قابلیت ارسال پیام ویدیویی به آپدیت جدید وایبر اضافه شده است + لینک دانلود

قابلیت ارسال پیام ویدیویی به آپدیت جدید وایبر اضافه شده است + لینک دانلود

اپلیکیشن وایبر (Viber) چند ماهی است که از وعده‌ی روزانه‌ی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران خارج شده است، اما به نظر می‌رسد که اضافه شدن چند قابلیت جدید در آپدیت جدید وایبر می‌تواند بار دیگر کاربران قدیمی این پیام‌رسان محبوب را به سمت آن بکشد و بار دیگر شاهد شلوغ شدن سرورهای وایبر باشیم.

لحظاتی پیش اعلام شده است که آپدیت جدید وایبر به زودی در فروشگاه‌های نرم افزاری آنلاین قرار می‌گیرد و قابلیت‌های جذابی قرار است به این نسخه اضافه شوند. اضافه شدن پشتیبانی از اکستنشن‌های جانبی، قابلیت چت تصویری و ویدیویی و طراحی جدید برای اموجی‌ها، از مهمترین امکاناتی هستند که در نسخه‌ی جدید این پیام‌رسان برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در نظر گرفته شده است.

البته با این که قابلیت چت تصویری می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد، اما با در نظر گرفتن اینکه واتس اپ این قابلیت را حدود یک ماه پیش در اختیار کاربرانش قرار داده و مسنجرهای فیسبوک و کیک نیز از چت تصویری در حالت اسپلیت اسکرین و مکالمه‌ی ویدیویی گروهی پشتیبانی می‌کنند، به نظر می‌رسد که مسئولان وایبر کمی دیر به فکر اضافه کردن این امکان افتاده‌اند.

 چت تصویری در آپدیت جدید وایبر چگونه عمل می‌کند؟

قابلیت ارسال پیام ویدیویی به آپدیت جدید وایبر اضافه شده است + لینک دانلود

در واقع این قابلیت که با نام Instant video messages شناخته می‌شود، به‌ گونه‌ای نیست که شما بتوانید به صورت زنده و همزمان با طرف مقابلتان صحبت کنید و تصویرش را ببینید (مشابه این قابلیت پیش از این هم در اپلیکیشن وایبر وجود داشت). بلکه این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد که کلیپ‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای از خودتان بگیرید و با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. امکان انجام این کار از طریق سوایپ کردن بر روی آیکون ضبط صدا وجود دارد و زمانی که این آیکون به حالت ضبط ویدیو می‌رود، با نگه داشتن انگاشت خود بر روی آن خواهید توانست یک کلیپ حداکثر ۳۰ ثانیه‌ای را ذخیره و ارسال کنید؛ این عملیات کاملا مشابه ارسال صدای ضبط شده از خودتان است و هر زمان که بخواهید، می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ، عملیات ضبط را متوقف کرده و ویدیو را حذف کنید.

با پشتیبانی از اکستنشن‌ها وایبر بیشتر شبیه به تلگرام می‌شود

احتمالا در تلگرام مشاهده کرده‌اید که با تایپ علامت @ و استفاده از عباراتی نظیر pic وgif می‌توانید به جستجو و ارسال این فایل‌ها به طور مستقیم از همان کادر تایپ پیام بپردازید. حالا با اضافه شدن پشتیبانی از اکستنشن‌ها در آپدیت جدید وایبر ، کاربران قادر خواهند بود از خدمات توسعه‌‌دهندگان شخص ثالث برای استفاده از سرویس‌هایی نظیر Giphy ،Wikipedia و TheMovieDB بهره ببرند.

به طور مثال اگر نیاز است که توضیح مختصری نسبت به موضوع خاصی را برای دوستان خود ارسال کنید، کافی است عبارت @wikipedia را تایپ کرده و نام انگلیسی موضوع مورد نظرتان را بعد از آن بنویسید. سپس خلاصه‌ی مورد نظر برایتان ایجاد شده و می‌توانید آن را برای مخاطبانتان ارسال کنید. در حال حاضر تنها سه اکستنشنی که پیش از این عنوان کردیم، قابل استفاده هستند و طی روزهای آینده توسعه‌دهندگان دیگر نیز سرویس‌های خود را برای استفاده در این اپلیکیشن پیام‌رسان عرضه خواهند کرد.

قابلیت ارسال پیام ویدیویی به آپدیت جدید وایبر اضافه شده است + لینک دانلود

ظاهر اموجی‌های داخل وایبر نیز تغییر کرده تا آنها شکل مدرن‌تر و تخت‌تری داشته باشند. گفتنی است که این آپدیت وایبر به طور رایگان و برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید عرضه شده است. کاربران آی او اس با دارا بودن آیفون، آیپاد و آیپد با سیستم عامل آی او اس ۸.۰ و بالاتر و حداقل ۱۱۵ مگابایت فضای خالی بر روی دیوایس خود و کاربران اندروید با دارا بودن اسمارت فون و یا تبلت اندرویدی (ورژن سیستم عامل و فضای خالی مورد نیاز با توجه به نوع دیوایس تغییر می‌کند) می‌توانند این به‌ر‌وزرسانی را از طریق لینک‌های زیر دریافت کنند.

دانلود آپدیت وایبر برای اندروید و آی او اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*