17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

با 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل آشنا شوید

گوگل؛ دومین برند ارزشمند جهان، هرچند به تازگی وارد بازار تولید سخت افزار نیز شده است، اما به راستی به جز موتور جستجوگر و پلتفرم اندروید آن، با چند سرویس دیگر این شرکت آشنایی دارید؟ در همین راستا ما را در ادامه همراه کنید تا 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل را مرور کنیم.

گوگل کیپ (Google Keep)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

گوگل کیپ یکی از بهترین برنامه‌های یادداشت برداری پلتفرم اندروید محسوب می‌شود. توسط این نرم افزار شما قادرید یادداشت‌های کوچک و لیست کارهایتان را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید به یادداشت‌های خود صدا و ویدیو نیز اضافه کنید. تنظیم کردن یادآوری نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار می‌باشد. این برنامه به حساب گوگل شما متصل شده و داده‌ها را بین دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی می‌کند.گوگل کیپ به خوبی با دیگر سرویس‌های گوگل یکپارچه شده است و همین عامل مزیت رقابتی آن نسبت به سرویس‌های مشابه دیگر است. از گوگل کیپ که امکان دسترسی به یادداشت‌ها را از طریق هر گجت متصل به اینترنت و مرورگر را فراهم می‌کند، می‌توان به عنوان رقیب جدید سرویس وان درایو مایکروسافت یاد کرد که البته از قابلیت‌های به مراتب محدودتری برخوردار است.

گوگل تایمر (Google Timer)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

موتور جستجوگر گوگل می‌تواند به عنوان یک تایمر نیز ایفای نقش کند. عملکرد این تایم به گونه‌ای است که وقتی شما جمله‌ای مثل set a timer for 5 minutes را جستجو می‌کنید، موتور جستجوی گوگل شروع به شمارش می‌کند. البته ناگفته نماند که این قابلیت چندی پیش از دسترس کاربران خارج شد، با این حال به تازگی با درخواست مجدد کاربران آن به لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل اضافه شد. شما می‌توانید با وارد کردن زمان مورد نظر + عبارت timer در گوگل، تایمری تنظیم کنید که پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده به شما هشدار می‌دهد.

گوگل اسکای (Google Sky)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

شاید تاکنون نام سرویس‌های گوگل مپ یا گوگل ارث را شنیده باشید. هر دو سرویس مذکور صرفا به ارائه نقشه و یا اطلاعات پیرامون کره زمین می‌پردازند، با این حال سرویس بعدی که در نظر داریم در لیست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل معرفی کنیم، به دانش آموزان و دانشجویان برای شناخت اجسام آسمانی کمک می‌کند. گوگل اسکای که از طریق این لینک قابل دسترس است، به کاربران گوگل ارث امکان می‌دهد تا به مسافرت‌های مجازی در هر نقطه‌ای از کهکشان بروند. تصاویر این سرویس از طریق ماهواره‌های SDSS، NASA و تلسکوپ فضایی Hobble گردآوری شده و به صورت سه بعدی در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. این ابزار حرکت‌های سیاره‌ها را نمایش می‌دهد و کم و یا زیاد شدن نور برخی از ستاره‌ها را به کاربران نشان می‌دهد.

گوگل انگرام (Google Ngram)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

این ابزار امکان جست‌وجو در میان پرطرفدارترین کلمات به کار رفته در کتاب‌های گردآوری شده در کتابخانه مجازی گوگل را فراهم می‌کند. قابلیت دیگر این سرویس امکان جستجوی و تعداد تکرار هر عبارت در متن کتاب‌های لاتین 500 سال اخیر است. علاوه بر این می‌توان در یک بازه زمانی مشخص، در رابطه با یک جمله خاص و یا عبارت مشخص در طول سخنرانی‌های افراد مطرح جهان نیز تحقیق کرد. نتایج تمام جستجوها بر اساس یک نمودار ارائه خواهند شد از این رو تا دیر نشده برای استفاده از آن به این صفحه مراجعه کنید.

گوگل ترندز (Google Trends)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

با استفاده از Google Trends می‌توانیم نگاهی به روند داغ‌ترین جستجوها در سطح جهانی بپردازید و با استفاده از مرور بر اساس تاریخ یا جستجوهای برتر در دسته بندی‌های مختلف پر جستجو ترین کلمات را حتی بر اساس آی‌پی هر کشور مشاهده کنید (البته توصیه نمی‌کنیم که نگاهی به کلمات ترندز کاربران ایرانی داشته باشید). علاوه بر این گوگل ترندز کلیه سوالات شما را در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشورهای مختلف، شهرهای مختلف پاسخ می‌دهد و به شما آنالیز بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی می‌دهد. جدا از مسائل سرگرم‌کننده‌ی این سرویس، طراحان و مدیران وب‌سایت‌ها نیز می‌توانند کلمات ترندز را در این سرویس مشاهده و برای بهینه سازی وب‌سایت‌های خود برای کاهش رنک در موتور جستجوی گوگل از آن‌ها استفاده کنند.

 

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

دیگر سرویس گوگل که حقیقتا نامی برای آن پیدا نکردیم، برای آن دسته از افرادی مفید است که شیوه تلفظ صحیح عددهای چند رقمی به زبان انگلیسی را بلد نیستند. برای رفع این معضل شاید جالب باشد که بدانید تنها کافیست به عنوان مثال عدد 25621 را در موتور جستجوگر گوگل تایپ کرده و سپس در انتهای آن عبارت =english را قرار دهید.

گوگل منوال (Google Manual)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

Google Manual یا همان قابلیت تشخیص دستخط دیگر کاندیدای فهرست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل شاید برای ما فارسی زبانان باشد. با بهره‌گیری از این قابلیت دیگر نیاز به تایپ دقیق کلمات در سرویس مترجم گوگل نیست، زیرا علاوه بر بیان صوتی آن می‌توانید شکل سمبلیک حروف را در کادر مورد نظر ترسیم کنید. ناگفته نماند که این قابلیت تنها برای تعداد معدودی از زبان‌های زنده دنیا در مترجم گوگل قابل دسترس بوده و برای بهره گیری از آن نیز همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود، تنها کافیست در قسمت جمله اولیه آیکون قلم را وارد کنید تا باکسی برای ترسیم حروف پدیدار شود.

گوگل اسکالر (google scholar)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

گوگل اسکالر یکی از ابزارهای پژوهشی گوگل جهت جستجوی مقالات تخصصی از بین صفحات مجموعه مجلات و پایگاه‌های علمی مختلف و البته با رعایت کلیه ملاحظات قانونی نشریات معتبر دنیاست. شما می‌توانید جهت نوشتن مقاله یا مطالعه مقالات دیگران از این منبع عظیم استفاده کنید.

گوگل فونت (Google fonts)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

این سرویس بدون شک یکی از بهترین‌های فهرست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل است، زیرا امکاناتی را در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت قرار داده که به دنبال استفاده از فونت‌های غیر متعارف در طراحی پروژه‌های خود هستند. گوگل فونت به شما این امکان را می‌دهد تا شما به آسانی تکنیک‌های فونت CSS را پیاده سازی کنید. فونت‌های گوگل کاملا رایگان بوده و در طی چند دقیقه قابل اجرا می‌باشند. هم اکنون 629 فونت در این ابزار وجود دارد. این فونت‌ها را می‌توان بر اساس ضخامت، شیب، عرض فیلتر کرد.

پروژه گوگل آرت (Google Art Project)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

با استفاده از این سرویس می‌توانید به موزه‌های سراسر جهان سفر کرده و شاهکارهای هنری را با زوم و کیفیت بسیار بالا در مرورگر خود تماشا کنید. البته توجه داشته باشید که برای استفاده حداکثری از این قابلیت بایستی به اینترنت پهن باند سرعت بالا دسترسی داشته باشید.

Google Think Insights

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

یک ابزار مفید برای کارآفرینان و متخصصان صنعت محسوب می‌شود. در این ابزار مطالعات موردی، یافته‌های جدید و راهنمایی‌های زیادی برای رشد تجارت وجود دارد. علاوه بر این Google Think Insights سرویسی برای حداکثر کردن بازدید وب‌سایت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود. در این سرویس، کاربران امکان دسترسی به یافته‌های جدید و بررسی‌هایی تخصصی مختلف را در زمینه‌های مختلف در اختیار دارند. از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به ارائه آموزش‌هایی بهینه سازی وب‌سایت تجاری برای سازگاری برای انواع مرورگرها و پلتفرم‌ها است.

گوگل اکسپرس (Google Express)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

در ادامه فهرست 17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل قصد داریم شما را با Google Express آشنا کنیم. گوگل اکسپرس خدماتی به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول خاص در اینترنت را بیابد. علاوه بر این کاربران شهرهای بزرگ ایالات متحده همچون سان فرانسیسکو، بوستون، واشینگتن و شیکاگو می‌توانند از طریق این سرویس می‌توانند از خوار و بار روزانه همچون میوه و تره‌بار گرفته تا لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش داده و به رایگان تحویل بگیرند.

موتور جستجوی صوتی گوگل (Google Sound Search)

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

موتور جستجوی صوتی گوگل بهترین راه پیدا کردن آهنگ‌های موردعلاقه، شناسایی موزیک‌های در حال پخش و هم‌خوانی با آن‌هاست. این سرویس پس از شناسایی موزیک، متن آن را نیز به شما نمایش می‌دهد تا بتوانید با آهنگی هم‌خوانی کنید. شیوه کار این سرویس همچون اپلیکیشن معروف شازم (Shazam) بوده است. موتور جستجوی صوتی گوگل پس از شناسایی آهنگ مورد نظر می‌تواند لینک دانلود و یا شنیدن آنلاین را از گوگل پلی ارائه کند.

سرویس پخش صدای حیوانات

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

شما می‌توانید با جست‌وجوی عبارت animal noises به معنای صدای حیوانات، به تصاویر حیوانات، نام‌هایشان و نمونه‌ای از صدایی که تولید می‌کنند در موتور جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می‌توان با تایپ عبارتی مانند What a dog says نمونه‌ای از صدای سگ را شنید. در حال حاضر صدای 19 حیوان از قبیل زرافه، میمون، گربه، شیر، گوزن، جغد، خوک، گاو، اردک، فیل، اسب، راکون، نهنگ سرکمانی، نهنگ گوژپشت، گرگ، گوسفند، خروس، ببر و بوقلمون در این سرویس وجود دارد.

کیبورد Gboard

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

کیبورد Gboard گوگل شباهت بسیار زیادی به صفحه کلید پیش‌فرض اپل دارد و به‌جز لوگوی گوگل در بالا و سمت چپ، نمی‌توان به‌راحتی تفاوت بین آن‌ها را متوجه شد؛ اما همین لوگو به‌عنوان مشخصه اصلی Gboard شناخته می‌شود. این کیبورد در حقیقت یک موتور جستجوی داخلی داشته که با لوگوی گوگل نمایش داده می‌شود به طوری که می‌توانید هرچه می‌خواهید در این بخش تایپ کنید، پیشنهاد دریافت نمایید و به گشت و گذار در نتایج بپردازید. از دیگر ویژگی‌های کیبورد Gboard می‌توان به جست‌ و جوی لینک‌ها، چسباندن خودکار متن و استفاده از اموجی‌های متحرک اشاره کرد.

گوگل سایت (Google Sites)

با سرویس Google Sites یک سایت واقعی به‌صورت کاملا رایگان بسازید و مدیریت آن را بدون حتی یک خط برنامه‌نویسی انجام دهید. هر فردی می‌تواند با نام کاربری و پسورد یکی از سرویس‌های گوگل خود در عرض چند دقیقه، یک سایت در حد متوسط را با حجم آپلود 10 گیگابایت و پهنای باند نامحدود راه‌اندازی کند.

اپلیکیشن Google’s One Today

17 سرویس مفید کمتر شناخته شده گوگل

اگر اهل کار خیر و کمک به مؤسسات و خیریه‌ها هستید، بدون شک اپلیکیشن Google’s One Today به کارتان خواهد آمد. این برنامه در واقع بسته به موقعیت جغرافیایی شما، نزدیک‌ترین خیریه را با توضیحی مختصر پیرامون آن معرفی کرده و راه‌های کمک به آن را هم ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. “البته توصیه نمی‌کنیم که نگاهی به کلمات ترندز کاربران ایرانی داشته باشید”

    البته لازمه که بگم این بخش اصلا ایران نداره!