامی محصولات این شرکت از تلویزیون گرفته تا خودروهای الکتریکی، دارای رابط کاربری یکپارچه‌ای تحت عنوان EUI هستند که امکان اتصال پیشفرض آن‌ها به یکدیگر را همراه دارد. به عنوان مثال شما به راحتی قادر خواهید بود از گوشی‌های ساخت این شرکت که از فناوری مادون قرمز پشتیبانی می‌کنند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌های LeEco استفاده کنید.

گوشی لی اکو لی پرو 3

به هر حال لی اکو به تازگی از پرچمدار جدید خود با نام LeEco Le Pro 3 رونمایی کرده که به رقم برخورداری از سخت افزاری قدرتمند و قیمتی مقرون به صرفه، دارای بدنه‌ای تمام آلومینمی کپی شده از گوشی هواوی Honor 5X است. شاید بتوان از لی پرو 3 به عنوان مدل ارتقا یافته هانر 5 ایکس یاد کرد، زیرا در نگاه اول هیچ‌گونه تفاوتی میان ظاهر این دو مشاهده نمی‌شود که نشان از ضعف در بخش طراحی شرکت لی اکو دارد.

البته کیفیت ساخت لی پرو 3 با مدل هانر 5 ایکس قابل قیاس نیست، زیرا این محصول ظاهری مینیمالیستی از جنس آلومینیوم صیقل دیده دارد و حتی سنسور تعبیه شده در قاب پشتی آن نیز توسط یاقوت کبود محافظت شده است. فریم فلزی دور این گوشی به خوبی طراحی و تراشیده شده است و در دست کاربر، احساس امنیت و ارگونومی بسیار خوبی را القا می‌کند.

در سوی دیگر خطوط آنتن دهی به وضوح در قاب پشتی گوشی مورد بحث مشاهده می‌شود و در قسمت پایین آن نیز لوگوی شرکت سازنده به صورت مخفف نقش بسته است. بسیاری از گوشی بازان حرفه از درج لوگوی شرکت سازنده در قاب جلویی شکایت می‌کنند و همین امر نیز باعث شده که لی اکو به طرز هوشمندانه‌ای لوگوی خود را به صورت مخفف ‘LE’ در دکمه هوم نرم افزاری پرچمدار جدیدش تعبیه کند؛ این امر هم باعث رضایت خاطر کاربران خواهد شد و هم به نوعی امضای شرکت سازنده همواره قابل مشاهده است. گوشی لی اکو لی پرو 3 در دو نسخه با حافظه رم 4 و 6 گیگابایتی تولید شده که نسخه دوم به همراه گوشی میان رده Le S3 قرار است در بازار ایالات متحده عرضه شود.

گوشی لی اکو لی پرو 3

در سوی دیگر LeEco را می‌توان یکی دیگر پیروان شرکت اپل در بحث حذف جک هدفون دانست، زیرا این قابلیت از پرچمدار جدید این شرکت هم حذف شده است. لی اکو از فناوری صوتی CDLA در این محصول به کار برده که خروجی دیجیتال را به جای آنالوگ ارائه می‌دهد. اگرچه این فناوری برای اولین بار در لی پرو 3 استفاده شده، با این حال شرکت سازنده به جای درگاه لایتینگ، از خروجی یو اس بی_سی در پرچمدار جدیدش استفاده کرده که به وسیله یک کانکتور اختصاصی می‌تواند به هدفون‌های قدیمی نیز متصل شود.

قسمت زیرین گوشی  لی اکو لی پرو 3 بسیار استاندارد طراحی شده به طوری که در دو طرف درگاه یو اس بی_سی شکاف‌های میکروفن و بلندگوهای استریو مشاهده می‌شود. در قسمت فوقانی دستگاه نیز خروجی مادون قرمز (IR) و سنسور حذف صدای اطراف تعبیه شده است. همچنین در انتهای هر کناره در چهار گوشه دستگاه، این فریم فلزی به شکل دایره‌وار در آمده است. هرچند از ظاهر مستطیل شکل خود نیز خیلی دور نشده است.

در قسمتی بالای قاب پشتی سنسور 16 مگاپیکسلی بیرون زده مجهز به فلاش ال ای دی دوگانه قرار گرفته و در زیر آن نیز سنسور اثر انگشت گرد تعبیه شده است. از آنجا که به کار گیری لنز بیرون زده این روزهای در بین تولیدکنندگان گوشی همراه مرسوم شده، نمی‌توان از آن به عنوان یک نقطه ضعف در LeEco Le Pro 3 یاد کرد. ناگفته نماند که به عقیده وب‌سایت منبع، سنسور اثر انگشت به کار رفته در گوشی لی اکو لی پرو 3 یکی از سریع‌ترین نمونه‌های موجود در بازار بوده که توسط پوششی شیشه‌ای از آن محافظت می‌شود.

گوشی لی اکو لی پرو 3

همچنین در ساخت قاب پشتی گوشی مورد بحث از ترکیبی از TPU و پلی اورتان استفاده شده است. این فناوری اگرچه در نگاه اول مانع از ایجاد خط و خش در برخوردهای سطحی در قاب پشتی می‌شود، با این حال به راحتی جتی اثر انگشت افراد بر روی آن باقی می‌ماند. از بحث شکل و شمایل که بگذریم، لی اکو لی پرو 3 با یک تراشه مدرن و جذاب اسنپدراگون 821 همراه شده است.

طبق اعلام کوالکام، اسنپدراگون 821 بر مبنای ویژگی‌های مثبت اسنپدراگون 820 و کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز ساخته شده و در سوی دیگر 21 درصد قدرت پردازشی بیشتر را در قسمت تک هسته و 6 درصد توان بیشتر در بخش پردازش چند هسته‌ای را ارائه می‌دهد. همان‌طور که گفته شد این محصول در دو نسخه تولید شده که مدل مجهز به 4 گیگ حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد و نسخه 128 گیگابایتی با حافظه رم 6 گیگابایتی در سایر بازارهای عرضه میشود. علاوه بر این گوشی لی اکو لی پرو 3 عرضه شده در ایالات متحده تک سیم کارت بوده، با این حال مدل تولیدی برای کشورهای آسیایی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی لی اکو لی پرو 3

در پایان نیز بایستی به این نکته اشاره کنیم که انرژی مورد نیاز پرچمدار جدید لی اکو را یک باتری 4070 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع (Quick Charge 3.0) تأمین خواهد کرد که علی‌رغم به کار گیری باتری‌ای با چنین ظرفیت، ضخامت بدنه دستگاه تنها به 7.5 میلی‌متر رسیده است.

در حالی که شرکت‌های بزرگی همچون اپل تولید گوشی‌های خود را به کارخانه‌های چین منتقل کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که چینی‌ها از همه این تولیدات تجربه کسب کرده‌اند و برای رشد شرکت‌های داخلی از این تجربیات استفاده می‌کنند. در این بین شاید بتوان از هواوی، شیائومی اوپو و حتی لی اکو یاد کرد که رفته رفته فاصله کیفیت محصولات خود را با بزرگان این عرصه کم می‌کنند و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، دور از ذهن نیست که روزی یکی از همین شرکت‌های چینی جایگاه سامسونگ در صدر لیست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی همراه در جهان را هم تصاحب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همین امروز گوشی دستم رسید با کلی وقفه و کارهای گمرکی و پستی شاید میتونم بگم ارزش این همه دوندگی و داشت خیلی گوشی شیک و خوشگلی هستش واقعا وقتی میگیریش دستت دیگه برندش ماله کجاست یادت میره ولی اینم بگم که برندایی که از چین تولید میشن واقعا کیفیت و ترکیباته درجه یک میزارن چون باید صادر کنند

    سرعت گوشی بسیار بالاست کیفیت صفحه کیفیت صدا کیفیت حسگر اثر انگشت باطریش فوق العاده هستش
    من نسخه 4 گیگ رم 32 گیگ حافظه داخلی گرفتم بنچمارکی که ازش گرفتم باور نکردنی بود 162000 شد

  2. خوشم میاد این اولین بررسی هاتونو گجت نیوزی ها.خیلی خوب و مفهموی به فارسی برمیگردونید با اینکه بعضی سایتای خارجی گنگ مینویسن.ممنون