لامبورگینی اونتادور اس

لامبورگینی اونتادور اس با قدرت 731 اسب بخار رسما معرفی شد

در دنیایی که بسیاری از خودروهای جدید همراه با موتورهای کوچکتر و کم‌مصرف‌تر پیش روی کاربران قرار می‌گیرند، ابر خودروی لامبورگینی اونتادور اس (Lamborghini Aventador S) با همان موتور معروف V12 و البته قدرتی بیشتر از قبل معرفی شده تا باز هم شاهد هنجارشکنی ایتالیایی‌ها باشیم.

اگرچه نسل قبلی این خودرو یعنی اونتادور هم در سال 2013 لرزه بر اندام اتومبیل‌های الکتریکی و اسپرت بازار می‌انداخت، اما مهندسین لامبورگینی تلاش کرده‌اند تا با افزایش 40 اسب بخاری (30 کیلوواتی) نیروی این خودرو، حداکثر قدرت آن را به 731 اسب بخار برسانند. به‌علاوه اگزوز جدیدی که در لامبورگینی اونتادور اس به کار گرفته شده، 20 درصد سبک‌تر از قبل بوده و صدای بیشتری را با فشار دادن پدال گاز تولید می‌کند. علی‌رغم این تغییرات، هنوز هم شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت (0 تا 62 مایل بر ساعت) این خودرو، 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن، 350 کیلومتر بر ساعت (217 مایل بر ساعت) است.

لامبورگینی اونتادور اس

اما همه چیز در قدرت خلاصه نمی‌شود و شاید اصلی‌ترین تغییرات را بتوان در سیستم‌های داخلی این خودرو مشاهده کرد. به‌عنوان مثال، لامبورگینی اونتادور اس اولین محصول این شرکت ایتالیایی‌ست که به سیستم هدایت چرخ‌های عقبی مجهز شده و می‌تواند در سرعت پایین، آنها را در جهت مخالف چرخ‌های جلویی به حرکت در آورد تا پیش از افزایش سرعت و حرکت دادن آنها در جهت موافق، عملکرد خودرو هنگام دور زدن بهبود یابد. به‌علاوه این سیستم می‌تواند پایداری بیشتر خودرو را با افزایش سرعت حفظ کند. سیستم تعلیق جدید در کنار کمک‌فنر‌های تنظیم‌پذیر نیز امکان تنظیم ارتفاع خودرو با فشردن تنها یک کلید را فراهم می‌کند.

لامبورگینی اونتادور اس

شاید بتوان یکی از تغییرات مهم در نسل جدید اونتادور را استفاده از سامانه چهار چرخ متحرک 4WD به جای سامانه قبلی AWD در نظر گرفت که به‌واسطه آن، نیروی گشتاور کمتری به چرخ‌های جلویی فرستاده می‌شود. به‌گفته لامبورگینی، وجود این سامانه جدید باعث می‌شود تا مانورپذیری خودرو بهبود یابد. اما اگر کاربران قصد انجام حرکات نمایشی یا کارهای خطرناک با اتومبیل گران‌قیمت خود را دارند، بهتر است حالت کورسا را فعال کنند تا گشتاور جداگانه بیشتری در اختیار هر کدام از محورها قرار گرفته و توانایی کنترل خودرو افزایش پیدا کند.

لامبورگینی اونتادور اس

با عبور از سیستم تعلیق و موتور، به چرخ‌های مخصوص Pirelli P Zero در کنار ترمزهای کربن-سرامیکی لامبورگینی اونتادور اس می‌رسیم که می‌توانند خودرو را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در مسافت کوتاه 31 متر (102 فوت) متوقف کنند.

احتمالا شما هم تا اینجا متوجه شباهت بسیار اونتادور اس با نسخه اصلی آن شده باشید. اما مهندسین تلاش کرده‌اند تا بیش از چهره ظاهری، سیستم‌های داخلی خودرو را تقویت کنند. هرچند طراحی جدید دماغه و شکاف‌های بلندتر، هوای بیشتری را در سرعت‌های بالاتر وارد رادیاتورها می‌کند. داکت‌های قرار گرفته در قسمت‌های کناری سپر جلو نیز در خروج بهتر جریان هوا تاثیر بسزایی دارند.

لامبورگینی اونتادور اس

وجود باله‌های بیشتر در دیفیوزر بزرگتر نسل جدید اونتادور در تعامل با بالچه عقبی، باعث کاهش ضریب درگ و نهایتا کاهش نیروی رو به پایین در محور عقبی خودرو می‌شود. به بیان ساده‌تر، حالا عملکرد آیرودینامیکی و نیروی رو به پایین خودرو در محور جلویی تا 130 درصد و در محور عقبی تا 50 درصد بهبود پیدا کرده که می‌تواند پایداری بیشتر خودرو در سرعت‌های بالاتر همچون 350 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد.

در آینده نزدیک، فروش لامبورگینی اونتادور اس با قیمت 421 هزار و 350 دلار آغاز خواهد شد.

گالری عکس های لامبورگینی اونتادور اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*