بررسی تخصصی تبلت گوگل نکسوس 7

همانطور که اطلاع دارید شرکت گوگل تبلت نکسوس 7 را در کنفرانس Google IO رسما معرفی کرد و با توجه به امکانات و قیمت بسیار خوب ، این تبلت به سرعت جایگاه خوبی در بازار پیداکرد تا جایی که در همان روز های ابتدایی عرضه این تبلت به بازار تمامی موجودی تبلت گوگل نکسوس 7 خریداری شد و تا مدتی خریداران مجبور بودند تا برای دریافت سفارش خود چند روز صبر کنند.امروز با باررسی تخصصی تبلت Google Nexus 7 در خدمت شما هستیم.

این تبلت فوق العاده که با قیمت ۱۹۹ دلار ( برای مدل ۸ گیگابایتی ) وارد بازار شد و دارای کیفیت بسیار بالایی میباشد.صفحه نمایش IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و تکنولوژی جدید TruVivid شرکت ایسوس، تجربه ای فوق العاده در نمایش به همراه رنگ های زنده و واقعی را به کاربر منتقل میکند.در اولین تبلت گوگل از پردازنده ۴ هسته ای تگرا ۳ شرکت انویدیا استفاده شده است که دارای گرافیک ۱۲ هسته ای میباشد و میتواند لحظاتی وصف ناشدنی را در سرگرمی برایتان خلق کند.گوگل برای اینکه بتواند قیمت محصول خود را پایین نگه دارد، تمامی بخش ها و قابلیت های غیر ضروری را در این تبلت حذف کرده است. این تبلت تنها دارای یک درگاه Micro USB و یک audio jack میباشد و خبری از قابلیت اتصال ۳G و یا دوربین پشت نمیباشد.تبلت نکسوس هفت گوگل در ۲ مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی با قیمت های ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار وارد بازار شده و خریداران نکسوس ۷ همچنین ۲۵ دلار اعتبار برای خرید در Google Play دریافت خواهند کرد.
 

جدول مشخصات فنی Google Nexus 7 :

ابعاد ۱۹۸.۵ در ۱۲۰ در ۱۰.۴۵ میلیمتر
وزن 420 گرم
نوع صفحه نمایش ۷ اینچی پنل IPS
رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰
سیستم عامل اندروید ۴.۱ ( لوبیای ژله ای )
پردازنده ۴ هسته ای تگرا ۳ ۱.۳GHz و گرافیک ۱۲ هسته ای
رم یک گیگابایت
دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسل
اتصال وایرلس وای فای، بلوتوث ، NFC
باطری مناسب برای ۸ ساعت پخش فایل های HD یا ۱۰ ساعت مطالعه، ۱۰ ساعت گردش در وب، ۳۰۰ ساعت Standby

جعبه گشایی :

اگر میخواهید بدانید چه چیزهایی داخل جعبه نکسوس ۷ میباشد میتوانید تصاویر گالری زیر را چک کنید.

{photo}91/06/06/unbox{/photo}

نمای ظاهری تبلت نکسوس 7 :

{photo}91/06/06/handson{/photo}

صفحه نمایش IPS :

یکی از برگ های برنده این تبلت صفحه نمایش آن میباشد و مسلما این موضوع نتیجه تلاش و اهمیت بالایی بوده است که گوگل به اولین تبلت خود داده است. نکسوس ۷ دارای صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل از نوع IPS میباشد که با شیشه ضد خش Corning FIT محافظت میشود.
برای تست صفحه نمایش فایل ویدیویی با کیفیت بالا بر روی هر دو تبلت نکسوس ۷ و آیپد جدید پخش شده است که کیفت نمایش در هر دو تبلت مشابه اعلام شده است.

سیستم عامل اندروید ۴.۱ یا لوبیای ژله ای :

اندروید ۴.۱ یا لوبیای ژله ای، آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید میباشد که در روز اول کنفرانس Google I/O رونمایی شد. بطور خلاصه، آخرین نسخه اندروید ۴.۱ بسیار سریع و روان تر از نسخه های قبلی آن میباشد که تجربه متفاوتی را در استفاده از سرویس جستجو یا تایپ صوتی آفلاین به کاربر میدهد.
گوگل همچنین در مورد عملکرد تاچ توضیح میدهد که زمانی که شما یک بخش را برای اجرا لمس میکنید، سرعت پاسخ دهی و اجرای درخواست شما فوق العاده بالا میباشد. موضوعی که اندروید قبلا در این بخش عملکرد خوبی نداشته است و همیشه iOS و ویندوز فون سریع تر بوده اند، اما بنظر میرسد در آخرین نسخه این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده باشد.

اپلیکشن :

کیبورد : گوگل در آخرین نسخه اندروید تغییرات قابل توجهی را در بخش کیبورد بوجود آورده است که از تکنولوژی پیش بینی جدیدی بهره میرد و با توجه به متنی که شما در حال تایپ هستید، کیبورد کلمات بعدی که احتمالا آنها را تایپ خواهید کرد را حدس میزند و به شما پیشنهاد میدهد تا سرعت تایپ شما را بالاتر ببرد.

مرورگر : نکسوس ۷ رسما اولین تبلتی خواهد بود که همراه با مرورگر اندروید گوگل کروم به عنوان پیش فرض عرضه میشود و در بنچ مارک ها دارای بالاترین عملکرد در بخش Javascript بوده است. سرعت بازگردن صفحات در کروم اندروید بسیار بالا و رابط کاربری آن بسیار زنده میباشد که البته تا حدودی هم شبیه به مرورگر قبلی میباشد که از آن بر روی اندروید به عنوان پیش فرض استفاده میشد.

اسکایپ : در تست هایی که در تماس های ویدیویی از طریق این تبلت انجام شده است کیفیت صدا و تصویر بسیار خوب و قابل قبول اعلام شده است. البته رابطه کاربری هنوز میتواند بهتر باشد به عنوان مثال در زمانی که با دوستتان در حال صحبت میباشد و بخواهید متنی را تایپ کنید کل صفحه با بخش پیام ها پوشیده میشود و دیگر تصویر طرف مقابل به نمایش در نمی آید.

آفیس : نکسوس ۷ به عنوان پیش فرض دارای یک اپلیکشن میباشد که به شما اجازه میدهد تا فایل های آفیس را باز کنید، اما امکان ویرایش را نخواهید داشت که با نصب OfficeSuite Pro 6 میتوانید دسترسی کامل به فایل ها و ویرایش نیز داشته باشید.

فیسبوک : ورژن فعلی اپلیکشن فیسبوک برای اندروید آنچنان فوق العاده نمیباشد بخصوص زمانی که شما بخواهید از آن بر روی صفحات نمایش بزرگ استفاده کنید. ضمن اینکه سرعت پایین آن نیز دیگر ایرادی است که باید امیدوار بود در آینده برطرف شود.

سرگرمی :

مجلات : هرچند برای ایرانیان استفاده از گوگل پلی تقریبا غیر ممکن میباشد اما با این حال مجلات نیز به گوگل پلی اضافه گردیده اند. اپلیکشنی که برای بازکردن مجلات وجود دارد بسیار عالی امکان خواندن را برای کاربر فراهم میکند.

گوگل Currents: گوگل Currents اپلیکشن خبررسانی میباشد که گوگل آن را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد و با استفاده از آن میتوانید به منابع متنوع خبری دسترسی پیدا کنید. گوگل Currents در واقع فید خبرها را دریافت و آن را به شکل یک مجله به شما نمایش میدهد. در جریان کنفرانس گوگل I/O اعلام شد که امکان ترجمه مطالب در داخل گوگل Currents فراهم شده و به نظر میرسد این بخش بخوبی کار میکند. بدون شک مطالب ترجمه شده بدون ایراد نمیباشد اما آن اندازه قابل درک است که بتوانید مفهوم خبر را درک کنید. در حال حاضر امکان ترجمه به ۲۸ زبان وجود دارد که متاسفانه زبان فارسی در بین آنها نمی باشد، اما گوگل قول داده است تا بزودی زبان های بیشتری را پشتیبانی کند.
پخش ویدیو : پخش ویدیو کلیپ و یا فیلم بر روی نکسوس ۷ با توجه به پنل IPS و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ آن بسیار لذت بخش و متفاوت میباشد و در تست ها و مقایسه های خلاصه و سریعی که انجام شده است تفاوت کیفیتی در پخش و نمایش با تبلت های آیپد جدید یا ترانسفورمر TF700 دیده نمیشود.

اسپیکر ها : برای درک بهتر کیفیت اسپیکر ها نیز بهترین راه مقایسه با آیپد جدید بوده است که کیفت صدا تقریبا برابر و خوب اعلام شده است هرچند که آیپد مقدار کمی قدرت بیشتری داشته است.

بازی کردن : همانطور که در بنچ مارک ها مشخص میباشد تبلت نکسوس ۷ بعد از تبلت ایسوس Transformer Pad Infinity دارای تگرا ۳ با قدرت بالا میباشد که نتیجه آن کیفیت بالای نمایش و اجرای بازی های ۳ بعدی میباشد. در آزمایشات و تست هایی که انجام شده است نیز عملکرد نکسوس ۷ بسیار خوب ارزیابی شده است.

عملکرد سیستم :

با توجه به قیمت ۱۹۹ دلار کاملا طبیعی است که کنجکاو باشید بدانید عملکرد تبلت نکسوس ۷ به چه صورت میباشد. در تست ها و آزمایشاتی که قبلا انجام شده است به عنوان مثال گلکسی تب ۸.۹ عملکردی نسبتا خوب داشته است یا تبلت کیندل فایر نسبتا ضعیف ظاهر شده است اما ظاهرا نکسوس ۷ عملکردی متفاوت داشته است و با توجه به سایزش بسیار قدرتمند ظاهر شده بگونه ای که شاید بتواند دید افراد را به تبلت های ۷ اینچی تغییر دهد.

تست SunSpider Javascript performance : بطور خلاصه میتوان عنوان کرد که جاوااسکریپ مسئول اجرای اسکریپ ها در داخل صفحات وب میباشد.

 

گراف بالا بسیار جالب میباشد، جدا از اینکه نکسوس ۷ ارزان ترین تبلت تگرا ۳ تا به امروز میباشد بالاترین امتیاز را در این بخش به خود اختصاص میدهد حتی بالاتر از ایسوس TF700 یا آیپد جدید. البته این موفقیت را تا حدود زیادی مدیون آخرین نسخه اندروید یعنی لوبیای ژله ای است.

تست Nenamark 2 graphics : بطور کلی Nenamark 2 نشان میدهد که چیپ تگرا ۳ زمانی که با دیگر تبلت های بازار مقایسه میشود عملکردی فوق العاده از خود نشان میدهد بدون شک ترانسفورمر پد TF700 در این بخش بهترین عملکرد را داشته است اما عملکرد سایر مدل ها و بخصوص نکسوس ۷ در تصویر زیر به درستی نشان داده شده است. نکسوس ۷ در این بخش تقریبا ۳ برابر سریع تر از تبلت گالکسی ۸.۹ میباشد.

 

بنچ مارک و اورکلاک نکسوس 7 گوگل :

تبلت نکسوس ۷ گوگل دارای پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی تگرا ۳ انویدیاست. طبیعتا بعضی از اعضای XDA علاقمند به تحت فشار قرار دادن پردازنده این تبلت برای بالابردن بازدهی آن بوده اند و توانستند آن را تا ۱.۶۴ گیگاهرتز اجرا کنند. هنگامی که تست بنچ مارک Quadrant برروی این تبلت انجام شد، اورکلاک نکسوس ۷ امتیازی بیش از ۷۱۰۰ را به ثبت رساند. این کار با استفاده Trinity kernel انجام شد که نتایج این بنچ مارک را درتصاویر زیر مشاهده می کنید.

باطری :

بر اساس توضیحات ایسوس، نکسوس ۷ دارای عمر باطری ۹.۵ ساعت میباشد و همچنین براساس توضیحات انویدیا باطری این تبلت برای ۸ ساعت پخش فایل های HD مناسب خواهد بود. با یک بار شارژکردن این تبلت میتوانید برای ۱۰ ساعت مطالعه کنید یا همین مدت را در اینترنت بگذرانید.

Eliane Fiolet از تجربه شخصی خود در کار با تبلت نکسوس ۷ مینویسد، زمانی که جعبه را باز کردم تبلت کاملا شارژ بود و حدود ۲۲ ساعت طول کشید تا با مرز ۳% برسد و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. در طول این مدت نور صفحه نمایش بر روی ۷۵% و وای فای در کل مدت روشن بود. حدود ۵ دقیقه ویدیو پخش کردم و تعداد نسبتا زیادی اپلیکشن و ایمیل نیز چک شد. در نهایت حدود ۳ ساعت طول میکشد تا تبلت کاملا شارژ شود که زمان قابل قبولی است.

نتیجه :

بدون شک تبلت نکسوس ۷ بهترین تبلت معرفی شده ۷ اینچی تا به امروز می باشد و با قیمتی برابر با کیندل فایر امکانات و عملکرد بهتری را به کاربر میدهد. تبلت ها معمولا برای سرگرمی استفاده میشوند و گوگل در این بخش بسیار عالی کار کرده است و برای پایین آوردن هزینه امکاناتی را حذف کرده است که کمترین نیاز به آنها بوده است، مانند دوربین پشت یا پورت های زیاد. این تبلت بهترین انتخاب برای کسب تجربه فوق العاده در بازی ها با گرافیک بالا و یا تماشای فایل های ویدیویی با کمترین هزینه میباشد. صفحه نمایش IPS آن به معنای عرضه بهترین نوع نمایش در گردش در وب، خواندن کتاب ، تماشای ویدیو یا بازی کردن به کاربر میباشد.

فراموش نکنیم که در کنار عملکرد بسیار عالی و قیمت پایین، این تبلت دارای کیفیت ساخت بسیار بالا و وزن بسیار پایین میباشد که آن را به ابزاری مناسب برای هر فرد تبدیل میکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*