نیانتیک: پوکمون گو برای اپل واچ به زودی عرضه خواهد شد

نیانتیک: پوکمون گو برای اپل واچ به زودی عرضه خواهد شد

بازی پوکمون گو (Pokémon GO) بعد از عرضه بر روی پتلفرم موبایل توانست چندین هفته تیتر اکثر خبرگزاری‌های جهان را به خود اختصاص دهد و از انواع رکوردشکنی‌ها نظیر شکستن رکورد بیشترین دانلود در روز عرضه و البته اتفاقات عجیب نظیر مرگ کاربران در حال تجربه‌ی این بازی را برای آن شاهد بودیم. حالا با عرضه‌ی بازی سوپر ماریو ران برای سیستم عامل آی او اس و موفقیت یک بازی دیگر از سوی نینتندو، کاربران زیادی مایل هستند که بدانند پرونده‌ی عرضه‌ی بازی پوکمون گو برای اپل واچ به کجا رسیده است؟

چند روز پیش تصویری از یک ایمیل جعلی در شبکه‌ی اجتماعی Reddit منتشر شد که نشان می‌داد پروژه‌ی توسعه‌ی بازی پوکمون گو برای اپل واچ رها شده است و یک گزارش از سوی «یک منبع قابل اطمینان که از برنامه‌های شرکت اطلاع دارد» نیز به همراه آن منتشر شد که ادعا می‌کرد کار توسعه‌ی نسخه‌ی مخصوص اپل واچ برای اپلیکیشن کمکی این بازی کاملا متوقف شده است.

اما ساعاتی پیش، کمپانی توسعه‌دهنده‌ی این بازی یعنی نیانتیک (Niantic) که تحت نظارت نینتندو بر روی توسعه‌ی پوکمون گو فعالیت می‌کند، طی بیانیه‌ای رسمی که برای خبرگزاری‌های TechCrunch و Recode ارسال کرده است، اعلام کرده که تصویر آن ایمیل کاملا غیر واقعی است. همچنین روند توسعه‌ی اپلیکیشن کمکی پوکمون گو برای اپل واچ نیز همچنان ادامه دارد و از زمان معرفی آن در رویداد ماه سپتامبر اپل تا به این لحظه، توقفی در این موضوع ایجاد نشده است.

همچنین حساب کاربری رسمی Pokémon GO در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نیز تایید کرده است که پوکمون گو برای اپل واچ به زودی منتشر خواهد شد:

پوکمون گو برای اپل واچ به زودی عرضه می‌شود؛ در جریان بمانید.

— Pokémon GO (@PokemonGoApp) December 17, 2016

همچنین Rene Ritchie از خبرگزاری معتبر iMore به نقل از چندین منبع مطلع، باور دارد که هنوز هم برنامه‌ی عرضه‌ی این اپ برای اپل واچ در سال ۲۰۱۶ دنبال می‌شود:

روند عرضه‌ی پوکمون گو برای اپل واچ در سال ۲۰۱۶ همچنان ادامه دارد. منتظر انتشارش خواهم بود.

(این موضوع را با چندین منبع مختلف چک کردم؛ آنها همگی هیجان‌زده هستند!)

— Rene Ritchie ? (@reneritchie) December 17, 2016

دلیل تاخیر در انتشار پوکمون گو برای اپل واچ چیست؟

نیانتیک: پوکمون گو برای اپل واچ به زودی عرضه خواهد شد

آقای Ritchie معتقد است که اپل و نیانتیک این تاخیر را به این دلیل به وجود آورده‌اند که مطمئن شوند پروژه‌ی سازگار کردن پوکمون گو برای اپل واچ به درستی انجام می‌شود. بهتر است توضیحات بیشتر را از زبان خود او بشنوید:

خب پس کجاست؟ برای اینکه پوکمون گو برای اپل واچ سازگار شود، پیچیدگی زیادی در روند توسعه دخیل است. این موضوع هم با سیستم تمرینات ورزشی اپل واچ گره خورده که به این معنی است که شما هنگام بازی کردن پوکمون گو و گرفتن پوکمون‌ها هم می‌توانید اهداف ورزشی خود را تکمیل کنید، و هم HealthKit که تمام اطلاعات را با یکدیگر سینک و هماهنگ‌سازی می‌کند. مخصوصا دومی [HealthKit] که با تعدادی از امن‌ترین سیستم‌های امنیتی که اپل تا به حال ایجاد کرده است، دخیل بوده و حدس من این است که اپل و نیانتیک در حال اختصاص دادن زمان کافی هستند تا مطمئن شوند این انتقال به درستی انجام می‌شود.

گفتنی است که پوکمون گو برای اپل واچ در رویداد ماه سپتامبر معرفی آیفون ۷ توسط نیانتیک رونمایی شد. البته هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا کاربران چه آیتم‌هایی را بر روی ساعت هوشمند خود مشاهده خواهند کرد و قرار است این بازی به طور کاملا مستقل از نسخه‌ی آیفون انجام شود و یا به طور هماهنگ با آن و به صورت یک اپلیکیشن کمکی ساده. با توجه به این که کمتر از دو هفته به پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده است، به نظر می‌رسد که نیازی به صبر طولانی برای یافتن پاسخ این سوالات نخواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*