شکایت نوکیا از اپل

شکایت نوکیا از اپل بابت نقض حقوق مربوط به 32 پتنت مختلف

در شرایطی که خبر تایید بازگشت کمپانی نوکیا به بازار گوشی های موبایل تایید شده، شاید هیچ چیز به اندازه طرح شکایت از یکی از رقبای قدیمی نتواند توجه کاربران و اصحاب رسانه را به خود جلب کند. هرچند به‌نظر شکایت نوکیا از اپل ریشه در اختلافات قدیمی دارد.

روز گذشته مدیران این کمپانی فنلاندی با طرح شکایت از اپل در دادگاه‌های ناحیه ایالات متحده آمریکا برای منطقه شرق تگزاس، دادگاه منطقه‌ای دوسلدورف، مانهایم و مونیخ آلمان، اهالی کوپرتینو را به نقض قوانین مربوط به پتنت‌ها متهم کردند. طبق ادعای نوکیا، شرکت اپل حقوق مربوط به 32 پتنت مختلف نوکیا در موارد متعددی همچون صفحه نمایش، رابط کاربری، نرم افزار، آنتن، تراشه و تکنولوژی‌های رمزنویسی ویدیویی را نقض کرده است.

به‌نظر یک اختلاف قدیمی، دلیل شکایت نوکیا از اپل است

متاسفانه هیچ اطلاعاتی از جزییات این شکایت در دست نیست و ما دقیقا نمی‌دانیم که اپل، چگونه حقوق مربوط به پتنت‌های شرکت نوکیا را زیر پا گذاشته است. به‌گفته مدیران، در سال 2011 اهالی کوپرتینو مجوز استفاده از “برخی” پتنت‌های شرکت نوکیا را دریافت کرده بودند، اما در سال‌های بعدی توجهی به آنها نداشته و همین موضوع باعث شد تا شاهد شکایت نوکیا از اپل باشیم.

مدیر عامل بخش ثبت اختراع روش‌های کسب و کار نوکیا، ایکا راهناستو (Ilkka Rahnasto)، در بیانه‌ای اعلام کرد:

به‌دنبال توجه ویژه ما به تحقیق و توسعه سیستم‌های نرم افزاری مختلف، نوکیا در توسعه بسیاری از تکنولوژی‌های اساسی و مهم در گوشی های هوشمند امروزی همچون محصولات شرکت اپل دخالت داشته و بعد از گذشت چندین سال تلاش و همکاری با کمپانی‌های مختلف، حال زمان آن رسیده که از حقوق خود دفاع کنیم.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، کمپانی اپل نمی‌تواند مانعی برای تبدیل شدن دوباره نوکیا به محبوب‌ترین تولیدکننده تلفن های همراه باشد. به هر شکل این شکایت روز گذشته در دادگاه مطرح شده و زمان زیادی تا حل آن باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*