گزارش ثبت پتنت های جدید اپل ؛ بلندگوهای باریک‌‌تر و نمایشگر پارچه ای

گزارش ثبت پتنت های جدید اپل ؛ بلندگوهای باریک‌‌تر و نمایشگر پارچه ای

به تازگی گزارش دیگری از ثبت پتنت های جدید توسط اپل منتشر شده است که از دو فناوری ابتکاری جدید پرده‌برداری کرده است. هر جفت این پتنت ها به نظر عملیاتی می رسند و حتی احتمال به‌کار‌گیری آنها در محصولات بعدی اپل نظیر نسل جدید آیفون، آیپد و مک بوک های این برند کوپرتینویی وجود دارد.

اولین پتنت که با شماره‌ی 9،525،943 در اداره‌ی ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) به ثبت رسیده است، در سال ۲۰۱۴ توسط اپل درخواست شده بوده و امروز به نام آنها در این پایگاه ثبت شده است. این پتنت با نام کامل «سیستم صوتی مبتنی بر پنل فعال‌ شده‌ی مکانیکی» (Mechanically actuated panel acoustic system) معرفی شده و حکایت از طراحی اسپیکرهای باریک‌تری دارد که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش ضخامت آیفون‌های اپل شود.

این تکنولوژی ابتکاری به اپل اجازه می‌دهد که قابلیت پخش صدای با جزییات بالا را بدون نیاز به میکرو درایورها بر روی دیوایس‌های خود تعبیه کند. این موضوع باعث می‌شود که صرفه‌جویی قابل توجهی در اشغال فضای داخلی آیفون های اپل انجام شود و علاوه بر اینکه باعث باریک‌ شدن ساختار طراحی این اسمارت فون ها خواهد شد، می‌تواند دست اپل را برای قرار دادن قابلیت‌های سخت افزاری دیگر در گوشی های هوشمند خود باز بگذارد؛ در حال حاضر تکنولوژی مشابه این پتنت در مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو به کار رفته که البته اپل در آن محصول از میکرو درایورها نیز در کنار آنها استفاده کرده است.

گزارش ثبت پتنت های جدید اپل ؛ بلندگوهای باریک‌‌تر و نمایشگر پارچه ای

در این طراحی، ساب‌پنل‌های کوچکی توسط فریم‌های پشتیبان به قسمت‌های مختلف تقسیم شده‌اند تا هرکدام بتوانند یک فرکانس تشدید شده‌ی متفاوت را داشته باشند. موتورهای سیم پیچ صدا به همراه آهنرباهای مغناطیسی نیز حرکت لازم برای تولید امواج صدا را تولید می‌کنند. اگر اپل این فناوری را در آیفون‌های نسل آینده‌ی خود (آیفون 8) به کار بگیرد، فضای مناسبی فراهم می‌شود که این کمپانی بتواند از باتری‌های بزرگتری برای تولید اسمارت فون جدید خود استفاده کند و این مطمئنا باب میل تعداد زیادی از کاربران آیفون خواهد بود.

پتنت دوم اپل از یک نمایشگر بافته شده حکایت دارد

به یک پتنت دیگر نیز در این گزارش پرداخته شده که با شماره‌ی 9،521،885 در پایگاه USPTO به ثبت رسیده است. این پتنت مربوط به تکنولوژی های ساخت نمایشگر می‌شود و یک نمایشگر «بافته شده» را معرفی می‌کند. از متود جالبی در این پتنت رونمایی شده که به الیاف انتقال‌دهنده‌ی نور اجازه می‌دهد که داخل جنسی مشابه پارچه، بافته شوند. این فناوری در نهایت به اپل امکان می‌دهد که نمایشگر قابل انعطافی را در محصولات پوشیدنی خود نظیر اپل واچ به کار بگیرد؛ نمایشگری که مکمل نمایشگر اصلی خواهد بود و قابلیت پیچیده شدن به دور مچ دست کاربران را خواهد داشت.

گزارش ثبت پتنت های جدید اپل ؛ بلندگوهای باریک‌‌تر و نمایشگر پارچه ای

نمایشگر پارچه‌ای داخل معرفی شده در پتنت، امکان این را خواهد داشت که از یک دیوایس الکترونیکی میزبانی کند و حتی ممکن است که کمپانی اپل از آن برای تولید دست‌بندهای هوشمند و یا دیگر گجت‌های پوشیدنی بهره بگیرد. شما عزیزان گجت نیوزی در گالری تصاویر زیر می‌توانید تمام اسناد منتشر شده به همراه پتنت های جدید اپل را مشاهده کنید:

گزارش ثبت پتنت های جدید اپل ؛ بلندگوهای باریک‌‌تر و نمایشگر پارچه ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*