شهر معدنی زیرزمینی کوبر پدی

شهر معدنی زیرزمینی کوبر پدی ، مکانی دور افتاده و شگفت انگیز در استرالیا

کوبر پدی (Coober Pedy) نام یک شهر عجیب و غریب و کاملا متفاوت در خاک استرالیا است. این شهر به هیچ عنوان شبیه به ساختمان‌هایی اندک همراه با تپه‌هایی پوشیده از غبار و احاطه شده توسط یک کویر سوخته در انتهای یک بزرگراه نیست. نام این شهر معدنی زیرزمینی برگرفته از عبارت بومی «یک مرد سفیدپوست در گودال» است که کاملا متناسب با این شهر معدنی انتخاب شده است؛ چرا که نیمی از 3.500 ساکن آن در زیر زمین زندگی می‌کنند. خانه‌ها، رستوران‌ها و حتی اتاق اعتراف به گناه کلیسای آن نیز در زیر زمین دایر هستند.

یک عکاس خوش ذوق به نام تامارا مرینو (Tamara Merino) به بازدید از این شهر پرداخته و تلاش کرده تا با لنز دوربین خود، کوبر پدی را با شکلی متفاوت به جهانیان معرفی کند. وی می‌گوید:

در نگاه اول، اینجا هیچگاه شبیه به یک شهر متروکه نیست. در واقع اینجا فرهنگ زیرزمینی حکم فرما است.

شهر معدنی زیرزمینی کوبر پدی

شهر زیرزمینی کوبر پدی واقع شده در استرالیا به عنوان پایتخت اوپال جهان شناخته شده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 70 درصد از سنگ‌های جهان، از این منطقه استخراج می‌شود. گفته می‌شود که برای نخستین بار، یک پسر نوجوان در سال 1915 در این منطقه طلا یافته است. دو سال پس از آن، راه آهن سراسری امواجی از مردمان به دنبال ثروت را به این نقطه از کره خاکی آورد. ویرانی و درجه حرارت سوزانی که بعضی از روزها در طول تابستان حتی به 80 درجه سلسیوس هم می‌رسد، منجر به آن شده تا مردمان این ناحیه برای فرار از گرما، خانه‌های خود را در داخل زمین حفاری کنند. هرچند در همان زمان بسیاری از افراد مهاجرت کرده طاقت گرما را نیاورده و از آنجا نقل مکان کردند، اما همچنان مردمان جسور و دلیری در آنجا زندگی می‌کنند که با فروش سنگ‌های گران قیمت و جواهرات این ناحیه به کارگزاران بزرگ استرالیا و سراسر جهان، امرار معاش می‌کنند.

شهر معدنی زیرزمینی کوبر پدی

تامارا مرینو خیلی اتفاقی با کوبر پدی آشنا شده است

گفته می‌شود که شهر کوبر پدی در فاصله‌ی 844 کیلومتری شمال آدلاید، در جنوب استرالیا واقع شده است. مرینو زمانی که در سال گذشته در حال گذر از این منطقه بود، خیلی اتفاقی و به لطف پنچر شدن لاستیک اتومبیلش با این مکان آشنا شد. او که با نامزدش همراه بود، تصمیم گرفت که در آن اطراف بماند و پس از 5 روز بود که یک خانواده، آن‌ها را به اقامت در منزلشان که 15 متر از سطح زمین پایین‌تر بود دعوت کردند. مرینو پس از این آشنایی اتفاقی، به قدری شیفته‌ی این شهر زیرزمینی می‌شود  که تصمیم می‌گیرد دو هفته در آنجا اقامت داشته باشد. جالب اینجاست که او ماه مارس گذشته نیز یک بار دیگر به این منطقه سفر کرد.

شهر معدنی زیرزمینی کوبر پدی

ژنراتورها و پنل های خورشیدی قدرت برق مورد نیاز این شهر شگفت انگیز را تامین می‌کنند. از ستون‌های تو خالی سر به بیرون برده، به منظور تهویه هوای داخل منازل این شهر استفاده می‌شود و هوای آنجا نیز کاملا بهاری است. همانطور که گفته شد، اکثر مردم زندگی خودشان را از راه حفر معادن می‌چرخانند و برخی نیز با میزبانی از توریست ها به نوعی درآمدزایی می‌کنند. اما جالب است بدانید که تا به حال قسمت‌هایی از فیلم مکس دیوانه ( Mad Max) و البته یک قسمت از مجموعه تخته گاز (Top Gear) نیز در این منطقه ضبط شده است. اگرچه کوبر پدی دارا یک جامعه منسجم است، اما مردمان این ناحیه همواره آرام هستند و اغلب به تنهایی در خانه‌هایشان زندگی می‌کنند. مرینو می‌گوید که او فردی را دیده که سالیانیست تنهایی زندگی می‌کند و هیچ صدایی را به جز اکوی صدای برگشته از دیوارهای خود نشنیده است. برای او، این سبک زندگی آزادی مطلق بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*