برج خلیفه

سفری تصویری به برج خلیفه ، بلندترین آسمان خراش جهان در دبی

اینجا برج خلیفه (Burj Khalifa) است؛ بلندترین سازه و آسمان خراش فعلی دنیا با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع واقع در شهر دوبی (Dubai)، امارت متحده عربی. شاید اولین چیزی که در رابطه با برج خیفه به ذهن عموم مردم می‌رسد، منظره بسیار زیبای آن از طبقه‌های مختلف باشد، اما فقط ارتفاع بسیار بالای این سازه بزرگ نیست که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. اینجا به یکی از سریع‌ترین آسانسورهای جهان نیز مجهز شده که با سرعت 10 متر بر ثانیه شما را به صورت عمودی بالا می‌برد. احتمالا تا این لحظه برج خلیفه را تنها در تصاویر دیده باشید، اما حالا می‌خواهیم نگاهی متفاوت به بخش‌های داخلی و مناظر آن از طبقات مختلف داشته باشیم؛ با گجت نیوز همراه باشید.

شاید بسیاری از گردشگران هنگام سفر به دوبی، به فکر کرایه یک خودرو باشند، اما به خاطر گرمای سوزان این شهر پیشنهاد می‌کنیم به جای آن از خطوط مترو استفاده کنید. مسیر 820 متری از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو تا مرکز خرید دوبی (The Dubai Mall) و ورودی اصلی برج خلیفه نیز تماما به صورت سرپوشیده طراحی شده تا در طول 10 دقیقه‌ای که می‌خواهید وارد برج شوید، گرمای هوا را احساس نکنید. درواقع همه چیز در دوبی برای محافظت شما از گرما طراحی شده است.

گشت و گذار در مرکز خرید دوبی هم بسیار هیجان‌انگیز است. شاید حتی اگر یک روز کامل را در این مرکز بزرگ حضور داشته باشید، باز هم نتوانید به تمام بخش‌های آن سر بزنید. جذابیت‌ها و زیبایی‌های این مرکز خرید به قدری بالاست که احتمالا بدون همراه داشتن نقشه، راه را گم می‌کنید. به‌علاوه آکواریوم و سرسره بزرگی که برای تفریح گردشگران در این فروشگاه تعبیه شده نیز ساعت‌‌ها شما را مشغول خواهد کرد.

برج خلیفه

درست در کنار فروشگاه‌های مواد غذایی، درب ورودی برج خلیفه قرار دارد. اگر گشت و گذار در مرکز خرید دوبی شما را خسته نکرده، می‌توانید با دریافت بلیط وارد برج خلیفه شوید. هرچند هتر است بلیط آن را از پیش تهیه کنید تا غروب دیدنی آفتاب را از دست ندهید.

در این بخش دو بلیط جداگانه فروخته می‌شود که ارزان‌ترین آن، شما را تا طبقه 125 خواهد برد. اینجا محلی شلوغ و بسیار زیباست که شما را مشغول می‌کند. اما شاید بهتر باشد وقت و پول خود را برای بازدید از طیقه 145 و سالن برج خلیفه نگه دارید.

این سالن بسیار خلوت‌تر از طبقه‌های شماره 124 یا 125 است که شاید دلیل آن، محدودیت زمانی افراد باشد. طبق بلیطی که در دستان شما قرار دارد، شما تنها 2 ساعت می‌توانید در این سالن باشید. هرچند هیچ کسی برای چک کردن بلیط سراغ شما نمی‌آید.

کم کم به پایان سفر خود نزدیک می‌شویم و آفتاب غروب می‌کند. زمان بسیار سریع‌تر از چیزی که تصور کنید، می‌گذرد. حال نوبت به تماشای غروب آفتاب رسیده تا یکی از زیباترین پدیده‌های جهان را از بلندترین آسمان خراش دنیا ببینیم. اما برخلاف انتظارمان، غروب آفتاب آنقدرها هم که فکر می‌کنید زیبا نبود. شاید بتوان گفت بعد از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا، زیبایی‌های شهر و خطوط رنگی آن توجه ما را بسیار بیشتر از غروب به خود جلب کرد!

برج خلیفه

در روز، شما بدون توجه به زمان، از بلندترین آسمان خراش دنیا بازدید کرده و زیبایی‌های آن را تماشا می‌کنید. اما هنگامی که هوا تاریک می‌شود، دوبی همانند دنیایی علمی-تخیلی پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ ترکیب سیاهی‌های شن و آبی دریا واقعا فوق‌العاده است!

شاید دوست داشته باشید تا صبح این منظره را تماشا کنید، اما چاره‌ای نیست و سفر ما رو به اتمام است. بعد از خارج شدن از برج خلیفه، آب‌نماهای بسیار زیبای اطراف برج در کنار مجموعه 70 هزار لامپ ال ای دی (LED) می‌تواند برای دقایقی شما را از راه رفتن بازدارد.

برج خلیفه

متاسفانه هیچ چیزی در دوبی ارزان نیست و اگر برای بازدید از برج خلیفه و رفتن به طبقه 125 بلیط رزرو داشته باشید، 55 دلار و اگر همانجا بلیط را تهیه کنید، باید 82 دلار ناقابل پرداخت کنید. برای بازدید از طبقات بالاتر همچون طبقه شماره 148 هم باید با پرداخت 136 دلار، ار قبل بلیط خود را رزرو کنید.

اما آیا واقعا دوبی جای مناسبی برای تفریح است؟ شاید تصاویر عکس های برج خلیفه این موضوع را مشخص کنند:

گالری تصاویر برج خلیفه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*