این پهپاد غول پیکر می‌تواند یک انسان را به پرواز دربیاورد!

تماشا کنید: این پهپاد غول پیکر می‌تواند یک انسان را به پرواز دربیاورد!

به راستی پهپادها تا کجا می‌توانند پیش بروند و کاربردهای این پرندگان هوشمند جذاب تا چه سقفی ادامه خواهد داشت؟ یکی از یوتیوبرهای معروف با انتشار کلیپ جدیدی نشان داده است که ما تازه در ابتدای راه توسعه‌ی تکنولوژی به کار رفته در پهپاد هستیم و آینده‌ی بسیار هیجان‌انگیزی پیش روی این گجت‌های دوست داشتنی وجود دارد.

کیسی نایستت (Casey Neistat) که یک یوتیوبر بسیار محبوب، کارگردان و از کارمندان خبرگزاری سی ان ان محسوب می‌شود، به تازگی کلیپی از پهپاد دست‌ساز غول‌پیکری منتشر کرده است که احتمالا تا به حال نمونه‌ای مشابه آن را ندیده باشید. این پهپاد بزرگ به قدری قدرتمند است که می‌تواند یک انسان را از روی سطح زمین بلند کرده و تا چندین متر به هوا ببرد؛ در این نمونه‌ی خاص، آقای نایستت به همراه تخته‌ی اسنو بوردش، محموله‌ی این پهپاد محسوب می‌شوند که در گیف زیر، بلند شدن و صعود آنها به آسمان را مشاهده می‌کنید!

این پهپاد غول پیکر می‌تواند یک انسان را به پرواز دربیاورد!

کیسی نایستت می‌گوید که این پهپاد غول‌پیکر به طور اختصاصی برای این ویدیو طراحی شده است و طراحی و تولید آن در یک دوره‌ی یک ساله اتفاق افتاده است. او پیش از این مدل، به سراغ مدل‌های تجاری موجود در بازار رفته و نتوانسته است نمونه‌ای را پیدا کند که قادر به انجام عملیات مورد نظر او بوده باشد.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این پهپاد غول‌پیکر از ۱۶ موتور چرخان برخوردار است که بر روی ۸ محور ثابت سوار شده‌اند. استفاده از این تعداد موتور قدرتمند با توجه به این که قرار است این گجت بتواند وزن یک انسان معلق در هوا را تحمل کند، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. البته علاوه بر بلند شدن از روی سطح زمین، نایستت ایده‌ی جالب دیگری هم داشته است و آن هم استفاده از این پهپاد به عنوان یک سگ سورتمه است! همان‌طور که در تصویر متحرک زیر می‌بینید، پهپاد قادر است که وزن او را به خوبی تحمل کرده و با سرعت بالایی بر روی برف‌ها به دنبال خود بکشد:

این پهپاد غول پیکر می‌تواند یک انسان را به پرواز دربیاورد!

البته در ویدیوهای قبلی هم آقای نایستت سابقه‌ی چنین حرکاتی را داشته است و او در گذشته از یک ماشین برای کشیدن خود بر روی برف‌ها و اسنو بوردینگ استفاده کرده بود! حالا این پهپاد جایگزین ماشین قبلی شده است و البته جنبه‌ی تکنولوژیک ویدیو را هم بالا برده است. هرچند که بلند کردن کیسی نایستت از روی زمین و نمایی که او از ارتفاع حدودا ۲۵ فوتی (بیش از ۷.۵ متر) به ما می‌دهد، نمونه‌ی قبلی ندارد و بدلکاری بسیار هیجان‌انگیزی است.

در پایان ویدیو نیز مشاهده می‌کنید که نایستت از سامسونگ به دلیل پشتیبانی همه‌جانبه از این طرح و اسپانسرینگ این ویدیو تشکر می‌کند. سامسونگ پیش از این هم سابقه‌ی تبلیغات خلاقانه و میدانی به این شکل را داشته است و حالا هم این دوربین گیر ۳۶۰ (Gear 360) این کمپانی کره‌ای است که در جای جای این ویدیو دیده می‌شود؛ همچنین قرار است که تا ساعاتی دیگر، یک نسخه‌ی ۳۶۰ درجه از این ویدیو که آن هم تمام با استفاده از دوربین‌های سامسونگ ضبط شده است، بر روی یوتیوب قرار بگیرد.

شما عزیزان گجت نیوزی می‌توانید ویدیوی بلند کردن کیسی نایستت از روی زمین و پرواز او بر فراز برف‌های کوهستان توسط این پهپاد عجیب و فضایی را در زیر مشاهده کنید:

 

پشت صحنه‌ی پرواز کیسی نایستت توسط این پهپاد!

در ویدیوی زیر نیز پشت صحنه‌ی ضبط و آماده‌سازی صحنه برای فیلمربرداری این کلیپ قرار داده شده است که دیدن آن هم به طرفداران دنیای پهپادها توصیه می‌شود:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*